פקחי נתב"ג: נעכב המראות למען הבטיחות
פקחי הטיסה החליטו לרווח בין המראה להמראה במחאה על התנאים במגדל הפיקוח ועל המחסור במסלול נוסף. יו"ר ועד העובדים: אנו נרתמים לטובת הנוסעים
אחרי כמה חודשים של שקט יחסי במערכת יחסי העבודה בנמל התעופה בן גוריון, נראה שהשיבושים והעיכובים חוזרים להיות חלק מהנוף של השער הבינלאומי של ישראל. ועד פקחי הטיסה החליט אמש (א') לרווח בין ההמראות במחאה על שמרבית האחריות לבעיות הבטיחות נופלת על כתפיהם.
דו"ח לפידות
"התעופה בישראל קורסת"
רועי מנדל
מכשירים מיושנים, הפרעות קשר מסוכנות, גופים והנחיות שלא רועננו כבר שנים ופיגור טכנולוגי ביחס לשאר העולם - תמונה קודרת של התעופה האזרחית בישראל
בתקופה האחרונה התנהלו שלוש חקירות על בעיות בטיחות בנתב"ג שמתחו ביקורת, בין היתר, על פעילות הפקחים. פקחי הטיסה נפגעו, לנוכח מה שהם מתארים "חוסר התנאים האלמנטרים בעבודה". הפקחים טענו כי מגדל הפיקוח מיושן וכי חסר מסלול נוסף.
בתום הישיבה החליטו הפקחים לפעול על פי מקדם-זהירות גדול בהרבה יותר: אם עד היום ניתן אישור המראה למטוס בכל דקה, מעתה ואילך ההפרדה בין המראה להמראה תעלה ל-5 דקות.
יו"ר ועד העובדים ברשות שדות התעופה, פנחס עידן, אמר: "אנו נרתמים לטובת הנוסעים, הטייסים והמטוסים על מנת למנוע כל סיכוי לתאונה אווירית". לדבריו, "פקחי הטיסה ימשיכו בדרך פעולה זו עד לשינוי מבני של המרחב האווירי בנתב"ג, עד לבניית מגדל פיקוח חדש, עד לסיום העבודה במסלול המרכזי והצבת מכשור מתאים על מסלולי הטיסה הבעייתיים בנתב"ג".
מגדל הפיקוח
צילום: גלעד קוורצ'יק
מומלצים