המבקר בודק את פרשת מירי רגב והפרסומאי
מבקר המדינה שפירא ביקש ממנכ"ל משרד התרבות התייחסות לתחקיר ערוץ 10, לפיו ניתן קמפיין למשרד פרסום ללא מכרז. בין רגב לבין הפרסומאי לא הייתה היכרות מוקדמת. משרד התרבות: "הכפשות חסרות בסיס"
מבקר המדינה נכנס לעובי הקורה בפרשת מירי רגב החדשה. המבקר יוסף שפירא ביקש ממנכ"ל משרד התרבות והספורט התייחסות לתחקיר שפורסם אמש בחדשות 10 ובו נשמעה הקלטה שבה שרת התרבות ויועציה נשמעים מתדיינים כיצד להסביר העסקת פרסומאי ללא מכרז.
במכתב שהועבר היום (ב') ממשרד המבקר התבקש מנכ"ל משרד התרבות והספורט יוסי שרעבי להתייחס תוך שבעה ימים לפרסומים, כדי להחליט על המשך הבדיקה. "בפניות שהגיעו למבקר המדינה ובפרסומים בתקשורת עולה טענה שקמפיין פרסומי שעורך משרד התרבות והספורט בעלות של 2.5 מיליון שקל ניתן למשרד פרסום ללא הליך מכרזי. על דעת מבקר המדינה אבקשך לקבל התייחסותכם בתוך 7 ימים", נכתב בבקשה.
במוקד הפרשה נמצא הקמפיין הפרסומי "לא לדאוגוסט", שהופק במשרד הפרסום יהושע TBWA שבבעלות רמי יהושע. בינו לבין רגב לא הייתה היכרות מוקדמת. הקמפיין נועד לאפשר להורים המותשים מהחופש הגדול הבלתי-נגמר, למצוא תעסוקה לילדים שבחופשה. בהקלטה שפורסמה נחשפה שיחת ועידה ובה נשמעת רגב מתכננת עם שניים מיועציה איך להסביר את העסקת יהושע ללא מכרז. יועץ התקשורת של רגב, מאיר סוויסה, נשמע בהקלטה מנסה להגן על כללי המִנהל התקין ותוהה על אודות המכרז המדובר.
"אני הולכת לקלקל לכם את המסיבה", אמרה השרה רגב בתגובתה לתחקיר. "אין לי מקורב בשם רמי יהושע. אני דורשת מערוץ 10 שיוכיחו את הקרבה שלי לרמי יהושע". רגב הוסיפה וטענה כי שיחת הוועידה שבה היא נשמעה, לכאורה, מתאמת גרסאות עם יועציה הייתה למעשה הכנה שלה לקראת מסיבת עיתונאים.
בתגובה לפניית המבקר, נמסר ממשרד התרבות והספורט: "אנחנו מברכים על היוזמה של מבקר המדינה. הבדיקה תאפשר למבקר להתרשם באופן ברור וחד כי המשרד פעל על פי הנהלים וכל הטענות שנטענו אין בהן דבר למעט הכפשות חסרות בסיס".
ממשרד הפרסום נמסר הבוקר בתגובה: "לרמי יהושע ולמשרד הפרסום יהושע TBWA אין ולא הייתה שום היכרות מוקדמת עם השרה מירי רגב טרם השקת פרויקט 'לא לדאוגוסט'. המשרד מפרסם את הטוטו בהצלחה זה כמה שנים והועסק ישירות על ידי הטוטו בפרויקט המדור. אין למשרד או בעליו שום קשר חוזי, חברי או מכל סוג שהוא עם משרד התרבות והספורט".