צ'מפיון מצהירה: "נוריד את האבק מפולקסווגן"
יבואנית הרכב צ'מפיון מבטיחה כי בשלוש השנים הקרובות יעבור המותג הגרמני מהפיכה של ממש בארץ. בין היתר בעזרת 10 דגמים חדשים, הוזלה של קיימים והארכת אחריות
החיפושית החדשה-ותיקה חוזרת, דגמים חשובים יוזלו והאחריות תהיה ארוכה יותר. יבואנית הרכב השנייה בגודלה בישראל, צ'מפיון מוטורס, המשווקת בארץ את שלל מותגי קונצרן הרכב הגרמני פולקסווגן, הודיעה כי היא עומדת להשקיע נמרצות בשלוש השנים הקרובות במותג הרכב פולקסווגן. לדברי בכירי צ'מפיון, מדובר ב"מהלך אסטרטגי משותף ליבואנית ולקונצרן", במסגרתו "צ'מפיון צפויה להשקיע מסיבית במותג הרכב", כך אמר אבי צור, מי שעדיין מכהן כמנכ"ל צ'מפיון (ראו בהמשך).
הנחות ואחריות ארוכה יותר
במסגרת המהלך האסטרטגי, אשר אמור להתבטא בין היתר במכירה של יותר מ-10,000 כלי רכב עד 2015, מבטיחים בפולקסווגן לפצות רוכש רכב חדש במחיר מחירון (כפוף לסייגים שונים) ולהאריך את האחריות לשלוש שנים - שנה יותר מכיום - או 100 אלף ק"מ (הגבלת נסועה הנדרשת בתקינה הישראלית). מהלך נוסף הוא הורדת מחירים לדגמים שונים - אותו מכנה היבואנית "הנחה קבועה" - ושיפור חבילות האבזור.
פולו וגולף עם מנוע 1.2 ותיבת DSG בגרסאות גימור שונות, יוזלו ב-5,000 ו-3,000 שקלים בהתאמה. יש להזכיר כי הוזלה זו מגיעה לאחר ייקור של כ-9,000 שקלים, לעומת המחיר בו הושקה הגולף לפני שנה. השירוקו הספורטיבית למראה (שעומדת בפני החלפה) ורכב הפנאי טיגואן, שניהם עם מנוע 1.4 ליטר (160 כ"ס) ותיבת DSG, יוזלו ב-5,000 שקלים, ופאסאט 1.8 ליטר תוזל ב-8,000 שקלים.
יש לציין כי בכל המקרים, גם לאחר ההוזלה, הדגמים המוזכרים יהיו יקרים יחסית לקטגוריה בה הם מתחרים.
דגמים חדשים בדרך
במסגרת מתקפת השיווק על השוק המקומי, מבטיחים בצ'מפיון להעמיד באולמות התצוגה המקומיים לא פחות מ-10 דגמים חדשים או מחודשים בשנתיים הקרובות. את מתקפת השיווק אמורה לפתוח כבר בסוף מרץ האפ! (!up) הקטנה, תאומה למכוניות דומות של מותגים אחרים בקונצרן - סקודה סיטיגו וסיאט מי.
מכונית המיני הקטנה, שעד עתה לא הגיעה ארצה עקב בעיית מחיר, אמורה להשתלב - עם תיבה ידנית או רובוטית - בקטגוריה סופר-לוהטת, בה נמצאות כבר מספר מתחרות טובות מאוד. בצ'מפיון מציבים יעד צנוע יחסית של כ-500 יחידות בשנה, אך מסרבים בינתיים לחשוף את תג המחיר. יש להניח כי הוא יקר מהרף המקובל בקטגוריה, אשר נע סביב ה-65-60 אלף שקלים לגרסה ידנית.
במהלך הרבעון השני צפויה להגיע אלינו פולו מתוחת-פנים, וזמן קצר לאחר מכן תחזור אלינו החיפושית החדשה, שהושקה בעולם בתחילת 2012. היא תוצע עם מנוע 1.2 ליטר ותיבת DSG. כזכור, צ'מפיון הפסיקו בעבר את יבוא החיפושית, שכן זו לא הצליחה להציע חבילה אטרקטיבית דיה. כעת מבטיחים בצ'מפיון כי היא תתחרה ישירות במיני קופר האוטומטית והמצליחה, ותציע תג-מחיר אטרקטיבי יותר. אחריה צפויה לנחות בארץ גולף בגרסת מוביל-נוסעים, תחת השם ספורט-וואן כנראה (גולף פלוס לשעבר).
במהלך 2015 תשווק צ'מפיון בארץ פאסאט מחודשת, ג'טה מעודכנת, את הטוארג והטוראן העדכניים, כמו-גם השירוקו דור-אחרון שנחשפה לאחרונה ואת הגולף בגרסה היברידית-חסכונית.
ומה עם המנכ"ל?
אגב, ראוי לציין כי את מסיבת העיתונאים החשובה פתח מנכ"ל צ'מפיון, אבי צור, אשר לפני יותר מחודש הודיע כי הוא מפנה את מקומו ועובר לנהל בחברת האם. את מקומו כמנכ"ל צ'מפיון - כך דווח זה מכבר - יתפוס דן אורנשטיין, כיום סגן נשיא חברת כלמוביל - היבואנית המתחרה (מיצובישי, יונדאי ומרצדס). אלא שבינתיים, אורנשטיין וצור ממשיכים להוביל בהתאמה את המערכות אותן הודיעו כי יעזבו.
רבים בביצת הרכב המקומית אומרים כי מדובר במצב בעייתי. במקרה של צור הבעיה קטנה יותר, שכן הוא עתיד בכל מקרה להשאר בחברת האם ללא ניגוד עניינים. המשך תפקודו של אורנשטיין כסגן נשיא כלמוביל, במסגרת בה הוא אחראי על כל התפתחות מסחרית-שיווקית בחברה, נראית לעומת זאת תמוהה במקרה הטוב. צ'מפיון וכלמוביל הן שתי יבואניות גדולות המתחרות ישירות בכל קטגוריה בעולם הרכב המקומי, וכל מהלך בו נוקט כיום אורנשטיין, ישפיע ללא ספק בעתיד הקרוב על ההגמוניה בשוק המקומי, כאשר ישב בכסא הבכיר של המתחרים.