שתף קטע נבחר

עוד חוזר הניגון: יגואר XE תתחרה בב.מ.וו סדרה 3

יגואר תחזור לפלח המשפחתיות היוקרתיות ותתחרה במיטב תוצרת גרמניה עם ה-XE החדשה. האם הפעם זה עשוי להצליח?

קרוב לחמש שנים אחרי שהודיעה שהיא פורשת מהמירוץ בקטגוריית המשפחתיות-יוקרתיות, מודיעה יגואר על כוונתה לחזור לתחרות מול ב.מ.וו סדרה 3, לקסוס IS וחברותיהן בפלח השוק המעניין. את זה היא צפויה לעשות בעזרת ה-XE, משפחתית חדשה שתושק באמצע שנה הבאה ותגיע אלינו לקראת 2016.

 

 

ה-XE תעשה שימוש בפלטפורמה חדשה, אותה יגואר הציגה לראשונה בדגם התצוגה C-X17 (רכב פנאי שיושק אף הוא שנה הבאה). ה-XE תציע מרכב אלומיניום, ארבע דלתות וחמישה מושבים - כמקובל בקטגוריה. גרסאות קופה וסטיישן עשויות להצטרף בהמשך.

 

מרכב האלומיניום של ה-XE
מרכב האלומיניום של ה-XE

 

יגואר פרסמה בינתיים רק את שם המכונית ותמונת חוץ אחת - ממנה ניתן ללמוד כי העיצוב יהיה דומה מאוד ל-XF ו-XJ המשווקות כיום. הדגם החדש יציע הנעה אחורית ויחידות כוח שיכללו גם מנוע 2.0 ליטר טורבו עם ארבעה צילינדרים, שמקורו בימי הבעלות של פורד (יחידת הכוח של המונדיאו).

 

יגואר X-טייפ. ה-XE תעלים את הטעם הרע שהשאירה קודמתה? ()
יגואר X-טייפ. ה-XE תעלים את הטעם הרע שהשאירה קודמתה?

 

יגואר XE תנסה למחוק את הרושם הרע שהשאירה ה-X-טייפ, המתחרה הקודמת של יגואר בפלח המשפחתיות. המכונית, שהושקה בסוף שנת 2001, נחלה כישלון מהדהד במכירות - שבשיאן רשמו כ-50 אלף יחידות בשנה, מחצית מתוכניות יגואר.

 

בין הסיבות לכך היו היעדרן של גרסאות ארבעה צילינדרים חסכוניות המתאימות לציי רכב (כמקובל אצל המתחרות), היצע מנועי דיזל חסר והתבססות על פלטפורמת הנעה קדמית. גם עיצוב פשוט וחסר השראה פגע בביקוש לדגם. נותר לראות האם ה-XE תצליחה היכן שה-X כשלה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים