שתף קטע נבחר

 

בכיר בסאן: הצרכנים עדיין רוצים יישומים במחשב

למרות האוונגליזם הטכנולוגי, מה שמניע את השוק, הוא דרישות הצרכנים, אומר סמנכ"ל הטכנולוגיות של סאן. בין השאר, הצרכנים עדיין דורשים יכולת לעבוד בצורה בלתי מקוונת

"האיזון בין הדפדפן ליישומים חשוב, כי כמעט כולנו עדיין אוהבים את המידע שלנו מקומי על המחשב", כך אומר ל-ynet ויניט גופטה, מנהל טכנולוגיות בכיר בסאן - החברה המפתחת את Java, שהגיע לארץ לרגל כנס מפתחים. "נניח ש-50

אחוזים מהעולם יהיה מחובר לרשת, מה שלא יקרה כנראה, מה לגבי המחצית השניה שלא מחוברת?" הוא תוהה.

 

לצד ההתפתחות של ישומים מקוונים בשנים האחרונות, בהם כלים ליצירת מסמכים, עריכת תמונות ווידאו, ועוד - שמאפשרים להריץ בדפדפן יישומים שדרשו בעבר התקנות גדולות ומורכבות, הצרכנים עדיין דורשים לא אחת יכולת לעבוד בימים טרם מהפכת ה-Web 2.0 - מול המחשב שלהם, בלי חיבור תמידי לאינטרנט. "אתה יכול לשים את כל התמונות שלך על שירות מקוון, אבל אתה עדיין רוצה גישה אליהן מהמחשב שלך באזורים בהם אין לך אפשרות להתחבר לאינטרנט", הוא אומר.

 

הצרכנים הם האוונגליסטים החדשים

חברות אינרטנט מנסות להביא לשולחן העבודה את טכנולוגית ה-AJAX, בה נעשה שימוש לפתח את היישומים המקוונים. גוגל, למשל, הודיעה לאחרונה כי תאפשר לעשות שימוש ביישום התוכנות המשרדיות שלה Google Docs, גם ללא חיבור לרשת.  בגירסה האחרונה של Java, מספר גופטה, נוספה האפשרות להוריד יישומי רשת אל שולחן העבודה בשביל לעבוד עליהן

בצורה מקומית על ידי קליק ימני (לקרן מוזילה יש פרויקט דומה, המכונה Prism).

 

לדבריו, למרות הפיתוחים הטכנולוגיים והאוונגליזם שלו לשימוש בטכנולוגיה, מה שמניע את השוק, הוא הרגלי הצריכה של הצרכנים. "אפשר לדבר בטלפון בטכנולוגית CDMA הסלולרית, או באמצעות VoIP, אבל לצרכן לא אכפת, כל עוד הוא מקבל שירות טוב. הוא אומר, "יותר מדי זמן צרכנים נשענו לאחור ואנחנו דחפנו להם את הטכנולוגיה,  עכשיו הם נכנסים לעניין, ובוחרים בדיוק מה לקשר עם מה ואיך לצרוך את המידע".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הצרכנים רוצים יישומים בלתי-מקוונים. גופטה
צילום: ניב קנטור
מומלצים