שתף קטע נבחר

 

מודו: גם זו חוצפה ישראלית

אין ישראלי שלא רוצה בהצלחתה של מודו, שלא מתבשם מן הסיכוי: אולי בכל זאת תקום לנו סוף סוף איזו נוקיה קטנה. לא מגיע לנו? מודו, קרוב לוודאי, לא יהיה נוקיה. אבל יש לו פוטנציאל מצוין להיות מודו. וזה די והותר

כבר שבועיים שישראל עומדת בפני מתקפה תקשורתית לא קלה. "מודו", הסלולרי המודולרי החדש של היזם דב מורן - האיש שהביא לעולם את ה-Disk On Key - כבש בסערה את כלי התקשורת. ויותר מהסלולרי שלו, שאף יחידה אחת ממנו טרם יצאה ממכבש הייצור, מורן לא מפסיק להתפמפם בתודעתנו, במהלך משולב של יחסי ציבור מתוחכמים ומשאלות לב.

 

"מודו", לפי הראיונות שהעניק מורן בנדיבות הוא לא פחות ממהפכה, שתיחשב בעיניו להצלחה רק אם תשנה באופן יסודי את העולם הסלולרי. הצלחה קטנה יותר תיחשב אם יהיו לו מכירות של רק 10 מיליארד דולר בשנה. בשבילי להקים חברה שתמכור במיליארד דולר בשנה זו לא הצלחה.

 

מורן מכוון מה-זה גבוה: "השאיפה שלנו היא להיות אחת מחמש החברות המובילות בתחום הסלולרי

בעולם", הוא אמר. המתחרים הישירים שלנו, מבחינתי, הן חברות הסלולר הגדולות, כמו נוקיה וסמסונג. לא פחות. סמנכ"ל השיווק שלו אפילו סיפר בגאווה, כי סגן נשיא בכיר במיקרוסופט (מיקרוסופט‭(!‬ אמר לו בצחוק: 'היחידים שמתחרים איתנו על כוח־אדם הם אתם וגוגל".' ‬

 

ובכן, קבלו את חמשת הגדולים: מיקרוסופט, גוגל, נוקיה, סמסונג ומודו.

 

אין טעם להיכנס כאן לפרטי המיזם של מורן: בכירים בתחום התקשורת, בארץ ובחו"ל, מסכימים כי מדובר ברעיון מעניין, לגיטימי, אפילו נועז, עם סיכוי לכבוש שווקים נאים, בעיקר בשולי תעשיית הסלולר העולמית. לא פחות, לא יותר. והסיבות רבות ומגוונות. רובם מעריכים עד מאוד את מורן האיש והיזם, אך כולם מרכינים את הראש במבוכה למשמע הצהרותיו המגלומניות.

 

על כל פנים, נכון לשבוע שעבר, בכירי נוקיה וסמסונג וסוני-אריקסון עדיין לא הספיקו להתחפר. מודו? שאלנו אותם בזהירות. מממממודו? הם הרימו גבה (הם בהכחשה , אמרו לנו אנשי מורן‭.(‬

 

לא סוגר את הפה

מישהו, ככל הנראה, לחש למורן אמת שיווקית, לפיה כדי להצליח בקטן צריך ללכת בגדול , ומאז הוא לא סוגר את הפה ואת הכיס: הוא מימן לעשרות עובדיו טיסת הלוך-חזור לתערוכת הסלולר בברצלונה בשבוע שעבר, הוא הוציא הון עתק על מודעת ענק ודגלונים בכניסה לאולם המרכזי, והוא שיחרר הצהרות שחצניות גם בתקשורת העולמית.

 

באירוע חברתי שערך למוזמנים בבית עתיק בברצלונה, עלה על גרם המדרגות וביקש מעובדיו לזכור את היום הזה בעוד חמש שנים . הם ענו ב-וואאאווו ובעיניים בורקות.

 

אין ישראלי שלא רוצה בהצלחתה של מודו, שלא מתבשם מן הסיכוי: אולי בכל זאת תקום לנו סוף

 סוף איזו נוקיה קטנה. לא מגיע לנו? מגיע גם מגיע, אבל הדרך לשם כרוכה לא רק ברעיון טוב ובקשקשת תקשורתית, אלא בעבודה קשה, סיזיפית, ובעיקר בהרבה הרבה צניעות.

 

הבכירים האמיתיים של עולם הטכנולוגיה עושים מיריביהם קציצות בדוכני המכירות: הם דואגים להיות יפים יותר, יעילים יותר, אמינים יותר, מדליקים יותר. אבל לא תשמע מהם אף פעם בפומבי אפילו את שמו המפורש של היריב, לבטח לא התרברבות בשפה בית רית.

 

רבי משולם זושא מאניפולי, ממייסדי החסידות, התפרסם בזכות אימרתו הידועה: בעולם הבא לא ישאלו אותי מדוע לא הייתי משה רבנו. ישאלו: מדוע לא הייתי זושא. מודו, קרוב לוודאי, לא יהיה נוקיה. אבל יש לו פוטנציאל מצוין להיות מודו. וזה די והותר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מודו. לא הגזמנו קצת?
צילום: עומרי לוי
מומלצים