שתף קטע נבחר
 

בתמיכת הח"כים: שלטי הענק יחזרו לאיילון

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של חבר הכנסת יורם מרציאנו, המתירה הצבת שלטי ענק לאורך האיילון, למרות התנגדות משרד התחבורה והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. הערכות: הצעת החוק תאושר בקרוב ברוב גדול במליאה

משרד התחבורה והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים נגד שלטי חוצות ענקיים לאורך כבישים מהירים, חברי הכנסת במדינת ישראל דווקא בעדם. ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (ד') לקריאה שנייה ושלישית, את הצעת החוק של ח"כ יורם מרציאנו, לפיה תותר הצבת שלטי חוצות בנתיבי איילון. חברי הכנסת אישרו את הצעת החוק, בניגוד לעמדת משרד התחבורה והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, המתנגדים להחזרת השלטים לנתיבי איילון. עמדת המשרד והרשות טוענת כי שלטי חוצות גורמים להסחת דעת הנהגים, ולכן הם עלולים לפגוע בבטיחות ולגרום לתאונות דרכים.

 

 

את התמיכה בהצעת החוק הובילו יוזם החוק, ח"כ מרציאנו, ויו"ר הקואליציה, ח"כ יואל חסון. את ההתנגדות הובילו יו"ר הוועדה, ח"כ גלעד ארדן, ויו"ר השדולה הסביבתית-חברתית בכנסת, ח"כ דב חנין. הצעת החוק צפויה לעלות לאישור מליאת הכנסת בקריאות שנייה ושלישית עד סוף מושב הקיץ, כבר בשבוע הבא. על-פי הערכות במערכת הפוליטית, הצעת החוק תאושר ברוב גדול לאור תמיכת הקואליציה.


שלטי החוצות יעשו קאמבק, גם באיילון 

 

ירדו, אבל מייד עולים

שלטי החוצות המוצבים לאורך נתיבי איילון הורדו ב-31 בדצמבר 2007, מתוקף צו בית המשפט המחוזי בתל אביב. ראוי לציין כי גם אם תאושר הצעת החוק במליאת הכנסת, החזרת השלטים לא תתבצע באופן מיידי. לפני כן מחויבים משרדי התחבורה והפנים להתקין תקנות מתאימות, בתוך פרק זמן קצוב של שלושה חודשים, שייקבעו כללים ברורים להצבת השילוט. על-פי הצעתו של ארדן, שאושרה במהלך הדיון, התקנות יידרשו את אישורה של ועדת הכלכלה. לאחר האישור בוועדה תהיה הצבת השלטים כפופה לתהליך ערעור, שעשוי לגרום עיכובים נוספים. בנוסף, חוסר היציבות במערכת הפוליטית עשוי גם הוא לגרום לעיכובים ביישום הצעת החוק.

 

בתום הדיון, מתח ארדן ביקורת חריפה על חברי הכנסת שהצביעו בעד האישור: "אין קביעה חד-משמעית לגבי השפעת החוק - שמשנה את המצב הנוכחי - אם הוא מסכן את בטיחות משתמשי הדרך. המחקר של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים יצא לדרך, אך טרם הושלם. לכן, יש ספק ברור לגבי ההשפעה הבטיחותית של השילוט על הנהגים. ברגע שיש ספק לגבי סיכון חיי אדם, העמדה הברורה צריכה להיות שלא לאשר בינתיים את החוק. אין להצעת החוק הזו הצדקה, מלבד התועלת הכלכלית לחברות הפרסום".

 

לעומתו, ח"כ מרציאנו הביע שביעות רצון מאישור החוק. בשיחה עם ynet, אמר כי "הכנסת אמרה את דברה. החוק אושר, ולא ברוב דחוק, על-ידי חברי כנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה". בהתייחסו לעמדת הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, אומר מרציאנו כי נתוני תאונות הדרכים בנתיבי איילון מוכיחים כי אין קשר בין שילוט חוצות לתאונות דרכים.

 

בחברות הפרסום בירכו על אישורה של הצעת החוק. גיא ברעם, בעלים של חברה העוסקת בתחום, העריך כי החזרת השלטים לאיילון תתעכב במספר חודשים, עד שיאושרו כל התקנות בוועדת הכלכלה. כמו מרציאנו, גם ברעם סבור כי נתוני התאונות בנתיבי איילון מוכיחים כי אין קשר ישיר בין השילוט לתאונות: "הנתונים מהעשור האחרון, כמו-גם נתונים מחו"ל, מצביעים בבירור על כך שאין קשר בין השילוט לתאונות".

 

כדאי להזכיר כי רק לאחרונה התעוררה סערה גדולה בעקבות נתוני תאונות דרכים שגויים שפרסמה משטרת ישראל. לפי הדו"ח שהוצג בפני ועדת הכלכלה, נרשמה ירידה דרמטית במספר תאונות הדרכים באיילון, לאורך קטע הכביש הרלוונטי. אלא שלאחר מספר ימים חזרה בה המשטרה מהנתונים שפרסמה, תוך התנצלות גורפת על ההטעיה. בדו"ח המתוקן נאמר כי לא נרשם שינוי בעל משמעות במספר התאונות, מאז הורדת השלטים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שילוט חוצות ענקי. בטוח או לא?
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים