מוסדות התכנון אישרו עוד 6,000 דירות לרמת השרון
תוכנית רצועת הנופש של עיריית רמת השרון יוצאת לדרך לאחר שהוועדה המחוזית תל-אביב דחתה על הסף את התנגדותה של עיריית תל-אביב לתוכנית. במסגרת התוכנית יוקם מדרום לכביש 5 פארק מטרופוליני ענק ואלפי יחידות דיור
תוכנית רצועת הנופש ברמת השרון יוצאת לדרך לאחר שהוועדה המחוזית תל-אביב דחתה על הסף בקשה לדיון חוזר שהוגשה על ידי עיריית תל-אביב.
תכנית רצועת הנופש (רש 763/ 1) מתייחסת לחלקה הדרומי של העיר רמת השרון, מדרום לכביש 5. מדובר בחטיבת קרקע בשטח של למעלה מ-3,000 דונם המשתרעת למעשה בין שכונותיה הדרומיות של רמת השרון לשכונותיה הצפוניות של תל-אביב כשכביש מספר 5 תוחם ביניהן.
התוכנית אותה מבקשת עיריית רמת השרון לקדם מזה מספר שנים, כוללת הקמת פארק לאומי ירוק (מטרופוליני) בשטח של 2,500 דונם לצד שכונות מגורים בהיקף של 6,100 יחידות דיור. הקמתו של הפארק תתאפשר בדרך של מתן זכויות להקמת יחידות דיור הצופות אל הפארק ושימוקמו לאורכו, כאשר השטח שמדרום לדרך הנופש יוקצה למגורים והחלק שמצפון לדרך ועד לכביש 5 יוקצה לפנאי ונופש. התכנון העתידי אף שואף לאחד בין השכונה הדרומית של רמת השרון עם שכונת הענק שצפויה לקום במתחם פי גלילות.
עיריית תל-אביב - התוכנית גרועה
התוכנית זכתה להתנגדות ערה מצד עיריית תל-אביב שחששה בין היתר מהיחלשות כוחה כמרכז תעסוקה. "לא נאפשר לעיריית תל-אביב לגזול את עתודות הקרקע שלנו", אמר היום ראש עיריית רמת השרון, איציק רוכברגר.
"אנו שמחים שגם הוועדה המחוזית מנעה מעיריית תל אביב לפעול משיקולים זרים נגד תוכנית רצועת הנופש של תושבי רמת השרון. נמשיך לקדם את תכנית רצועת הספורט והנופש במלוא המרץ ונקים את המתחם הירוק לרווחת התושבים".
מעיריית תל-אביב נמסר בתגובה כי לדעת העירייה "מדובר בתוכנית גרועה, הן למטרופולין גוש דן והן לעתידה של מדינת ישראל. אין לעיריית תל אביב יפו עניין בהגדלת שטחה המוניציפאלי על חשבון עיר שכנה, אולם כפי שעולה כבר עכשיו מהאופן העגום בה מוקמת נווה גן וכפי שעוד יקרה בעוד הרבה חלקי שכונות המתוכננות במידה ותאושר תכנית רצועת הנופש, חובה להתאים תכנון לגבולות (ולהפך).
"הגבול השרירותי הקיים יוצר שברי שכונות המנותקות מעיר האם על ידי כביש 5 ורצועת הנופש. מצב זה אינו סביר משום היבט- לא פיזי, לא תנועתי, לא תשתיתי ולא במתן שירותי ציבור ראויים. כך בדיוק נוצרים כפילויות ובזבוז משאבי ציבור. לכן, עיריית תל-אביב-יפו מנסה לקדם תכנון מושכל המבוסס על שינוי הגבולות בין תל-אביב ורמת השרון שישתרע לאורך הכביש וישרת את תושבי רמת השרון בהרמוניה עם תושבי תל-אביב יפו".
התוכנית תואמת את תוכנית המתאר למחוז תל-אביב אשר אושרה בשבוע שעבר במוסדות התכנון במסגרתה מיועד השטח בעיקרו לשילוב של פארק מטרופוליני ומגורים, תוך קביעת עורקי תנועה מטרופוליניים (ראה מסגרת).