שתף קטע נבחר
 
צילום: ירון ברנר

פיאג'ו MP3 - ממשיכים במסע

פרק שני במבחן ארוך הטווח לכלי התלת-גלגלי של פיאג'ו. הפעם אנחנו מתקדמים עד לטיפול ה-1,000 הראשון. מערכת היחסים מתחממת בינתיים

מבחן ארוך טווח לפיאג'ו MP3, פרק ב'. ובפרק הזה, השני במספר במבחן המיוחד שלנו, לרכב המיוחד עוד יותר של פיאג'ו, נספר לכם על חודש החגים ספטמבר, שעבר עלינו די בנעימים. בעיקר הוא עבר עלינו בימים ארוכים של חוסר מעש מוטורי. כך שקצב צבירת הקילומטרים ב-MP3, היה איטי להחריד. זו גם הסיבה שרק עתה הוא עובר קידומת עם כ-1,000 ק"מ על השעון.

 

  • דיווח ראשון: 100-0 ק"מ

 

נקודת ציון חשובה, כי היא קובעת שיש להכניס אותו לטיפול אחרי-הרצה, הכולל בעיקר חיזוקים ובדיקות שונות של המערכות הנעות. יחד עם הטיפול המחוייב על-ידי היצרנן והיבואן, החלטנו לבצע שני שינויים קלים ומתבקשים. ראשית, כדי לפתור את בעיית האחסון של קסדה בגודל מלא, שאינה זוכה לפתח הולם מאחור ואינה יכולה לשכון מתחת למושב, יותקן ארגז נוסף, מקורי, היישר מרשימת האופציות של פיאג'ו. מלבד זאת, צמד הבולמים האחורי שמאפשרים כיול עומס קפיץ ראשוני, יעברו הקשחה קלה של "שני קליקים", כדי לנסות ולהפוך את הכלי ליציב יותר ברכיבה עם שניים.


פיאג'ו MP3 (צילומים: ירון ברנר)

 

מה עוד אנחנו יכולים לספר לכם? שאנחנו מתרגלים לרכיבה על הכלי המיוחד. שאנחנו גם מתרגלים - פחות או יותר - לעובדה שבכל עצירה ברמזור אדום, נפתחת שיחה עם השליח לצדנו, שלא ביוזמתנו כמובן. גם לשאלות ה"כמה עולה" אנחנו כמעט מתרגלים, ולחיוכים הגדולים שהוא מעורר. וכן, האפשרות לשמור אותו ניצב בעצירה, מבלי להוריד רגל, הפכה כבר לטבע שני ומאוד מבורך.

 

מצד שני, עם הקילומטרים אנחנו מסתגלים להיגוי הכבד יותר מקטנוע רגיל. לא תמיד זה נוח, ובתנועה ממש איטית זה יכול פה ושם אפילו להעיק. כמו-גם העובדה שלמרות ממד רוחב שאינו שונה מהותית מקטנוע גדול רגיל, ההשתחלות בין מכוניות עומדות אינה כה פשוטה, ודורשת בעיקר יותר תכנון.

 

ענייני כסף, וציונים

אנחנו מרכיבים כאמור תא מטען מקורי נוסף, שיתן מענה לבעיית נפח ההטענה. המחיר עומד על 2,000 שקל, לא כולל עבודה ומע"מ. מזמיני הארגז - ויש כאלה - בעת הרכישה, לא יחוייבו על עבודה. בסעיף העלויות יש להוסיף כמובן גם את הדלק. 52 ליטר הוזרמו עד עכשיו למיכל הדלק של ה-MP3, מה שמעמיד את תצרוכת הדלק על קצת יותר טוב מ-18.5 ק"מ לליטר.

 

ולסיום, כמו בפעם הקודמת, אנחנו מעניקים ציונים על מאפיינים שונים הקשורים ל-MP3. הפעם שניים חיוביים, ושניים אחרים פחות משמחים.

 

ציון לשבח 1: אחרי 1,000 ק"מ, ועוד לפני שירדה טיפת גשם אחת, אין מנוס מהכרזה חד-משמעית - אם אתם רוכבי קטנוע בעיר, אתם ממש, אבל ממש רוצים להיות על הכלי הזה כשהכביש רטוב. לפחות בשלושה מקרים - טינופת ליד הסופרמרקט, שלולית מפתיעה מתוצרת מחלקת הגינון הסופר-אקטיבית של תל-אביב וכתם שמן מעצבן מאוד בחניה מתחת לבית - בירכתי על צמד הצמיגים הקדמיים של ה-MP3. גם אם ה"כמעטים" לא היו נגמרים בנפילות על קטנוע נורמלי, עדיין שווה לדעת שאתה מצויד בכלי בטוח בהרבה במצבי החלקה.


 

ציון לשבח 2: לא מרגישים בזה בתחילה, אבל לפתע העובדה הזו מכה בך. מכסי ביוב בולטים, בורות ביוב שקועים, שברים באספלט, חריצים מפתיעים, הפיאג'ו כפול הגלגל מסתדר איתם הרבה-הרבה יותר טוב. הסיבה פשוטה: כאשר צמיג אחד נופל פנימה בהפתעה או מזדקר מעלה בפתאומיות, חברו האדיש מונע את החבטה המוכרת הזו, שבעקבותיה אתה תוהה איזה מוות לאחל למי שטיפל לאחרונה בכביש. לכן הרכיבה רגועה הרבה יותר, נטולת עיניים בולשות בהיסטריה שמא ההתרסקות הבאה אורבת מעבר לצמיגי הרכב שלפנים.

 

טעון שיפור 1: לא ברור עדיין - אחרי הטיפול נדע יותר - האם המנוע ב-MP3 אינו "משוחרר" עדיין, או שמא המשקל (מעל 200 ק"ג, להזכירכם) הגבוה יחסית, בצירוף הספק מנוע של 22.5 כ"ס, הופך את הקטנוע הגדול לאיטי יחסית. מדובר בעיקר בזינוק מגושם מאוד - ומביך מדי פעם - מהמקום. וכן, לכל שליחי ה-125, זה היה במצערת מלאה. מילא בתוך העיר, אבל נדיר לגלות קטנוע 250 ב-2007, שאינו מסוגל לשנע רוכב בודד וללא ציוד על כביש מהיר, במהירות המותרת המירבית. למשל, העליה לירושלים.

 

טעון שיפור 2: תכנון פעולות אחזקה חכם, מעולם לא היה הצד החזק של האיטלקים. פיאג'ו MP3 אינו יוצא דופן מבחינה זו. שינוי עומס קפיץ ראשוני בצמד הבולמים המתכווננים מאחור? הגישה לימני דורשת פירוק מלא של המפלט, והופכת את המפתח הייעודי בערכת הכלים הצנועה, למגוחך. מילוי נוזל קירור למנוע? כדי להגיע למיכל העיבוי, יש לפרק עם מברג כיסוי פלסטי, החושף מתחתיו פקק עם הברגה. עכשיו, אין לי מושג אם כף ידו של בן 10 עשויה להשתחל לשם. אנחנו הצלחנו להגיע לשם עם שתי אצבעות בקושי. בלתי אפשרי בעליל.


פיאגו MP3 - מבחן ארוך טווח

פיאג'ו MP3 - מבחן ארוך טווח
מנוע צילינדר אחד, 4 פעימות, 4 שסתומים
תיבת הילוכים וריאטור
נפח 244.3 סמ"ק
הספק מרבי 22.5 כ"ס ב-8,250 סל"ד
אורך 213 ס"מ
גובה מושב 78 ס"מ
בסיס גלגלים 149 ס"מ
משקל 204 ק"ג
מיכל דלק 12 ליטר
צמיג קדמי 130/70-12
צמיג אחורי 120/70-12
מחיר 48,990 שקל

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לתא המטען, יצטרף עוד ארגז
צילום: ירון ברנר
לגלגל האחד, הצטרף חבר
צילום: ירון ברנר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים