שיתוף הפעולה בין טויוטה לסובארו מתהדק
טויוטה הודיעה כי תרכוש נתח נוסף ממניות סובארו, ושני הצדדים נערכים להרחבה משמעותית של שיתוף הפעולה: ייצרו יחד מכונית ספורט חדשה ויחלקו דגמים
טויוטה ופוג'י תעשיות כבדות (FHI), יצרנית סובארו, הודיעו על הרחבת שיתוף הפעולה. במסגרת ההסכם החדש, תרכוש טויוטה מ-FHI מניות ב-31 מיליארד ין (1.1 מיליארד שקל), ובכך תחזק את אחיזתה בסובארו מ-8.7% כיום, לרמה של 16.5% מהמניות. העסקה, שלב שני בתוכנית ההשתלטות של טויוטה על סובארו שהחלה באוקטובר 2005, זקוקה עדיין לאישור הרשויות היפניות, שאינן צפויות להתנגד.
ספורטיבית עם הנעה אחורית, דגמים משותפים
במסגרת הרחבת שיתוף הפעולה בין הצדדים, הודיעו בטויוטה וסובארו כי בכוונתם להציג מכונית ספורט חדשה עם הנעה אחורית. מדובר בדגם עממי יחסית, שיחליף עבור טויוטה את ה-MR2 והסליקה המנוחות. סובארו לא הציגה מכונית דומה מאז ה-SVX הכושלת.
טויוטה וסובארו ייצרו יחד מכונית ספורט חדשה עם הנעה אחורית (בתמונה: טויוטה MR2)
המכונית החדשה, ששמה עדיין לא ידוע, תצויד במנוע סובארו ותיוצר החל מסוף 2011 על-ידי היצרנית הקטנה. לצורך כך תקים סובארו מפעל חדש ביפן, שיספק את המכונית גם עבור טויוטה. על פיתוח המכונית יופקדו מחלקות המחקר והפיתוח של שתי היצרניות.
במסגרת שיתוף הפעולה, סובארו תרכוש מדייהטסו מכוניות מוכנות לשיווק ביפן. הראשונה תהיה המאטריה המוכרת לנו, שתשווק ללא שינויים עם סמל הכוכבים של סובארו, והשנייה היא מכונית מיני שזהותה עדיין לא ידועה. מעט לאחר מכן תספק טויוטה לסובארו מכונית קומפקטית לשיווק תחת שמה, וגם כאן עדיין לא ידוע באיזו מכונית מדובר. בנוסף, ב-FHI התחייבו לבצע ארגון מחדש בעסקי הרכב, במסגרתם יבוצע שינוי בחלוקת כוח האדם, בתוכניות השיווק וברשת ההפצה של סובארו.
סיפור אהבה מאז 2005
שיתוף הפעולה בין טויוטה לסובארו החל בסוף שנת 2005, אז רכשה טויוטה 8.7% ממניות סובארו מידי ג'נרל מוטורס. הקונצרן האמריקני החזיק אז ב-20% ממניות סובארו, ואת ה-12.3% הנותרים השיב ל-FHI.
במסגרת שיתוף הפעולה המקורי, מייצרת טויוטה את המכונית הנמכרת ביותר שלה באמריקה, הקאמרי, במפעל סובארו. בנוסף, היא מוכרת לבת בריתה את הסיריון של דייהטסו, שמשווקת באירופה כסובארו ג'אסטי.