שתף קטע נבחר

הכשל הקטלני במכוניות GM - מספר ההרוגים עלה ל-51

מתג התנעה לקוי במכוניות האמריקאיות של ג'נרל מוטורס אינו יורד מהכותרות. מיליוני מכוניות נקראו לתיקון דחוף במוסך, אך מאוחר מדי עבור מספר הולך וגדל של קורבנות

מספר ההרוגים בפרשיית הקריאה לתיקון הגדולה - ואחת החמורות - בארה"ב ממשיך לעלות. 51 משפחות של בני אדם שנהרגו בתאונות, שנגרמו כתוצאה מכשל במתג הנעה במכוניות שייצר קונצרן ג'נרל מוטורס (בעיקר בדגמי פונטיאק ושברולט), יקבלו פיצוי כספי. בנוסף להן נבחנים עשרות מקרים נוספים. כך מדווחות הסוכנויות.

 

פרשיית הקריאה לתיקון ב-GM - דיווחים קודמים

 

מתג ההנעה הכושל (צילום: AFP) (צילום: AFP)
מתג ההנעה הכושל(צילום: AFP)

 

עד כה GM הכירה ב-51 הרוגים ו-77 פצועים כזכאים לפיצוי כתוצאה מהכשל. זאת, מתוך 4,180 תביעות שהוגשו עד למועד האחרון שהותר לתביעה בסוף השבוע. מתוך התביעות, 1,100 הוגשו בשבוע האחרון.

 

בין משפחות הנפגעים, יש מי שהביע תרעומת מכך שהמשפחות נאלצות לחתום על הסכם עם עורכי הדין של ג'נרל מוטורס בתנאים בעייתיים. הסיבה נעוצה בכך שעם פשיטת הרגל של GM בשנת 2009, הפכה החברה ההיא לכזו שקשה לתבוע, ומשפחות רבות חוששות שאם לא יסכימו לתנאי הפיצויים, יוותרו ללא אפיק משפטי ריאלי.

 

על-פי הערכות מומחים, גם לאחר שמספר ההרוגים שהוכרו כקורבנות הפרשה זינק ל-51, עדיין לא נאמרה המילה האחרונה. סביר שהמספר עוד יעלה, לאחר ש-GM תסיים לבחון את כל המקרים שהוגשו במסגרת התביעות.

 

עד עתה, ג'נרל מוטורס שילמה פיצויים לכ-40 משפחות, זאת בתנאי שאלו יחתמו על הסכם סודיות. אין מידע לגבי גובה הפיצויים שניתן לכל משפחה. קרוב למחצית ממקרי המוות שהוכרו, היו של אנשים צעירים - בני 25 או פחות - זאת משום שהמכוניות המעורבות בקריאה לתיקון שווקו בעיקר ללקוחות צעירים יחסית בזכות מחירן הנמוך. לפי הערכות חוקרים מטעם הממשל האמריקאי, מספר ההרוגים האמיתי כתוצאה מהכשל במתג ההנעה יעמוד בסופו של דבר על 100 בני אדם לפחות.

 

ג'נרל מוטורס הודיעה בעבר כי קרן הפיצויים לנפגעי התקלה תעמוד על 400 מיליון דולר, אך מאוחר יותר הגדילה אתה ל-600 מיליון דולר. על-פי הודעת היצרנית, פיצוי למשפחת מנוח עומד על מיליון דולר לפחות.

 

עשרות מקרי מוות - בגלל סוויץ'

מתג הנעה (סוויץ') לקוי - זה מה שגרם למותם של עשרות. בחודש פברואר אשתקד התגלה כי מהנדס ב-GM אישר לייצור מתג בעל מומנט פעולה לקוי, שהוביל לכך שהמתג עשוי לעבור ממצב פועל למצב אביזרים. ובמילים אחרות, המנוע עשוי להיכבות בהפתעה, תוך שהוא מפסיק את תגבור ההגה והבלמים ומבטל את פעולת כריות האוויר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
קריאה לתיקון GM מתג הנעה
צילום: AFP
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים