קרייזלר מחפשת שותפות לייצור כלי רכב
יצרנית הרכב האמריקנית, אחת הסובלות הגדולות ביותר מהמיתון בארצות הברית, מחפשת בתקופה האחרונה שותפות שיסייעו לה לפתח כלי רכב ולחסוך עלויות
יצרנית הרכב האמריקנית קרייזלר, נמצאת בעיצומם של חיפושים אחר בת ברית מקרב יצרניות הרכב המתחרות. זאת, לאחר שנפרדה מדיימלר (מרצדס), ועברה לבעלות חברת ניהול ההון סרברוס. קרייזלר זקוקה לשותפה, או שותפות, בכדי להוזיל את עלויות הייצור והפיתוח של דגמים חדשים, נוכח משבר המכירות בארצות הברית.
לקרייזלר יש את ה"גמישות" הנדרשת לביצוע שיתופי פעולה ותמשיך לחפש הזדמנויות מסוג זה בכדי להרוויח כסף כיצרנית קטנה, כך אמר אחד מבכירי היצרנית האחראי לייצור בפורום של תעשיית הרכב שהתקיים במישיגן. "חיפשנו אחר שותפים להרבה תחומים, ובכוונתנו להמשיך ולחפש אחר המודל העסקי הטוב ביותר", אמר.
מקורות ביצרנית אמרו בחודש שעבר כי קרייזלר נמצאת בשיחות לשיתוף פעולה עם פיאט, מתוך מטרה להחכיר לידי האיטלקים את חלק ממתקני הייצור של קרייזלר. במקרה כזה, יוכלו האמריקנים לשפר את יעילות המפעלים, בעוד שפיאט תשיג כרטיס כניסה מוזל לשוק האמריקני. קרייזלר סרבה להגיב רשמית על השמועות.
קרייזלר. מחפשת שותפים, עדיף עם כסף
האמריקנים חתמו גם על הסכם לאספקת טנדר גדול לניסאן, שבתמורה תעניק להם מכונית קומפקטית. עסקה זו תחסוך ליצרניות עלויות פיתוח של מכוניות שאינן ההתמחות שלהן - קרייזלר איננה מציעה מבחר מרשים של מכוניות קומפקטיות כמו ניסאן, ואילו היפנים לא פיתחו עד עתה טנדר שהצליח לשכנע את האמריקנים.
קרייזלר, יצרנית הרכב האמריקנית השלישית בגודלה, עומדת לאחרונה בפני ביקורת מצד אנליסטים ומשקיעים החוששים שהרזרבות הכלכליות שלה הולכות ואוזלות. היצרנית סבלה עד עתה יותר ממתחריותיה ממשבר הנפט, עם צניחה של 23% במכירות בשבעת החודשים הראשונים של השנה. זאת, מכיוון שעיקר דגמיה הם מיניוואנים ומסחריות גדולות, שאיבדו מהפופולריות שלהם.