הבשורה של CES: צפיה בטלוויזיה מכל מקום
חברת Sling Media תשיק מחר שדרוג להתקן שהיא משווקת, שיאפשר לצפות בתכני הטלוויזיה הביתיים שלכם מרחוק, מעל גבי טלפונים סלולריים
Sling Media צפויה להכריז מחר (ה') על שדרוג התוכנה של מכשיר ה-SlingBox שלה, שיאפשר למשתמשים לצפות בשידורי הטלוויזיה הביתיים שלהם מכל מקום בעולם, על גבי מגוון מכשירים ניידים. ההשקה
תתקיים מחר במסגרת 2006 CES, תערוכת הטכנולוגיה החשובה בעולם, המתקיימת בימים אלה בלאס וגאס, ובה מוצגות טכנולוגיות שיגיעו בקרוב לשוק.
ה-SlingBox הוא התקן דיגיטלי, המעביר למשתמשים שידורי טלוויזיה ממדינה מסוימת (למשל, ארה"ב) למדינה כמו ישראל באמצעות האינטרנט. כך, למשל, מנויי חבילת ערוצים בכבלים יכולים להמשיך לצפות בתכניי הטלוויזיה עליהם הם משלמים מכל מקום - באמצעות האינטרנט (ראו הרחבה במסגרת).
ג'ייסון קריקוריאן, מייסד Sling Media ומנהל הפיתוח העיסקי שלה, אמר כי בשלב הראשון המוצר תמך במחשבים אישיים בלבד, מאחר והם מצוידים בחיבור אינטרנט מהיר. עתה מכריזה החברה על הוספת התמיכה בהעברת השידורים גם למכשירים ניידים.
"יש כבר היום פתרונות לשידור תכני טלוויזיה חיים או מוקלטים על גבי טלפונים סלולריים, אך כעת,
הגירסה החדשה נתמכת בכל מכשיר המבוסס על מערכת ההפעלה Windows Mobile של מיקרוסופט מגירסאות 4.0 או 5.0. בעת השימוש מופיע על המסך שלט רחוק ויזואלי, שמאפשר למשתמשים לעבור בקלות
בין האפשרויות: צפיה בתוכניות שהוקלטו באמצעות DVR או צפיה בתוכניות המשודרות כעת, באמצעות חיבור לממיר הביתי.
"אפשר לצפות בתוכניות שמוקלטות על ה-TiVo שלכם גם בדרכים", אמר קריקוריאן. "אפשר לצפות בפרק מהסדרה 'אבודים' יום לאחר השידור, גם בלי לשלם עבורו שני דולרים", אמר בריאן ג'אקט, מנהל השיווק של Sling Media, בהתייחסו לתוכניות הנמכרות ב-iTunes, ומיועדות להורדה לנגני iPod.
הגנה על התכנים
לדברי קריקוריאן, התוכנה החדשה לא רק כוללת תכונות חדשות ואפשרויות התאמה אישית משופרות בכל הנוגע להלקה על הגישה לתכני הבידור הביתיים מרחוק, אלא גם מספקת תמונה איכותית יותר.
טכנולוגיית SlingStream של החברה מספקת כיוונונים והגדרות מתאימות, על מנת למנוע השהיות ופריימים קפואים, שמוכרים בוודאי לכל מי שניסה פעם לצפות בווידאו באינטרנט.
על מנת להגן על התכנים, כל SlingBox כולל מספר זיהוי ייחודי וסיסמה, וכל משתמש יכול להתחבר בכל פעם רק למכשיר אחד. לדברי החברה, בקרוב תוצע גם גירסת PAL של השירות, שתשווק באירופה.
החברה אינה גובה תשלום מעבר לעלות הרכישה הראשונית של המכשיר (250 דולר). תוספת התשלום היחידה שנגבית במסגרת השירות, היא עבור הזרמת המידע הסלולרי, ותלוי הבתעריף שבו מחויב המשתמש מול ספקית הסלולר.
עוד ב-CES: מכשירים משולבים
מסכי טלוויזיה דקים עם מקליטי וידאו דיגיטליים מובנים, מקלטי רדיו לווייני נישאים, שמאפשרים לסמן שירים לצורך רכישה מקוונת. טלוויזיות HD שתומכים בהצגת וידאו או תמונות מכל מחשב ברשת הביתית. המוצרים החדשים של LG, XM Satellite Radio ו-HP הם רק דגימה מזערית מתוך הבציר של CES 2006.
התערוכה, שתיפתח מחר ותתפרש על פני שטח השווה בגודלו ל-28 מגרשי פוטבול, תציג מבחר מסחרר של מוצרים חדשים שיציגו חברות סטארט אפ קטנות, חברות אינטרנט חדשות ושחקנים ותיקים בתחום, כמו סוני, טושיבה ומצושיטה של פנסוניק.
מצלמות, מסכים ומקררים חכמים
מצלמות, נגני MP3, מקליטי DVD, מסכי פלזמה ענקיים ואביזרים עבור כל אלה יוצגו במרכז הכנסים Sin City (עיר החטאים), שיהפוך ל'מכה של האלקטרוניקה' למשך כמה ימים.
הנה כמה מהבשורות של CES 2006: הגאדג'טים הניידים יהיו קטנים יותר. מחשבים ניידים יספקו זמן סוללה ארוך יותר. טלוויזיות יהיו גדולות יותר ויספקו תמונה חדה יותר, אך מחירן ירד. מכשירים רבים אחרים יוכלו להתחבר לאינטרנט, לרשת ביתית או זה לזה – ביתר קלות לעומת העבר.
בזירת מוצרי החשמל הביתיים, סמסונג תחשוף מקרר שכולל ארבעה תאים חכמים, שיכולים לתפקד במקרר או מקפיא, על פי הצורך. LG תשיק מכונת כביסה ומייבש, שיאפשרו למשתמש לשלוט על הכביסה באמצעות שלט רחוק זעיר.
MP3 ורדיו לוויני
הרדיו הלוויני, שהולך וצובר פופולריות, יהפוך לנגיש יותר, הודות להיצע גדול יותר של מכשירים ניידים וביתיים – כמו נגן ה-DVD של LG, שיכלול מגש לחמישה תקליטורים – שייתמכו באפשרות זו באופן מובנה.
נגני מוזיקה דיגיטליים של סמסונג ופיוניר למשל, לא רק יאפשרו להאזין לרדיו לווייני, אלא גם ישלבו תמיכה מובנית בשירות המקוון של נאפסטר, שתאפשר למשתמשים לרכוש באתר שירים להם האזינו ברדיו.
"ראינו מיליוני נגני MP3 שנמכרו, ומיליוני מכשירי רדיו לוויני שנמכרו. כעת אנחנו מחברים אותם זה לזה, בתקווה ליצור שוק חדש", אמר צ'אנס פטרסון, דובר חברת XM Satellite.
נגני מדיה ניידים, שפרצו לשוק לפני שנים אחדות, נהנים השנה מעניין מחודש, שנובע בעיקר מהשקתו של ה-iPod Video, נגן הווידאו והתמונות החדש של אפל, שאף מציעה עבורו פרקים מסדרות טלוויזיה פופולריות להורדה.
LG תשיק בתערוכה את נגן המדיה הנייד הראשון שלה, ה-PM70, שיכלול מסך 3.4 אינץ' ונפח אחסון של 50 גיגהבייט, שמאפשר לשמור בו 50 שעות וידאו או 7,500 שירים. "מה שדוחף את הדרישה למכשירים האלה הוא זמינות גדולה יותר של תכנים", אמר טים אלסי, מנהל פיתוח מוצרים ב-LG.
הטלוויזיות של HP
HP מציעה את קו מוצרי הבידור הדיגיטלי המקיף ביותר שהציגה עד כה. במהלך 2006 תחשוף יצרנית המחשבים והמדפסות שבע מצלמות דיגיטליות קומפקטיות, שמחיריהן ינועו בין 119 דולר ל-299 דולר.
החברה תציג גם תשע טלוויזיות HD, ביניהן גם טלוויזיית LCD חדשנית בגודל 37 אינץ', שמסוגלת להציג תכני מדיה אחרים מכל מחשב המחובר לרשת הביתית.
הטלוויזיה תתחבר באופן אוטומטי לרשת הביתית, מבלי להזדקק לתיווכו של התקן אחר, ותאפשר למשתמשים לעבור בין צפיה בשידורי הטלוויזיה לבין האזנה למוזיקה או צפיה בתמונות או בסרטים שמאוחסנים על גבי אחד המחשבים שבבית.
כמו כן, המסך יציע גישה לשירים, סרטים ותמונות מקוונים המוצעים לרכישה והורדה בשירותים כמו Rhapsody של RealNetworks, ב-CinemaNow או MovieLink, שירות שיתוף התמונות Snapfish של HP ואחרים.
טלוויזיה היא לא רק טלוויזיה
מוצרים נוספים מקטגוריית "טלוויזיה שמתפקדת לא רק כטלוויזיה", הם מסכי ה-LCD של Humax, המשלבים טיונרים של DirecTV, מקליטי וידאו דיגיטליים (DVR), שמאפשרים להקליט שידורי טלוויזיה על גבי דיסק קשיח.
ה-DVR נכנסים ליותר ויותר בתים, מאחר וחברות טלפוניה ואחרות מנסות להתחרות בשליטתן של חברות הכבלים והלווין על הצפיה הביתית בטלוויזיה.
מקליט הווידאו הדיגיטלי של מוטורולה למשל, מבטיח לשמש כמרכז מולטימדיה ביתי, הודות לשיתוף הפעולה של החברה עם Verizon, שתציע את המכשירים כחלק משירות הטלוויזיה על גבי כבלים אופטיים, שהיא מתכננת להשיק.
מלבד אחסון הקלטות טלוויזיה, הממירים מסדרת QIP של מוטורולה יאפשרו למשתמשים להתחבר למחשבים שנמצאים בבית באמצעות כבלים אופטיים, על מנת להזרים סרטי וידאו, שירים ותמונות אל הטלוויזיה שבסלון.
הצרכנים מוכנים
גם יכולותיהם של נגני ה-DVD מתפתחות. סיסקו תחשוף מכשיר שלא רק מציג סרטי DVD באיכות גבוהה (HD), אלא גם מסוגל לשדר על גבי הטלוויזיה תכנים המאוחסנים במחשב, ומסוגל להתחבר לשידורים מקוונים. נגן ה-DVD שייקרא Kiss Network ישווק באירופה בחודש הבא, וייתכן שיגיע לארה"ב בקיץ הקרוב.
מכשירים משולבים כאלו, המסוגלים להתחבר לרשתות שונות, משכו תשומת לב רבה בתערוכת CES שנערכה אשתקד, אולם לא הצליחו למשוך את הצרכנים.
השנה, אנליסטים ויצרני אלקטרוניקה מבטיחים שהמצב עומד להשתנות. "יותר ויותר צרכנים מרגישים כיום בנוח עם האינטרנט ועם הרשתות הביתיות", אמר ז'אן לוק בלאקבורן, מנהל הבידור הדיגיטלי ב-HP. לדבריו, "בנסיונות הקודמים, הטכנולוגיה היתה בשלה, אבל הצרכנים לא. כעת הצרכנים מוכנים מתמיד לחידושים כאלה".