שתף קטע נבחר
 

הרכבת מאחרת? הנוסעים פתחו במרד

נוסעים זועמים, שנאלצו להמתין בתחנת רכבת מרכז בתל-אביב רבע שעה לקו לכפר סבא, שמעו להפתעתם שהרכבת לא תעצור בתחנות הביניים, כמקובל. כמה מהם החליטו ללמד את הרכבת לקח, חסמו את הדלתות ומנעו ממנה לצאת. רק כאשר הגיעה רכבת אחרת, שחררו את הקודמת. אחד הנוסעים: "הרכבות האלה תמיד מאחרות איחורים כבדים. שמים זין על הנוסעים"

נוסעים קבועים בקו מתל-אביב לכפר סבא מתלוננים שמאז שנחנך הקו לירושלים, הפכו הנסיעות לסיוט מתמשך בגלל איחורים חוזרים ונשנים. אמש (יום ב') נמאס להם והם החליטו ללמד את הנהלת הרכבת לקח. אם לא היה די בכך שהרכבת של 18:34 נכנסה באיחור של כ-15 דקות, הכרוז הודיע חגיגית שהרכבת לא תעצור בתחנות הביניים. נוסעים זועמים חסמו בתגובה את הדלתות ומנעו ממנה לנסוע.  

 

כך סיפר ל-ynet נוסע קבוע ברכבת הזו, עורך-דין במקצועו: "אתמול היתה צריכה לצאת רכבת מתל-אביב מרכז ב-18:34, שמגיעה מירושלים וממשיכה לכפר סבא. הרכבת איחרה בכ-15 דקות. כשהיא הגיעה, הכרוז הודיע שהרכבת לא תעצור, ותמשיך ישירות לכפר סבא. ביקשו מנוסעים לתחנות הביניים לא לעלות ואז נפתחה מהומת אלוהים. אנשים שנאלצו לרדת ממנה היו המומים והתנפלו על הפקח שהיה שם.

 

"עשרות אנשים נתקעו ברציף, חלק היו צריכים להמשיך לבני ברק, פתח תקווה וראש העין. חלק נאלצו לרדת מהרכבת. ואז מספר נוסעים תפסו יוזמה ולא איפשרו

לדלתות להיסגר. הודיעו לפקח שאם הרכבת לא תעשה את המסלול הרגיל, היא לא תמשיך. כ-10 דקות החזיקו בדלתות, ואז הרכבת השנייה הגיעה. כשזו הגיעה, הם שחררו את הדלתות. החזקת הדלתות נעשתה כי אנשים הפגינו, התעקשו שהרכבת תלמד לקח. הרכבת מאחרת? נשבש לה את התוכניות ואת לוח הזמנים".

 

פקח הרכבת צלצל נואשות להנהלה, כדי להסביר שהרכבת לא יכולה להמשיך, ושרכבת לא יצאה בזמן. הוא גם איים שיזמינו משטרה. "הנוסעים אמרו לו 'נשבר לנו. תזמין משטרה. אנחנו נלמד אתכם לקח'".

 

"הקו לירושלים הפך את הנסיעות לסיוט"

 

לדברי הנוסע הקבוע, "הקו מתל-אביב לכפר סבא מתנהל בשערורייתיות. כל חצי שעה אמורה לצאת רכבת מתל-אביב לכפר סבא. אחת משתי רכבות מגיעה במקור מירושלים. הרכבות האלה תמיד מאחרות איחורים כבדים. החיים שלנו הפכו סיוט מאז שהרכבת התחילה לנסוע לבירה. שמים זין על הנוסעים.

 

"בשבוע שעבר אשתי איחרה לחתונה וכל הערב התקלקל בגלל הרכבת הזו. גם לפני שלושה חודשים איחרה הרכבת, הפסדתי פגישה אצל רופא מומחה שחיכיתי לה שלושה חודשים, והייתי צריך גם לשלם על הביטול. לאנשים נשבר מהצפצוף של הרכבת על חייהם. הם לא עונים לפניות שלנו, הם לא נענים לבקשה שיפסיקו את האיחורים". אם לא די בכך, נוסעים שירדו בסגולה סיפרו שלא היה שם מי שיוכל לתת להם כרטיס חינם, כמקובל כאשר האיחור גדול. 

 

גורמים ברכבת מסרו ל-ynet שהרכבת התעכבה באופן בלתי צפוי בדרך מירושלים לתל-אביב, ולכן הוחלט בפיקוח שתמשיך ישירות לכפר סבא, כדי למנוע שיבוש נוסף בלוחות הזמנים. רכבת ישראל שביקשה לחסוך כ-6 דקות על עצירות בתחנות הביניים, הפסידה 15 דקות על "תקיעת" הרכבת בארלוזורוב בתל-אביב.

 

ומה אומרים באופן רשמי ברכבת ישראל? פנינו לדובר, בני נאור, וזו תגובתו: "ראשית, רכבת ישראל מתנצלת בפני הנוסעים שנפגעו כתוצאה מהעיכוב בלוחות הזמנים. הרכבת עושה את כל המאמצים להוריד את רמת האיחורים למינימום האפשרי. לגבי קו תל-אביב - כפר סבא, רכבת ישראל נמצאת בשלבי סיום של הכפלת המסילה, דבר שיגדיל את תדירות הרכבות בקו, במיוחד בשעות השיא. כמו כן, במסגרת תוכנית החומש הנמצאת בביצוע, מתוכנן חיבור בין כפר סבא למסילת החוף, דבר שישפר את רמת השירות לנוסע".

 

ולעצם העניין, "אכן היה איחור, שחייב החלטה מהירה - האם להמשיך את הנסיעה עם עצירות בתחנות הביניים או להמשיך בנסיעה ישירות ולבקש מהנוסעים להחליף רכבת בתל-אביב. במטרה להחזיר את התנועה ברשת הרכבות למהלכה התקין בזמן הקצר ביותר, הוחלט להמשיך בנסיעה ישירה".

 

הדובר מציין כי בכל מקרה של איחור העולה על חצי שעה, ניתן פיצוי אחיד של כרטיס נסיעה. הוא מזמין נוסעים שנתקלו בבעיות לפנות למחלקת פניות הציבור.

 

  • המידע הראשוני הגיע באיימייל האדום . גם אתם נתקלתם באיחורים ובתקלות? שתפו אותנו

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רכבת ישראל
צילום: שמוליק רחמני
מומלצים