שלטי החוצות לא חוזרים לאיילון, בינתיים
החוק שנועד לאפשר שילוט באיילון לא אושר לפני יציאת הכנסת לפגרת הפסח, ושלטי החוצות הגדולים שהיו בכביש העמוס לא יחזרו. נכון לעתה
מתנגדי שלטי החוצות זוכים בניצחון זמני. מחר (ד') תצא הכנסת לפגרת הפסח, מבלי שתאושר הצעת חוק המתירה את הצבתם מחדש של שלטי החוצות לאורך נתיבי איילון. כזכור, הצעת החוק, שהוגשה על-ידי ח"כ יורם מרציאנו, אושרה בתחילת מרץ בקריאה ראשונה, ואמורה הייתה לחזור לוועדת הכלכלה לצורך הכנתה לקריאות שנייה ושלישית.
אולם במערכת הפוליטית מעריכים כי מאחר שיו"ר הוועדה, ח"כ גלעד ארדן, מתנגד להצעה, הוא נמנע כעת מלהעלות אותה על סדר היום של הוועדה. למעשה, יש המעריכים כי עד אשר תסתיים הקדנציה של ארדן בוועדת הכלכלה בקיץ הקרוב, לא תקודם הצעת החוק של מרציאנו.
שילוט חוצות (אילוסטרציה)
במטרה לעקוף את ההתנגדות בוועדת הכלכלה, שוקלים בחברות הפרסום בימים אלה לפנות לבית משפט, במטרה להשיג צו ביניים, שיתיר את הצבתם של שלטי החוצות עד שתאושר הצעתו של מרציאנו. אולם, סביר להניח כי גם אם ייפנו החברות לבית משפט, הן עשויות להיתקל בסירוב - וזאת מאחר שבמערכת המשפט לא ממהרים להתערב בתהליכי החקיקה של הכנסת.
הסכם פשרה והפסדים
לקראת ההצבעה בקריאה ראשונה, בתחילת מרץ, הציג ח"כ מרציאנו הסכם פשרה, לפיו יוכלו חברות הפרסום להחזיר את שלטי החוצות לנתיבי איילון, אך יתחייבו להסירם אם יוכח כי הם מהווים סכנה בטיחותית. על בסיס הסכם הפשרה, השיג מרציאנו את תמיכתם של שר התחבורה, שאול מופז, והשר לביטחון פנים, אבי דיכטר. ראוי לציין כי משרד התחבורה אמור לערוך בחודשים הקרובים מחקר באשר לבטיחות הצבתם של השלטים, אולם מסקנותיו יפורסמו כנראה רק לקראת סוף השנה.
בחברות הפרסום אומרים היום ל-ynet כי הסרת שלטי החוצות גורמת לנזק כלכלי, מאחר ששלטי החוצות המוצבים לאורך נתיבי איילון מהווים מקור הכנסה משמעותי. אולם, בענף מגלים אופטימיות זהירה, וזאת על-רקע הערכתם כי בסופו של דבר יוכלו להציב מחדש את השלטים. "אם מחליטים לאסור על הצבת השלטים, חייבים להביא רציונל", מסביר בכיר באחת החברות. "הסיבה היחידה לכך יכולה להיות בטיחותית - ונכון להיום, אין אף מחקר המוכיח כי שלטי החוצות מהווים סכנה לנהגים". אותו בכיר מוסיף ואומר כי העובדה שבית משפט נתן בעבר ארכה של שנה עד להסרת השלטים, מוכיחה כי אין בהצבתם משום סכנה בטיחותית.