שתף קטע נבחר
 

ג'נרל מוטורס מוכרת אחזקותיה בסוזוקי

האמריקנים מודיעים על פרידה מוחלטת מסוזוקי, שנתיים אחרי שמכרו את מרבית מניותיהם ביצרנית הרכב היפנית הקטנה, ונפרדו מסובארו ואיסוזו לטובת טויוטה

קודם היו 20%, אחר-כך שלושה - וכעת ג'נרל מוטורס נפרדת לחלוטין מסוזוקי. יצרנית הרכב האמריקנית תמכור חזרה ליפנים את מניותיה בסוזוקי, כך הודיעו בכירי היצרנית היפנית לסוכנות הידיעות איי פי.

 

ג'נרל מוטורס החזיקה בנתח ממניות סוזוקי במשך קרוב ל-25 שנה, מאז 1981. בתחילה החזיקה בנתח של 5.3%, ב-1998 הגדילה ל-10% וב-2001 ל-20%. אלא שבגלל המשבר הכלכלי, החליטו האמריקנים למכור 17% מהמניות חזרה לסוזוקי בשנת 2006, תמורת סכום משוער של שני מיליארד דולר.


מגייסים כסף: ג'נרל מוטורס לא תחזיק במניות סוזוקי

 

המשבר הכלכלי ב-GM רק הולך ומחריף, וכעת החליטו בקונצרן למכור גם את שלושת האחוזים הנותרים, שיועברו לסוזוקי תמורת 230 מיליון דולר. סוזוקי הודיע כי תקנה חזרה מג'נרל מוטורס את האחזקות במלואן - 3.02% ממניות החברה.

 

היצרנית האמריקנית נמצאת במשבר הקשה ביותר בתולדותיה, ולפי הערכותיה ללא סיוע כספי נרחב, תקרוס בתוך חודשים ספורים. כדי להפעיל לחץ על הקונגרס האמריקני, ג'נרל מוטורס פתחה אתר מיוחד בו היא מבקשת את עזרת הציבור בשכנוע הנבחרים.

 

מכרו גם את איסוזו וסובארו; האמר על הכוונת

ג'נרל מוטורס נאלצה לוותר בשנים האחרונות על שורה של נכסים. לפני מכירת סוזוקי, נפרדו האמריקנים באוקטובר 2005 מאחזקותיהם בסובארו, שהועברו לידי טויוטה. לאחר מכן, באפריל 2006, מכרו את אחזקותיהם באיסוזו - ואף הן התגלגלו בסופו של דבר לידי יצרנית הרכב הגדולה בעולם, טויוטה.

 

מלבד אלה, ב-GM הודיעו לאחרונה גם על כוונתם למכור או לסגור את מותג האמר, שנחשב בראשית שנות ה-2000 למכונת מזומנים משומנת היטב, אך בעידן המשבר הכלכלי מסב לג'נרל מוטורס לא מעט כאב ראש.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מנכ"ל ג'נרל מוטורס, ריק ואגוניר. רגע לפני פשיטת רגל
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים