שתף קטע נבחר
 

ארה"ב: פתיחה חיובית לעונת מכירות חג המולד

המכירות הקמעונאיות הסתכמו ב-10.6 מיליארד דולר, עלייה של 3% מ-2007. אשתקד עלו המכירות ביותר מ-8% לעומת 2006

היקף המכירות הקמעונאיות בארצות הברית ביום שישי האחרון ("יום שישי השחור" שבו נפתחת עונת המכירות לחג המולד) עלה ב-3% בהשוואה ליום המקביל אשתקד; כך דווח בבלומברג. זו הצמיחה הנמוכה ביותר במכירות בשלוש השנים האחרונות; אך למרות הצמיחה הנמוכה יחסית השנה, כמה מהקמעונאים מרוצים מנתוני המכירות לנוכח התחזיות הכלכליות הקודרות

 

לפי נתוני חברת המחקר שוֹפּר-טראק, המכירות הקמעונאיות ביום שישי הסתכמו ב-10.6 מיליארד דולר, העלייה השנתית הקטנה ביותר מאז 2005, אז ירד היקף המכירות ב-0.9% בהשוואה ל-2004. בשנה שעברה עלה היקף המכירות ב-8.3% לעומת 2006.


לקוחות מסתערים על הדלפקים ב"יום שישי השחור" . (צילום:AP)

 

"בינתיים הכל טוב", אמר קרייג ג'ונסון, נשיא חברה מקונטיקט העוסקת בייעוץ לקמעונאים. "השאלה עכשיו היא כמה מהמומנטום נצליח לשמר בסביבה הכלכלית הקשה שאנחנו חווים כיום", הוסיף.

 

שליש מהיקף המכירות השנתי

הקמעונאים יודעים שהמכירות בעונת חג המולד עשויות להגיע לשליש מהיקף המכירות השנתי. לכן הם יוצאים במבצעי הנחות מוקדמים, המיועדים למשוך את הלקוחות שנפגעו מירידת ערך הבתים, מקריסת שוק המניות ומהעלייה בשיעור האבטלה.  

 

לפי הערכות, המכירות בחנויות שפתוחות לפחות שנה עשויות לעלות ב-1% בלבד בחודשים נובמבר ודצמבר, לעומת התקופה המקבילה אשתקד - הצמיחה הנמוכה ביותר מאז 2002. כמו כן, ממוצע סכום הקנייה לקונה עשוי לרדת ל-616 דולר, 29% פחות מאשר ב־2007.

  

בתוך כך נערך מספר שיא של חנויות מקוונות ליום שני הווירטואלי (Cyber Monday) החל היום בארה"ב. אף שמספר החנויות המקוונות עלה ב-2008 ב-12%, הכנסותיהם עתידות לעלות במקרה הטוב ב־10-, זאת לעומת זינוק של 21% בשנה שעברה, אז גרפו 733 מיליון דולר ביום אחד.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הנחות המיועדות למשוך את הלקוחות בצל המשבר
צילום: AP
מומלצים