שתף קטע נבחר

הפרסום באינטרנט זינק ב-38.5% ב-2007

נתוני איגוד המפרסמים ויפעת בקרת פרסום: עוגת הפרסום גדלה בשנה החולפת ב-8.3% - הגידול הגבוה ביותר מזה שנים שרשם הענף. הצמיחה הגבוהה ביותר - לאינטרנט

שנת 2007 היתה השנה הטובה ביותר בתעשיית הפרסום הישראלית. מנתוני איגוד המפרסמים ויפעת בקרת פרסום עולה, כי עוגת הפרסום גדלה בשנה החולפת ב-8.3% - הגידול הגבוה ביותר מזה שנים שרשם הענף. על פי הנתונים, ההוצאה לפרסום הגיעה ל- 898 מיליון דולר, הוצאה שעולה על כל תחזית אופטימית שהוערכה בשוק הפרסום במהלך השנה.

 

ההתאוששות ממלחמת לבנון השנייה, התרחבות המיגזר העיסקי, והתחזקות הכלכלה הישראלית לא פסחו על שוק הפרסום.

מלבד העיתונות, שרשמה קיטון בתקציבי הפרסום שהופנו אליה, יתר המדיות רשמו צמיחה, כאשר את הצמיחה הגבוהה ביותר בתקציבי הפרסום שהופנו אליה, רשם גם השנה המדיום האינטרנטי, עם גידול של 38.5%.

 

עו"ד תלמה בירו, מנכ"ל איגוד המפרסמים, אמרה כי "2007 היתה אחת השנים הטובות בתולדות המשק על פי כל פרמטר והצמיחה בו היתה אחת מהגבוהות בעולם".

 

נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום, אמר כי "זו השנה הראשונה מזה מספר שנים, שענף הפרסום אינו חווה אירוע דרמטי המשפיע על גידולו. ב-2004 היתה זו מלחמת המפרץ השנייה שגרמה לאי וודאות והקפאת קמפיינים, ב-2005 היתה זו שנת המכרז בערוץ 2 שפגעה קשה בנתח הטלוויזיה שבעוגה, ואילו ב-2006 היתה זו כמובן מלחמת לבנון השנייה, שעצרה את הכלכלה ואת מסעות הפרסום".

 

צמיחה באינטרנט

האינטרנט ממשיך לצמוח זו השנה השישית והופך למדיה השלישית בגודלה בעוגת הפרסום. מנתוני האיגוד ויפעת עולה, כי ההוצאות לפרסום בשנת 2007 הסתכמו ב-90 מיליון דולר, לעומת 65 מיליון דולר ב-2006 - עלייה של 38.5%. האינטרנט תופס 10% מעוגת הפרסום לעומת 8% ב-2006.

 

עיתונות - ירידה בתקציבים

המדיה הגדולה ביותר בעוגת הפרסום, ממשיכה במגמת הירידה בהפניית תקציבי הפרסום שמופנים אליה, שהחלה ב-2002. היקף הפרסום בעיתונות עמד על 374 מיליון דולר במהלך 2007, לעומת 385 מיליון שקל ב-2006. מדובר בנתח של 42% מעוגת הפרסום, לעומת 46% ב-2006 - ירידה של של 2.8%. 

 

מהנתונים עולה עוד, כי 2007 הצטיינה בהתחזקות העיתונות הכלכלית עקב פרסום מסיבי של שוק ההון, בגידול מינורי בפרסום במגזינים ובמקומונים ובהתעוררות החינמונים.

 

חוזרים לטלוויזיה

שנת 2007 עומדת בסימן הטלוויזיה. הגידול בהוצאות לפרסום במדיה זו היה המשמעותי ביותר והתבטא במיליוני דולרים. סך כל הפרסום בטלוויזיה ב-2007 הסתכם ב-327 מיליון דולר, לעומת 282 מיליון דולר ב-2006 - עלייה של 16%. הטלוויזיה מחזיקה בנתח של 36% מעוגת הפרסום, לעומת 34% ב-2006. 

 

באיגוד המפרסמים וביפעת מסבירים, כי הגידול נרשם, בין היתר, בשל עלייה של 5% בממוצע ברייטינג בפריים טיים של קשת, רשת וערוץ 10, וכן בשל הגידול בביקוש לזמן אוויר שגבר בחודשי השיא על ההיצע. עוד מעריכים, כי כתוצאה מהגידול ברייטינג, צמחו הביקושים, וכך גם ההכנסות של הזכייניות - קשת צמחה ב-15%, רשת ב-10%, ואילו בערוץ 10 הגידול בהכנסות מוערך סביב ה-40%.

  

שילוט חוצות - יותר מפרסמים

2007 היתה גם שנה טובה לפרסום החוצות, עם פרסום בהיקף של 50 מיליון דולר - גידול של 19% לעומת 2006. ענף זה מחזיק בנתח של 6% מהעוגה. לטענת איגוד המפרסמים ויפעת, חלה גם עלייה מתונה במחירים בשילוט החוצות, כמו גם בביקושים ובשיעורי התפוסה של השלטים. זאת כיון שמפרסמים שונים בחרו השנה לרכז את כל הקמפיין הפרסומי שלהם בפרסום החוצות בלבד וכמו כן ממהחלטת קבוצת בזק, להפנות תקציבים גדולים לפרסום החוצות שהביאה להסטת תשומת לב המפרסמים למדיה זו.

 

ירידה ברדיו

היקף הפרסום ברדיו בעוגת הפרסום ירד מ-6% ל-5%, אולם נרשמה בו עלייה מינורית בהיקף הפרסום מ-48 מיליון דולר ב-2006 ל-49 מיליון דולר ב-2007. בעוד שברדיו הארצי נרשמת ירידה בזמן האוויר והיקף הפרסום בו אינו גדל, מצליחות תחנות שפ"א למשוך אליהן מפרסמים רבים שעבורם הרדיו האזורי מהווה פלטפורמה פרסומית.

 

הקולנוע: גידול דו ספרתי

אחרי שנים של דריכה במקום, הקולנוע ממשיך, זו השנה השנייה ברציפות, להראות גידול דו ספרתי בהוצאות לפרסום אבל במספרים קטנים יחסית: ההוצאה לפרסום בקולנוע גדלה ב-2007 ב-14% מ-7 מיליון דולר ל-8 מיליון דולר. הנתח של הקולנוע מתוך כלל עוגת הפרסום ממשיך לעמוד על 1% בלבד.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מתוך הסרט "האמת בפרסום? החלום הצ'כי"
פרסום ברשת. זינק
מתוך הסרט "האמת בפרסום? החלום הצ'כי"
שילוט חוצות. הרבה בזכות בזק
מומלצים