אסטון מרטין תחזיר לחיים את לגונדה
כחלק מניסיון להגדיל את המכירות ולפנות לקהל יעד מגוון יותר, החליטו ביצרנית מכוניות הספורט הבריטית להציג מותג חדש-ישן ועממי יותר. יחסית
אסטון מרטין תחזיר לחיים את לגונדה (Lagonda), מותג בריטי שהוקם בראשית המאה ה-20, פשט רגל ונקנה ב-1947 על-ידי יצרנית מכוניות הספורט. לגונדה שימשה מאז כמותג של אסטון מרטין, כשמכונית אחרונה לשאת שם זה הוצגה בשנות ה-70. במקור, הציעה לגונדה מכוניות פאר ספורטיביות במחיר עממי - יחסית לבנטלי, מתחרתה העיקרית.
אסטון מרטין לגונדה משנות ה-70
בהודעה לעיתונות שפרסמה היום (ב'), הודיעה אסטון מרטין רשמית כי בכוונתה להציג מכונית תצוגה עם סמל לגונדה, כבר ב-2009. שלוש שנים לאחר מכן, ב-2012, תצא לדרך הגרסה הסדרתית. באסטון מקווים שמכוניות לגונדה, שיהיו זולות ושימושיות יחסית לדגמי הספורט של אסטון, יאפשרו להם להרחיב משמעותית את קהל הלקוחות, ולהגדיל את מספר השווקים בהם מוצעות מכוניות החברה. דגמי לגונדה, כך נראה, יהוו תחרות למכוניות יוקרה שגרתיות - דוגמת ב.מ.וו סדרה 5 ו-7 ומרצדס E ו-S קלאס.
אסטון מרטין מציגה: בלגאן בשמות
בשנת 2005, הציגו הבריטית את הראפיד (Rapide), מכונית תצוגה שרומזת על מכונית סאלון ספורטיבית. ראפיד, למי שלא יודע, היה שמה של מכונית משנות ה-30, מתוצרת... לגונדה. באותה שנה, מנהל העיצוב של אסטון אמר בראיון ל-ynet כי השם לגונדה לא יחזור בעתיד הנראה לעין. שלוש שנים לאחר מכך, באסטון מרטין מודים - זה יקרה.
אסטון מרטין ראפיד. תישאר אסטון, ולא לגונדה
אלא שהראפיד, הם ממהרים להסביר, תישאר תחת השם אסטון מרטין. ללגונדה, יהיו דגמים אחרים בעלי עיצוב ייחודי השונה מזה של חברת האם. מדוע לא להציע את הראפיד כלגונדה, או להחליף את שמה? לאסטון מרטין פתרונים.
אגב, זוהי איננה פעם ראשונה בה הבריטים מחזירים לחיים את המותג. בתערוכת ז'נבה 1993, הם החיו שני מותגים גם יחד: ויניאלה (Vignale) ולגונדה, במכונית תצוגה שנשאה את צירוף שני השמות. ויניאלה הייתה סדנת עיצוב איטלקית שפשטה רגל בראשית שנות ה-70 והתגלגלה לידי פורד, בעלת אסטון מרטין הקודמת. הוויניאלה לגונדה לא יוצרה לבסוף, ולגונדה נותרה רק על הנייר.