בין בנים: ניסויים בנשואים כבני אדם
החבר'ה האלה מנהלים להם חיי משפחה קסומים, הולכים עם האשה יד-ביד לקונצרט, מחזיקים את הילד הקטן והמתוק על הברכיים וקונים לו גלידה. ואני? לבד על הגג שבתות וחגים! סוג של פילגש דה-לה-שמאטע. שערוריה. אבל אני לא שיפוטי, מספיק קשה להיות הומו, ואין לי רצון למתוח ביקורת על איש
ולא שעיני צרה. להפך, עיני צרה מאוד! החבר'ה האלה מנהלים להם חיי משפחה קסומים, הולכים עם האשה יד-ביד לתיאטרון או לקונצרט, מחזיקים את הילד הקטן והמתוק על הברכיים וקונים לו גלידה... ואני? אני לבד! לבד!!! לבד על הגג שבתות וחגים! סוג של פילגש דה-לה-שמאטע, חד-פעמי בסגנון עדות השתמש-וזרוק, בלי זכויות סוציאליות, בלי ימי חופשה ומחלה ובלי ביטוח מנהלים. פשוט שערוריה.
אוקיי, הבה נירגע ונחזור למסלול האקדמי. ובכן, יש בקהילה נשואים מכמה וכמה סוגים. יש נניח כאלה שהתחתנו לפני שגילו שהם אומואים, ועכשיו כבר לא נעים להם לפרק את המסגרת. יש כאלה שכבר חיו עם בן-זוג אבל החליטו לחזור בתשובית, מסיבות שונות ומשונות. אחד מאלה האחרונים סיפר לי שאחרי שנפרד מבן-זוגו החליט להתחתן עם השותפה שלו לדירה, והיום הוא מגדל איתה שני ילדים מקסימים. וכל זאת למרות (או בגלל?) שלפני כן הוא חי בחדר הסמוך לשלה עם בן-זוגו, במשך שלוש שנים, עד הפרידה המתוקשרת.
ומה בדיוק חושבות הנשים? חלקן לא יודעות, חלקן חושדות, חלקן יודעו ומעלימות עין, וחלקן, אני מניח, משתפות פעולה. האם זו רמאות? האם זו בגידה? אין ספק שניתן לכתוב על כל זאת תלי-תילים, הרי-הרים של גרפומניה מהורהרת. אין לי סבלנות וכוח לזה כרגע. רק תרשו לי לציין שאני לא מתכוון להיות שיפוטי בנושא. מספיק קשה להיות הומו גם ככה, ואין לי רצון למתוח ביקורת על איש. אני לגמרי בעד "חיה ותן לחיות". ובפרט, אין לי שום חשק להרגיז כמה נשואים חמודים שאני משתרלל איתם מעת לעת.
מה שרציתי לשטוח בפניכם הפעם הוא דווקא סיפורו של שבוע פעלתני משהו, שהיה מנת חלקי בעבר הדי רחוק. משום מה יצא לי להיות אז בכמה פגישות צהריים בתל-אביב מטעם העבודה, ולא היתה סיבה שאחזור משם למשרד בהרצליה. לפיכך הגעתי הביתה מוקדם מהרגיל, התחברתי והמשכתי לעבוד – מיילים, טלפונים, הכל כרגיל. אלא שבמקביל לא יכולתי להתאפק וציינתי בצ'ט של האטרף-דייטינג שאני בבית ולא במשרד. והתגובות לא איחרו לבוא.
בשבוע אחד חלפו במיטתי ארבעה נשואים שלמים
שעות אחר הצהריים המוקדמות הן שעות נוחות מאין כמותן לאותם נשואים. במשרד הם מספרים שהם צריכים לצאת מוקדם, לאשה הם אומרים שהם יגיעו מאוחר, ובין לבין הם מפנים חלון זמן קצר ואיכותי לתענוגות הבשרים האסורים. וכך יצא שבאותו שבוע עצמו פגשתי לא נשוי אחד ולא שניים. ארבעה נשואים שלמים (שלא לומר – תמימים) חלפו במיטתי באותו שבוע. ממש מארש הנשואים של פיגרו.
בראש הטור צעד בחור מסתורי שהסתתר מאחורי הניק "בריון מפחיד". יצוין שכל הנשואים ללא יוצא מן הכלל משתמשים בשמות יצירתיים למיניהם, ובתמונות מטושטשות ככל הניתן, כדי למנוע כל אפשרות שיזהו אותם. ובכן, הבחור אכן היה כלבבי – חטוב, שעיר, גלוח ראש ובעל עורף פר. אלא מאי? הכל היה במידה אקסטרה-סמול. כלומר גובה מטר וסיגריה ורוחב תואם. ממש וין דיזל פוגש את "מותק הילדים התכווצו". אבל לא חרמן כמותי יאמר נואש, והבחור(צ'יק) זכה לקבלת פנים וישבנים מפוארת בחדר השינה שלי. נקסט!
השני באותו שבוע היה בחור תמהוני למדי. לצערי לא עמדתי על ווירדיותו לפני שנפגשנו. היה זה אחד מאותם מקרים שבהם בן-השיח מתאר את עצמו במדויק, אך השלם קטן מסך כל חלקיו. כלומר, הוא אכן התגלה כגבוה, חטוב ושעיר, אבל היה לו פרצוף מכורכם כשל בובת כרוב. זאת ועוד, לכל אורך הפעילות הא שאל שאלות משונות כמו "אתה אוהב את הגוף שלי?", "איזה חלק בגוף שלי אתה הכי אוהב?", "תשמח אם אבוא לישון איתך לפעמים?". ועל כך הייתה אומרת יקירתי ש' כהן מזגנים: גררררר!!!!!!1!!!
למראה ספרייתי העמוסה שאל בתימהון "את כל זה קראת?"
הנשוי השלישי היה מושיקו מכפר-סבא. הוא היה מגודל, רחב כתפיים ושעיר כאשר אהבתי. לא זאת אף זאת – בלונדיני עם עיניים כחולות! אבל ברגע שפתח את הפה וקול הבס שלו הדהד בדירתי הצמוקה, הבנתי שמדובר בעארס מן המניין. כך, למשל, כשהביט בספרייתי העמוסה שאל בתימהון "את כל זה קראת?". נשמע כאילו הוא עצמו לא קרא ספר מאז התיכון (אם בכלל). הקטע הכי משעשע היה שבמיטה הוא התנהג בניגוד מוחלט לגודלו האימתני, ודי לחכימא ברמיזא. מיד לכשסיימנו את מעשה הזימה התלבש מושיקו והסביר לי שהוא חייב לרוץ לסופר ולקנות כמה דברים בשביל האשה. "אתה יודע איך זה" (לא, למעשה אין לי שום מושג). אוקיי, הבא בתור.
אז מה היה לנו? שבוע של ארבעה נשואים הוא בהחלט מרגש ורב-גיוון, אם כי משאיר על הלשון קצת טעם לא-מסופק. יש משהו נחמד במפגשים סוערים, מהירים וחצי אנונימיים, אבל בואו לא נעמיד פנים – שום קשר לא הולך לצאת מהם. לי אישית ברור שאין לי כל כוונה להיות האשה השנייה של אף אחד. ולכן לא נותר לי אלא לסיים בפרפראזה על הברכה המקובלת: בא"י, אמ"ה, אשר קידשנו במצוותיו וציוונו על העריות (...) והתיר לנו את הנשואים וגו'. ואידך – זיל גמור.