ב.מ.וו ממשיכה לחשמל - ועכשיו גם קטנוע
אחרי שהציגה מכונית חשמלית חדשה ומעניינת, ולאחר שחשפה מכונית ספורט היברידית עם מראה יוצא דופן, חושפת ב.מ.וו גם קטנוע חשמלי חדש
קצת יותר משנה חלפה מאז הוצגה הגרסה המוגמרת-אך-לא-בייצור של ה-C Evolution, הקטנוע החשמלי של ב.מ.וו. כעת מודיעה היצרנית - בתערוכת הרכב הבינלאומית של פרנקפורט - כי הוא עובר לשלב הייצור הסדרתי והשיווק. ולא במקרה כמובן. שכן בדוכן היצרנית ניצבות כבר שתי מכוניות שהסעירו (ומסעירות) את עולם הרכב - ה-i3 הכל-חשמלית וה -i8 הספורט-היברידית.
חיצונית דומה ה-C Evolution באופן ברור לקטנועי ה-C600-650 של ב.מ.וו, אך מתחת לפלסטיקה המבנה שונה לחלוטין. מרכז הקטנוע הוא למעשה מכלול הסוללות, הבנוי ממעטפת אלומיניום שנושאת את הסוללות והופכת אותן לגורם נושא-עומס. אל המעטפת הזו מחוברת תת-שלדה קדמית היוצאת מצוואר ההיגוי, ומאחור מחוברת שלדת זנב הקטנוע. המנוע החשמלי והאלטרנטור יושבים מתחת למכלול הסוללות, ומהווים את ציר הזרוע האחורית, משם מועבר הכוח על-ידי רצועה אל התמסורת צמודה לגלגל.
המנוע החשמלי של ה-C Evolution מקורר נוזל ומציע הספק מרבי הנע בין כ-15 ל-47 כ"ס, בהתאם לתקנות הרישוי האירופאיות החדשות. המנוע מוזן מסוללות ליתיון-יון האמורות להעניק טווח רכיבה של 100 ק"מ. הטענת הסוללות בשקע ביתי אורכת כארבע שעות. ניתן אגב לבחור באחד מארבעה מצבי שימוש מנוע - רגיל, חסכוני, שיוט ודינמי - הקובעים הן את תגובות המנוע, והן את מהירות התרוקנות הסוללה.
ב.מ.וו מצהירה כי המהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית ל-120 קמ"ש, ונתוני התאוצה לא נופלים מכאלה של קטנועי 600 סמ"ק מונעי בנזין - 2.7 שניות מ-0 ל-50 קמ"ש, 6.2 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש. משקל הקטנוע עומד על 265 ק"ג. ואם זה נשמע לכם כבד, הרי שזהו פחות או יותר משקלו (כולל נוזלים) של ה-C650GT.
לקטנוע מערכת ABS ומערכת חלוקת מומנט המתפקדת כמעין מערכת בקרת משיכה, אשר מפחיתה את הכוח המועבר לגלגל במידה וחיישני מערכת ה-ABS מזהים הפרשי מהירויות בין הגלגל הקדמי לאחורי. עוד ברשימת הציוד - לוח מחוונים על פני מסך TFT.
מחיר, יעד שיווק ותחילת מכירה בישראל? למרות ההכרזה על הגעה ליצור סדרתי, נתון המחיר עדיין לא פורסם, וממילא גם לא תכניות שיווק מקומיות.
הכתבה באדיבות אתר דו"גרי