תוך 4 דקות: שני הרוגים בכביש 6, פצועה קשה ב"ציר המוות" בפ"ת
שתי תאונות קשות, בבוקר שאחרי דו"ח המבקר על המחדלים בכבישים: ב-6:25 נמסר למד"א כי רכב התנגש ונלכד מתחת למשאית שעמדה בשול הדרך בכביש 6 - שניים נהרגו ואחד נפצע קשה. נבדק אם המשאית בלטה לכביש. 4 דקות לפני כן: בת 28 נפצעה קשה בפתח תקווה
שתי תאונות קשות בהפרש של ארבע דקות, בבוקר שאחרי הדו"ח הקשה של מבקר המדינה על המחדלים שמובילים לתאונות הדרכים: כמה דקות לאחר שהולכת רגל נפצעה קשה מפגיעת אוטובוס ברחוב ז'בוטינסקי בפתח תקווה, נהרגו שני בני אדם ואחד נפצע קשה בהתנגשות בכביש 6.
בשעה 06:25 נמסר למד"א מרחב ירקון על רכב פרטי שהתנגש ונלכד מתחת למשאית, בכביש 6 סמוך למחלף חורשים לכיוון צפון. שלושה צוותי כיבוי פעלו לחילוץ שלושה בני אדם שנלכדו ברכב. חובשים ופרמדיקים של מד"א החלו להעניק טיפול רפואי ראשוני לשלושה פצועים שנפגעו באורח קשה, אך מותם של שניים מהם נקבע תוך דקות ספורות. מהמשטרה נמסר כי הכביש נחסם לתנועה ממחלף חורשים למחלף אייל בעקבות התאונה.
מחקירה ראשונית של נסיבות התאונה עולה כי נהג המשאית עצר בשול הדרך כדי לחזק את המטען, ואז הטנדר פגע בו בעוצמה מאחור. בוחני תאונות הדרכים של אגף התנועה ממשיכים בחקירה ובודקים אם המשאית בלטה לכיוון הכביש. מתחילת השנה נהרגו 315 בני אדם בתאונות דרכים.
חובש מד"א חיים דגן, שהגיע למקום, סיפר: "ראינו משאית ובצמוד לחלקה האחורי רכב פרטי שחלקו הקדמי מעוך לחלוטין. בתוך הרכב נלכדו שלושה גברים בשנות ה-30 לחייהם. הם היו מחוסרי הכרה וסבלו מפגיעה רב-מערכתית. לאחר חילוץ מורכב ביצענו פעולות החייאה בשני נפגעים שבסופן נאצלנו לקבוע את מותם, והענקנו טיפול ופינינו לבית חולים נוסע שישב לצדו של הנהג כשהוא במצב קשה מורדם ומונשם. טיפלנו גם בנהג המשאית שנפגע קל והוא פונה לבית החולים מאיר".
ארבע דקות לפני כן נמסר למד"א מרחב ירקון על הולכת רגל בת 28 שנפגעה מאוטובוס בדרך זאב ז'בוטינסקי, סמוך לקניון הגדול בפתח תקווה, בכביש המכונה "ציר המוות". הפצועה פונתה לבית החולים בילינסון הסמוך במצב קשה ולא יציב. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות התאונה.
פרמדיקית מד"א בירן בר, שהגיעה למקום וטיפלה בפצועה, סיפרה: "כשהגענו למקום ראינו על הכביש, סמוך למדרכה, צעירה בהכרה מלאה סובלת מפגיעה רב-מערכתית. הענקנו לה טיפול רפואי ראשוני בשטח ופינינו אותה במהירות לבית החולים במצב קשה".
דו"ח מבקר המדינה שהתפרסם אתמול קובע כי משרד התחבורה, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים והמשטרה כשלו בטיפול בבעיה שממשיכה לגבות קורבנות רבים. לפי הדו"ח, ב-2014 נהרגו בכבישי ישראל 114 הולכי רגל (כמעט 30% מכל ההרוגים בתאונות הדרכים באותה שנה), 32 מהם נהרגו בעת שחצו במעבר חציה.
המבקר, השופט בדימוס יוסף שפירא, ציין בפרק "ליקויים בפעילות להפחתת הסיכונים בדרכים" כי למרות השיעור היחסי הגבוה של הולכי רגל שנפגעו בשנים 2014-2012, רק בשנת 2015 החליטה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים לבצע ניסוי בשיתוף רשויות מקומיות לבחינת השפעת הסימון של קווי זיג-זג בסמוך למעברי חציה, כדי להאט את מהירות נסיעתם של כלי הרכב המתקרבים למעבר החציה, ולהפחית את מספר הפגיעות בהולכי הרגל החוצים.