שתף קטע נבחר
 

GM בצרות - מספר "הרוגי הריקול" גדל ל-107

פרשיית מתגי ההנעה של ג'נרל מוטורס לא יורדת מהכותרות בארה"ב. כעת נחשף כי בתביעות שהוגשו נגד היצרנית נטען ש-107 בני אדם נהרגו - פי 8 מהערכותיה המקוריות של היצרנית

בג'נרל מוטורס העריכו כי 13 בני אדם מתו בתאונות שנגרמו כתוצאה מכשל בטיחותי. אלא שלאחר בחינת 309 תביעות נגד היצרנית במסגרת תוכנית הפיצוי הרשמית, התגלו 107 מקרים בהם נטען כי אדם מת כתוצאה מהכשל.

 

 

משפחות הרוגים מפגינות מחוץ לדלתות הקונגרס בעת שימוע מנכ"ל GM. מספר התביעות זינק פי 8 (צילום: AP) (צילום: AP)
משפחות הרוגים מפגינות מחוץ לדלתות הקונגרס בעת שימוע מנכ"ל GM. מספר התביעות זינק פי 8(צילום: AP)

 

פרשיית מתג ההנעה, שהחלה לאחר שהתגלה כי GM הסתירה במשך שנים ארוכות כשל במתגי הנעה של מיליוני מכוניות, מסרבת לרדת מהכותרות בארה"ב. על-פי פרסומים של היצרנית, מפרט טכני שגוי של מתג ההנעה הוביל לכך שהמתג עשוי לעבור ממצב מונע למצב אביזרים, מה שמכבה את המנוע ומשבית שורה ארוכה של עזרים - בהם תגבור הבלמים, פעולת כריות האוויר, מערכת למניעת נעילת גלגלים ותגבור ההגה. 13 בני אדם נהרגו לפי GM לאחר שהתקלה הובילה לכך שאיבדו שליטה על מכוניתם והתרסקו.

 

במסגרת התוכנית לפיצוי הנפגעים שהקימה GM, בראשות עו"ד קנת פיינברג, נטען כי 107 מקרי מוות נגרמו כתוצאה מהכשל - ולא 13 כפי שמעריכה היצרנית. זאת לאחר סקירה של 309 תלונות על נזק ונפגעים שהוגשו ליצרנית מאז נפתחה התוכנית ב-1 באוגוסט. בעלי מכוניות שסבורים שהתקלה הסבה להם נזק כלשהו יכולים להמשיך ולהגיש תלונות עד ה-31 בדצמבר 2014.

 

לפני שתביעה מוכרזת כלגיטימית, היא עוברת בחינה של פיינברג וצוותו, בכדי לוודא שכשל במתג ההנעה הוא אכן הגורם לפציעה או מוות. אם כן, פיינברג - שבעבר ביצע הסדרים דומים לנפגעי פיגועי ה-11 בספטמבר ובמקרה דליפת הנפט של BP בשנת 2010 - פוסק את סכום הפיצוי המתאים לתובע.

 

במסגרת הקריאה לתיקון, נכללות 2.6 מיליון מכוניות - עשרות בודדות מהן בישראל. לא ידוע על מקרים בהם הכשל הוביל לתאונת דרכים או לנפגעים אצלנו, ובעלי המכוניות המעורבות זומנו לפני מספר חודשים למוסכי נציגת GM, חברת UMI, לביצוע תיקון.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים