שתף קטע נבחר

הנהג נורמטיבי, אך התנהג בפראות

כך אמר היום שר התחבורה והבטיחות בדרכים, שאול מופז, במסיבת עיתונאים מיוחדת שכינס לאחר תאונת הדרכים הקשה אתמול. ניצב אבי בן חמו, ראש אגף התנועה, אישר כי 22 העבירות שצבר הנהג במהלך שנות נהיגתו, מהוות נתון נורמטיבי ואף נמוך מהממוצע

"אפשר לומר באופן חד-משמעי שהנהיגה של נהג האוטובוס לא תאמה את מצב הדרך, והגורם שהוביל לאופן הנהיגה הזה הוא ויכוח שהיה בין שני נהגי האוטובוס, שהתחיל במחסום הצפוני של אילת". כך אומר היום (ד') שר התחבורה והבטיחות בדרכים, שאול מופז, במסיבת עיתונאים מיוחדת שנערכה בתל-אביב.


חקירת התאונה, היום (צילום: AFP)

 

 

"לא צריך להיות מומחה גדול לתחבורה", פסק מופז, "מהנתונים שיש עד עכשיו עולה כי התנהגות פרועה וחוסר אחריות הם שהובילו לנהיגה שאינה תואמת את תנאי הדרך". עם זאת, מופז סייג את הדברים, ואמר כי יש לחכות עם מסקנות סופיות עד שיתקבלו הממצאים המלאים של צוות החקירה שהקים אגף התנועה.

 

על-פי הממצאים הראשוניים שהוצגו היום, הכביש במקום התאונה תקין, ובכלל זאת התמרור, סימון הכביש, והמעקה המוצב לאורך העקומה. עוד נמסר ממשרד התחבורה כי האוטובוס שנפגע היה חדש ועבר בדיקת כשירות בתחילת החודש, וכי הותקנו בו חגורות בטיחות. ראוי לציין כי על-פי חוק, כל האוטובוסים משנת ייצור 2003 ואילך, מחוייבים בהתקנת חגורות בטיחות, אלא שחובת החגירה מוטלת על הנוסעים - ולמעשה אינה נתונה לפיקוח או לאכיפה. שר התחבורה ציין גם כי פינוי הנפגעים מזירת התאונה התבצע ללא תקלות.

 

את דברי מופז חיזק ניצב אבי בן-חמו, ראש אגף התנועה במשטרה, שתיאר את השתלשלות האירועים עד התאונה: "בסביבות השעה שלוש אתמול, שני אוטובוסים שהסיעו תיירים הגיעו למחסום - ועברו בדיקה מעט קפדנית מהרגיל, בגלל הכרזת פרש תורכי בגזרה. ידוע לנו משתי עדויות שהיה ויכוח בין הנהגים. בסיום הבדיקות יצאו שני האוטובוסים לדרך, כאשר האוטובוס שנסע מאחור ניסה לעקוף. לאחר כמה ניסיונות, נכנס האוטובוס לעקומה חדה, ניסה לחזור לנתיב אך לא הצליח. כתוצאה מכך פגע האוטובוס במעקה, נגרר כ-70 מטר, ובשיא הפנייה פרץ את המעקה והידרדר לתהום".

 

בן-חמו גם הוסיף כי נהג האוטובוס הוא נהג נורמטיבי, שאין בעברו עבירות תנועה חמורות או פסילות רישיון. יש לציין כי בעקבות התאונה הקימה המשטרה צוות חקירה מיוחד, אותו מוביל ראש מדור תאונות דרכים באגף התנועה. הצוות אמור להגיש את מסקנותיו עד סוף החודש, ולאחר מכן יחליט שר התחבורה אם יש צורך בהקמת ועדת חקירה בלתי-תלויה.

 

מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים, אלכס ויז'ניצר, הסביר כי צוות מטעם החברה מבצע מאז הלילה בדיקה במקום התאונה. מהממצאים הראשונים עולה כי כל המאפיינים של הכביש תקינים: האספלט תקין, התמרור תקין, סימון הצבע תקין, וגם שדות הראייה סבירים. על-פי נתונים שהציגה החברה, מאז 2002 ועד היום אירעה במקום רק תאונה אחת, בה נפצעו קל מספר נוסעים. עם זאת, יש לציין כי מומחי תחבורה שהיו במקום במהלך הלילה, טוענים כי חלק מהנתונים שהציגה היום החברה הלאומית לדרכים אינם מדויקים: כך למשל, לא כל התמרורים במקום תואמים את תנאי הכביש. עוד יש לציין כי העקיפה התבצעה בקטע כביש שבו מותרת עקיפה, וזאת למרות שמומחי תחבורה טוענים כי הסימון שגוי ויש לאסור את העקיפה במקום, לנוכח תוואי הכביש והתנאים הטופוגרפיים.

 

במהלך מסיבת העיתונאים תקף באופן מפתיע מנהל חברת ההסעות של האוטובוס הנעקף, מישל אלקסלסי, את שר התחבורה. אלקסלסי טוען כי התלונן פעמים רבות על היעדר אכיפה מתאימה כנגד כלי רכב המשמשים להסעות, אך לא זכה לכל מענה משר התחבורה או אנשי משרדו. מנהל החברה הציג עצמו כמי שמשמש גם כקצין בטיחות בתעבורה, וטען כי גל התיירות באילת הביא עמו מסיעים רבים, שאינם נתונים לפיקוח של קציני בטיחות, וכי הם נעדרים הכשרה מתאימה. "כל מי שיש לו שקל וחצי קונה טרנזיט או מיניבוס - ומסיע תיירים", טען אמש באזני כתב ynet.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שר התחבורה, שאול מופז
צילום: עטר אופק
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים