פקחי הטיסה בנתב"ג הציגו רשימת ליקויים
לקראת ביקורו של שר התחבורה בנתב"ג שיגרו פקחי הטיסה בנתב"ג מכתב, בו הם מתריעים על הסכנות בשדה התעופה הגדול בישראל
פקחי הטיסה בנתב"ג, האחראים על רוב תנועת מטוסי הנוסעים בישראל, מציגים תמונה קשה מאוד בכל הנוגע לבטיחות בנמל התעופה הבינלאומי הגדול בישראל.
לקראת ביקורו של שר התחבורה, שאול מופז, בנתב"ג הכינו פקחי הטיסה רשימה ובה ליקויי בטיחות איתם הם נאלצים להתמודד מדי יום. יו"ר ועד העובדים ברשות, פנחס עידן, שלח את הרשימה למנכ"ל הרשות, שמואל קנדל, ולשר מופז על מנת לרענן את זיכרונם.
ברשימה, שהגיעה לידי ynet, דורשים הפקחים לזרז רכישה של מערכות טכנולוגיות מתקדמות. בנוסף הם דורשים לשפר את תשתיות הקרקע - מסלולי הסעה, נקודות המתנה, הוספת פינויים והארכת מסלולים. הפקחים מבקשים לבנות מגדל פיקוח חדש, שיעמוד בצרכים המיידים הנגזרים מנפח התנועה בנתב"ג, כפי שהומלץ בוועדות החקירה. כמו כן דורשים הפקחים להתקין ולהפעיל מכשור להנחתה מדויקת על מסלולי הטיסה.
בנוסף לכך מציעים הפקחים על שורת צעדים בפן המערכתי על מנת לשפר את בטיחות המטוסים שעוברים בישראל. לשם כך אומרים הפקחים כי יש לשפר את "המרחב האווירי ולהתאים אותו לכמות התנועה בהתאם לסטנדרטים הבינלאומיים להם אנו מחויבים. יש לבחון את ההגדרות לקיבולת התנועה השעתית המירבית אשר נקבעה בשנת 2000, בטרם פורסמו המגבלות הסביבתיות והביטחוניות הנוכחיות, כגון קו סגירת שדה, בחינת ועדכון לוח הטיסות בהתאם למתכונת העבודה הנוכחית".
כמו כן הכינו הפקחים מסמך שנוגע לסביבה האווירית בכלל בישראל. כך למשל הם טוענים כי חיל האוויר אינו שומר על הפרדות מגבולות המרחב, כנדרש בתעופה אזרחית ולכן לא ניתן לספק למטוסים במרחב האווירי את ההפרדה לה הם זכאים.