שתף קטע נבחר
 

עובדי נמל אילת מסרבים לפרוק אוניה של צים

העובדים, המוחים על תוכנית צים לעזוב את הנמל, מסרבים לפרוק אוניה שצים העבירה עבור משרד הביטחון, בניגוד לנהלים המחייבים אותם לפרוק אותה ראשונה. יו"ר הועד: "הממשלה היא זאת שמפקירה את הביטחון"

עובדי נמל אילת שוב מבצעים עיצומים פרועים בנמל במחאה על תוכנית חברת צים להעביר את קו המטענים שלה מנמל אילת לנמלי ג'יבוטי ואשדוד. כך נודע ל-ynet. העובדים מסרבים לפרוק אוניה של צים ופורקים במקומה מכוניות מאוניה של חברה אחרת. 

 

צים מעבירה מדי פעם סחורה עבור משרד הביטחון. הסחורה, שאין אפשרות להעביר אותה בתעלת סואץ, נפרקת בנמל אילת. בנמל קיים נוהל לפיו, כאשר מגיעה אוניה כזאת, העובדים נדרשים לעזוב את הכל ולפרוק אותה. ואולם, העובדים סירבו לבצע היום את הנוהל, והם ממשיכים בעבודה שעשו לפני הגעת האוניה ה"ביטחונית" של צים.

 

"יש גבול לצביעות", אומר יו"ר ועד עובדי התפעול בנמל אילת אבי אטיאס, "כשאנחנו באים ואומרים שנמל אילת הוא נכס לאומי וביטחוני, צוחקים עלינו. כשהם צריכים אותנו, אנחנו מתבקשים לזנק לדגל. אם המדינה מפקירה את הביטחון של עצמה ואת הביטחון התעסוקתי שלנו, אנחנו לא נהיה יותר קתולים מהאפיפיור. הורדנו את הכפפות".

 

צים החליטה לשנות את מסלול השיט שלה מהמזרח הרחוק, העובר כיום באילת, ולהעבירו דרך ג'יבוטי שבאפריקה, לתעלת סואץ ומשם לאשדוד, תוך שהיא מתכוונת לדלג על נמל אילת.

המשמעות היא פגיעה אנושה בנמל אילת, שגם כך מתקשה לתפקד. בנמל מעריכים כי הוא יפסיד 13 מיליון שקלים בשנה מהעברת הקו. 200 עובדי הנמל חוששים שעשרות מהם יפוטרו עקב המהלך.

 

העברת הקו הייתה אמורה להתבצע בפברואר, אך בעקבות היום לחצים שהפעילו עליה יו"ר ההסתדרות עופר עיני ונשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש, החליטה לדחות את המהלך לקיץ. יצויין, כי ההפלגות ה"ביטחוניות" של צים ימשיכו להתבצע גם לאחר העתקת הקו.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
עובדי הנמל מפגינים (ארכיון).
צילום: לירון מילשטיין
מומלצים