שתף קטע נבחר
 

יונדאי מפרסמת פרטים מלאים על הג'נסיס

המכונית החשובה ביותר לתדמית יונדאי, יוקרתית שתתחרה בב.מ.וו, לקסוס ומרצדס אך תעלה מחצית מהן, יוצאת לדרך בארצות הברית. כל הפרטים

יונדאי חשפה תמונות ופרטים מלאים של הג'נסיס, המכונית החשובה ביותר שלה בשנים האחרונות. למרות שלא מדובר במכונית שתימכר במספרים גבוהים בהשוואה לדגמי הלחם והחמאה, הצלחתה תסייע ליונדאי לשדרג באופן משמעותי את התדמית. ותדמית, פירושה יכולת לגבות יותר כסף גם עבור המכוניות העממיות.

 

הג'נסיס, שנחשפה לראשונה באירוע עיתונות מצומצם בדרום קוריאה, יוצאת כעת לדרך בשוק החשוב ביותר שלה - ארצות הברית. אחרי הכל, משם הגיעה אלינו בשורת מותגי היוקרה היפנים, שחוללו מהפיכה של ממש בדרך שבה שופטים מכוניות יוקרה: אינפיניטי של ניסאן, אקורה של הונדה ולקסוס של טויוטה. אל שלושת אלה, לוטשת כעת יונדאי את עיניה.


 

הג'נסיס היא מכונית סאלון גדולה, באורך 500.5 ס"מ, בסיס גלגלים של 293.5 ס"מ, רוחב של 186 ס"מ וגובה של 149 ס"מ. באופן רשמי, היא תמוצב מול מכוניות "כמעט-יוקרה" דוגמת קרייזלר 300 ופונטיאק G8, ותתומחר באופן דומה - פחות מ-30,000 דולר (114,000 שקל). אלא שביונדאי ממהרים להסביר כי אמות המידה לאיכות המכונית, כפי שעמדו לנגד עיני המהנדסים, היו הסטנדרטים שמציגות מכוניות יוקרה אמיתיות: ב.מ.וו סדרה 5, לקסוס GS ומרצדס E קלאס. מכוניות שמחירן מתחיל בכ-50,000 דולר (190,000 שקל).

 

יתרה מכך - הג'נסיס אף תתעלה עליהן במספר מישורים. ביונדאי מבטיחים למשל קשיחות מבנית (המסייעת בין היתר להשגת רמות בידוד רעשים ונוחות) גבוהות ב-14%-12% בהשוואה למתחרות של ב.מ.וו ומרצדס. כמוהן, לג'נסיס מנוע קדמי המעביר את הכוח לגלגלים האחוריים - כמקובל ברוב המוחלט של מכוניות היוקרה (למעשה, רק אודי מתעקשת עדיין על הנעה קדמית ב-A6). מערך המתלים יהיה מתקדם מאוד: חמישה חיבורים מלפנים ומאחור, כפי שמוצע בקבוצה זו רק  בדגם ה-GS של לקסוס.


 

וזה לא הכל. ביונדאי מתגאים במיוחד במנוע ה"טאו" (Tau), יחידת V8 שפותחה במיוחד עבור הג'נסיס, ומספקת לטענתם את יחס ההספק לליטר הטוב בקבוצה: 80 כ"ס לליטר. בסך הכל יציע מנוע זה בארה"ב 368 כ"ס מנפח של 4.6 ליטר, ויזניק את הג'נסיס מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך פחות משש שניות. מנוע ה-V8 ישודך לתיבת שישה הילוכים של ZF הגרמנית, שתוכננה לעומסים כבדים. יתר הגרסאות יוצעו עם תיבת שישה הילוכים אוטומטית מתוצרת איסין היפנית.

 

בגרסאותיה החלשות, תציע הג'נסיס מנועי V6 הנפח 3.3 ליטר (264 כ"ס) או 3.8 ליטר ו-290 כ"ס. נתוני הביצועים של גרסאות אלה, כמו נתוני תצרוכת הדלק והזיהום של כלל גרסאות הג'נסיס, לא פורסמו בשלב זה. משקל המכונית יעמוד על בין 1,700 ל-1,820 ק"ג, בהתאם לגרסה, עם חלוקת משקל של 53% לפנים ו-47% לאחור.


 

טכנולוגיה ואבזור

את הג'נסיס תציע יונדאי עם שורה של תוספות. אביזרי מותרות יכללו בקרת שיוט שיודעת גם לבלום כשהתנועה מאיטה, מערכת ניווט עם מסך "8, שישמש גם עבור מצלמת נסיעה לאחור. יש גם גלגל הגה מצופה בעור נגד התחממות, מושבים מקוררים ומחוממים, וחיישן לחות לשמשה הקדמית (שגם מפזר אותה אוטומטית). יש גם סוכך שמש אחורי מתקפל חשמלית, בלם חניה אלקטרוני, כניסה ללא צורך ללחוץ על השלט והנעה באמצעות כפתור.

 

את אבזור הנוחות חותמת מערכת שמע מתוצרת לקסיקון, עם מגבר דיגיטלי בעל 12 ערוצים, 17 רמקולים והספק של 500 וואט. מערכת השמע תתמוך גם ברדיו באיכות גבוהה (HD), וכוללת דיסק קשיח בנפח 30 ג'יגה בייט לאחסון מוזיקה וחיבור לנגני MP3, ולטענת יונדאי היא מוצעת בעולם הרכב רק אצלם - וברולס רויס.


 

אבזור הבטיחות כולל שמונה כריות אוויר, משענות ראש אקטיביות-חשמליות לצמצום סכנה של פציעת צוואר, ומערכת בקרת יציבות לסיוע בתמרוני חירום.

 

בארצות הברית, תהנה המכונית מחמש שנות אחריות מלאה, כולל שירותי גרירה וחילוץ בחינם למשך חמש שנים. יונדאי אף תפצה כספית לקוחות במקרה ונאצלו להמתין לחילוץ. בנוסף לכך, למנוע חמש שנות אחריות נוספות.

 

ומתי אצלנו?

שאלת 30,000 הדולר, נותרת עדיין ללא מענה. מחברת כלמוביל, יבואנית יונדאי, נמסר כי המכונית תגיע לישראל לאחר שתעבור תקינה אירופית. מתי זה יקרה? בשלב זה עדיין לא ידוע, וכמו כן עדיין לא הוחלט מה יהיה המפרט וכיצד תתומחר המכונית. האם תעמוד בהפרשי המחיר כפי שהם בארצות הברית - מה שפירושו מחיר של כ-300-250 אלף שקל? נחכה ונראה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יונדאי ג'נסיס יוצאת לדרך
מנועי V6 או V8
יומרות גבוהות
אבזור עשיר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים