קיה מנערת את השוק - ספורטאז' ב-135 אלף שקל
יבואנית קיה יוצאת במהלך שיווקי חריג: משיקה את רכב הפנאי הקומפקטי והפופולרי ספורטאז' ב-135 אלף שקלים. על מה תאלצו לוותר?
מהלך שיווקי מפתיע והוזלה חדה באחד מפלחי השוק הפופולריים בישראל. יבואנית קיה, חברת טלקאר, מודיעה היום (א') על השקת גרסה זולה של הספורטאז' - אחד מרכבי הפנאי הפופולאריים בישראל כיום - שתעלה 135 אלף שקלים, כ-15 אלף שקלים פחות ממחירו עד עתה. הספורטאז' איבד את הבכורה בשוק למאזדה CX-5 ובהמשך גם למיצובישי אאוטלנדר, וביבואנית מקווים שההוזלה החדה תחזיר את רכב הפנאי הקוריאני לצמרת הטבלה.
יש להניח כי המהלך אינו מתעלם מהשקת מותג דצ'יה בראשית החודש, שכללה הצגת דגם פנאי קטן וזול (דאסטר). למרות שמדובר ברכב קטן מהספורטאז' שאינו מתחרה בו ישירות ומוצע רק עם תיבה ידנית, מחירו הנמוך (מ-90 אלף שקל) לבטח ישפיע גם על כלי רכב מקטגוריות שכנות.
המחיר החדש של הספורטאז' - עם מנוע 1.6 ליטר חדש - עומד על 135 אלף שקלים. זול בקרוב ל-20 אלף שקלים מהדגמים הזולים ביותר בקטגוריה עד עתה - יונדאי ix35 וקיה ספורטאז' (2.0), וביותר מ-30 אלף שקלים ממחירו של מאזדה CX-5 בסיסי.
בתמורה למחיר הנמוך, תצטרכו להתפשר במידת-מה על ביצועים: הספורטאז' המוזל מצויד במנוע 1.6 ליטר עם 133 כ"ס ו-16.5 קג"מ (לעומת 2.0 ליטר עם 166 כ"ס ו-20.9 קג"מ בדגם הקיים). הרכב החדש מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 11.1 שניות (לעומת 10.4) ומגיע למהירות מרבית של 178 קמ"ש (183). תצרוכת הדלק הממוצעת בתנאי מעבדה עומדת על 11.4 ק"מ לליטר לעומת 12.8 בגרסת ה-2.0 ליטר.
הדגם המוזל מצויד בתיבת שישה הילוכים אוטומטית והנעה קדמית. האבזור דומה לדגם ה-2.0 ליטר הבסיסי (למעט בקרת שיוט), וכולל שש כריות אוויר ובקרת יציבות, חיישני לחץ אוויר בצמיגים, חיישן גשם, רדיו-דיסק עם חיבורי בלוטות', USB ו-AUX ושישה רמקולים. לדגם החדש צמיגי 215/70-16 עם חישוקים קלים (זהה ל-2.0 ליטר הבסיסי).