שתף קטע נבחר

פיאט כרומה - מתיחת פנים הרחק מכאן

פיאט ביצעה מתיחת פנים חפוזה לכרומה, הסטיישן הגדולה שמבוססת על פלטפורמת אופל וקטרה. החדשות הטובות: העיצוב החיצוני השתפר פלאים. והרעות?

פיאט ביצעה מתיחת פנים ראשונה לכרומה (Croma), המשפחתית הגדולה שמבוססת על פלטפורמת אופל וקטרה, ושמוצעת רק במרכב סטיישן. הכרומה אינה נמכרת בישראל, לאחר שבסמל"ת בחנו את שיווקה והחליטו כי המחיר יהיה גבוה מדי. מכונית אחת אף הגיעה לתצוגה לפני כשנה, ונעה עדיין על הכביש.


פיאט כרומה המחודשת. שינוי מהותי מלפנים

 

 

הכרומה הוצגה לפני פחות משלוש שנים, ושיווקה החל לפני כשנתיים, מה שהופך את מתיחת הפנים שבוצעה לה למעט חפוזה. יצרניות הרכב בדרך כלל מחכות כשלוש שנים לפני ביצוע מתיחת פנים ראשונה, וזמן קצר יותר עשוי להעיד על ביקוש נמוך למכונית, בדרך כלל בגלל עיצוב לא מוצלח. במקרה של הכרומה, ייתכן והסיבה היא זו - הסטיישן הגדולה לא הצטיינה בעיצוב החיצוני, בלשון המעטה, והרענון שהיא עוברת כעת אמור לטפל בכך.

 

התוצאה, לפחות בתמונות הראשונות שפורסמו, מבשרת טובות. הכרומה זוכה לעיצוב פיאט החדש, כפי שראינו בגרנדה פונטו ובבראבו, מה שאומר כי היא נעימה הרבה יותר למתבונן. יש כעת יחידות תאורה מתוחכמות יותר, סבכה חדשה ופגוש קדמי שונה. החלק האחורי, שהיה מוצלח יחסית גם בעבר, זכה לשינוי מינורי יותר, שעיקרו פגוש חדש.


החלק האחורי עודכן קלות

 

החדשות הפחות טובות, לפחות למי שחובב שינויים, הן שהכרומה המחודשת לא השתנתה מלבד העיצוב החיצוני. תא הנוסעים נותר כבעבר, והיא תמשיך להתבסס על פלטפורמת הווקטרה (עם בסיס גלגלים של 270 ס"מ, כמו בגרסת הסטיישן של אופל). גם המנועים לא התחדשו, וכוללים בנזין בנפח 1.8 ליטר עם 140 כ"ס או 2.2 ליטר עם 147 כ"ס, וטורבו-דיזל בנפח 1.9 ליטר ו-120 או 150 כ"ס. בפסגת ההיצע, תמשיך להיות יחידת הדיזל המרשימה שמספקת 200 כ"ס מנפח של 2.4 ליטר.

 

ומה איתנו?

עוד חדשות רעות, ניתן למצוא בנוגע לשיווק המכונית בישראל. כמו בעבר, גם לאחר מתיחת הפנים נראה כי אין לסמל"ת, יבואנית פיאט, לשווק את הסטיישן הגדולה בישראל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פיאט כרומה המחודשת. נראית טוב
רק סטיישן
תא הנוסעים לא שונה
כך נראית הכרומה המקורית
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים