|
| טורים נוספים |
|
|
|
|
|
|
המשבר הכלכלי השיב לחיינו את איום הפיטורים ההמוניים, ועובדים רבים חוו, וסביר שעוד יחוו אותו על בשרם. כיצד מרככים את המכה הכואבת, גם כאשר אין ברירה אחרת? |
|
לא לפי הספר / אליעוז רבין (12:02 ,24/10/08) |
|
|
|
|
|
|
עבודה יעילה אינה בהכרח כזו בה עובדים בלי הפסקה: עובד טוב צריך לפעמים זמן להרהר, לדמיין ולחלום על ההצלחות הבאות של החברה. רק תשאלו את עובדי גוגל |
|
לא לפי הספר / אליעוז רבין (13:55 ,01/11/08) |
|
|
|
|
|
|
קו דק מקשר בין החלטת הנגיד פישר לשדר עסקים כרגיל, למרות הסערה הכלכלית שבחוץ, ובין החלטת ראש עיריית עכו, לנקרי, לשבור את הכלים ולדחות את הפסטיבל. מי צדק? |
|
אליעוז רבין (10:23 ,18/10/08) |
|
|
|
|
|
|
איך קרה שהאסטרונאוטים הרוסים והאמריקנים התמודדו עם אותה בעיה, אך הגיעו לפתרונות שונים: אחד עולה הון והשני בחינם? במקרה הזה, דווקא היוזמה האמריקנית עלתה ביוקר |
|
לא לפי הספר / אליעוז רבין (18:52 ,04/10/08) |
|
|
|
|
|
|
פעם נהגו המנהלים לאחל לעובדים "חג שמח", כתבו ברכות ולפעמים חילקו צנצנות דבש. מאז נוצרה תעשייה משומנת של תלושים המחולקים בלא רגש ומתקבלים כמובנים מאליהם |
|
לא לפי הספר / אליעוז רבין (09:46 ,27/09/08) |
|
|
|
|
|
|
אליעוז רבין יוצא נגד המוסכמות; הוא טוען שהצורך להוכיח כל דבר ולהביא אסמכתאות לכל רעיון הוא טרחני ושגוי ושאם אינכם יכולים לגמול את מעסיקיכם מן הדרישה להביא אסמכתאות לכל רעיון שלכם - פברקו אותן |
|
לא לפי הספר / אליעוז רבין (09:31 ,20/09/08) |
|
|
|
|
|
|
גם הארגון המשגשג והמלוכד ביותר יכול להקלע למשבר כאשר נגד העומד בראשו עולות טענות משפטיות. כיצד יוצאים ממשבר כזה, איך מתמודדים עם העובדים המרגישים נבגדים ומה קורה אם מדובר במדינה שלמה? |
|
לא לפי הספר / אליעוז רבין (20:02 ,12/09/08) |
|
|
|
|
|
|
תשלום עמלות לאנשי מכירות הוא שְיָר מהמאה הקודמת. כאשר העמלה גבוהה, מגיע הסוכן לסיפוקו מוקדם, וחדל להתאמץ. כאשר היא נמוכה - היא מתסכלת ומייאשת. אז מדוע בישראל מתעקשים להמשיך להשתמש בשיטה? |
|
לא לפי הספר / אליעוז רבין (14:16 ,05/09/08) |
|
|
|
|
|
|
מדוע הסכמים בין חברות ללקוחות תמיד מסובכים? בארגונים רווחת הדעה שככל שההסכמים מסובכים יותר, כך הם מגינים על הארגון מפני תביעות משפטיות. מסתבר שלא כך הדבר - תשאלו את האמריקנים והאנגלים |
|
לא לפי הספר / אליעוז רבין (10:04 ,29/08/08) |
|
|
|
|
|
|
למי שרוצה לשווק מוצר איכותי אסור למכור אותו במחיר זול מדי. ככל שזה ישמע מוזר, הפיתרון היחיד לכישלון שיווק העליה בישראל הוא להכריז הוא ביטול חוק השבות |
|
לא לפי הספר / אליעוז רבין (10:42 ,23/08/08) |
|
|
|
|
|
|
למרות מיזוג האוויר ושיפור התפאורה, מוקדים טלפוניים רבים מזכירים מתפרה ניו-יורקית של תחילת המאה הקודמת - האווירה הדחוסה ובעיקר היחס המזלזל של המעבידים גורמים לתחלופה מהירה של העובדים ולפגיעה בעסק עצמו. אז איך בכל זאת משמרים את העובדים? |
|
לא לפי הספר / אליעוז רבין (20:04 ,16/08/08) |
|
|
|
|
|
|
למנהלים יש הרבה מה ללמוד ממאמני הספורט. אחד השיעורים החשובים הוא שלאנשי מכירות, כמו לספורטאים, אסור להציב יעדים כמותיים, כיוון שהדבר מעודד בינוניות ופוגע בהישגיות. אם מישהו היה קובע כי קבוצת כדורגל צריכה לרשום 65 נקודות בעונה, השחקנים היו מתבלבלים. אז למה להגביל את העובדים למכור 100 מוצרים, ולא יותר? |
|
לא לפי הספר / אליעוז רבין (14:07 ,08/08/08) |
|
|
|
|
|
|
ספרות הניהול, מערכת החינוך והתקשורת מתייחסות אל האלתור בזלזול. האומנם זו הדרך הנכונה? העובדה שישראל, ארץ האלתור, היא למרות הכל סיפור הצלחה בכל קנה מידה, מעמידה את הגישה הזאת בספק רב. טור חדש של יועץ ארגוני מנסה למצוא את הדרך איך לעבוד לא לפי הספר |
|
לא לפי הספר / אליעוז רבין (12:18 ,01/08/08) |
|
|
|