שתף קטע נבחר
 

מרצדס C-קלאס - בגרסת סטיישן שימושית

מרצדס חשפה את ה-C-קלאס אסטייט, גרסת הסטיישן השימושית של משפחתית היוקרה. באירופה תזכה להצלחה, לישראל ספק אם תגיע

מרצדס מוסיפה גרסת סטיישן ל-C-קלאס, משפחתית היוקרה החדשה (W205) שכבר משווקת בישראל בדגם הסדאן. הגרסה, שמכונה באופן מסורתי "אסטייט" (Estate) בשפת מרצדס, מציעה עיצוב דומה לדגם הסדאן אך עם תא מטען גדול ושימושי יותר - כולל נפח הטענה של בין 490 ל-1,510 ליטר (לעומת 480 ליטר בסדאן). 

 

 

הסטיישן נחשבת לרבת מכר באירופה, אך מחוץ ליבשת - בישראל, ארה"ב וסין למשל - זוכה לביקוש נמוך בהרבה. מחברת כלמוביל נמסר כי לפי שעה אין תוכניות לשיווק הדגם, אך החלטה סופית בנושא לא התקבלה. ייתכן וגרסאות סטיישן יוצעו בשוק המוניות, שם מרצדס סטיישן זוכות עדיין ללביקוש מסוים. 

 

 

האסטייט תוצע עם מנועי הסדאן, בהם יחידות ארבעה ושישה צילינדרים עם הספק של בין 115 ל-333 כ"ס. כן יוצעו שתי גרסאות כלאיים - אחת עם מנוע דיזל (204 כ"ס) ומנוע חשמלי צנוע (27 כ"ס). השנייה מתקדמת יותר ומציעה טעינה משקע ביתי, ומנוע חשמלי של 68 כ"ס (לצד מנוע בנזין עם 211 כ"ס).

 

 

הסטיישן החדשה מציעה נפח תא מטען מעט גדול מבעבר (בחמישה ליטרים), וספסל אחורי המתקפל בשלושה חלקים במקום שניים. את דלת תא המטען ניתן לפתוח גם חשמלית ב"בעיטה" מתחת לפגוש האחורי. בדומה לסדאן, האסטייט תוצע עם רשימה ארוכה מאוד של אבזור בטיחות ומותרות, שיכלול בין היתר תשע כריות אוויר, מערכות להתרעה ומניעת תאונה, מתלי אוויר מתכווננים, מערכת מולטימדיה עם חיבור לאינטרנט ועוד.

 

 

שיווק מרצדס C-קלאס אסטייט יחל באירופה בחודש ספטמבר הקרוב. לפי שעה נראה כי הסיכוי לכך שתגיע לישראל, לפחות בדגמים שאינם מיועדים לשוק המוניות, נמוך למדי. בהקשר זה כדאי לציין כי למרות ההצלחה באירופה, דגמי סטיישן-יוקרה אינם מגיעים אלינו בדרך-כלל, וגם מתחרותיה של ה-C - ב.מ.וו סדרה 3 טורינג ואודי A4 אוואנט - אינן נמכרות כאן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מרצדס C-קלאס אסטייט
מרצדס C-קלאס אסטייט
מרצדס C-קלאס אסטייט
מרצדס C-קלאס אסטייט
מרצדס C-קלאס אסטייט
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים