שתף קטע נבחר

צרפת עשויה להעניק לרנו ופיז'ו מיליארדי יורו

צניחת המכירות באירופה והמשבר העולמי, גורמים לממשל הצרפתי לשקול מתן מענקים לתעשיית הרכב המקומית. הערכות: רנו ופיז'ו-סיטרואן יקבלו 5-6 מיליארד יורו

יצרניות הרכב הצרפתיות פיז'ו-סיטרואן (PSA) ורנו, עשויות לזכות לסיוע של עד שישה מיליארד יורו מהממשל הצרפתי. זאת, בתנאי שיימנעו מסגירת מפעלים ופיטורים בצרפת, כך על-פי דברים שאמר ראש הממשלה פרנסואה פילו.

 

לדבריו פילו, הממשלה הצרפתית שוקלת מתן מענק בגובה בין חמישה לשישה מיליארד יורו לתעשייה המקומית. זאת, בתוכנית דומה לזו שהנהיגו האמריקנים, עם מענקים בגובה 17 מיליארד דולר שניתנו לג'נרל מוטורס וקרייזלר. פילו מבטיח כי יפרסם את פרטי התוכנית בימים הקרובים.


צרפת תסייע לפיז'ו? (צילום: רועי צוקרמן)

 

נשיא רנו-ניסאן, קרלוס גוהן, אמר לאחרונה כי המשבר הכלכלי העולמי לא צפוי להסתיים בקרוב, והזהיר כי השנתיים הקרובות יהיו "קשות והחלטיות" מבחינת עתיד תעשיית הרכב. גוהן קרא לממשלה לאפשר גישה לאשראי, וביקש מהאיחוד האירופי תוספת למענקים הניתנים לפיתוח טכנולוגיות ידידותיות לסביבה. רנו נמצאת בימים אלה בעיצומה של תוכנית פיתוח למכוניות חשמליות, אותן היא תשווק בין היתר גם בישראל.

 

לדברי ראש הממשלה פילו, אין כל תקווה לשיפור בזמן הקרוב במצב תעשיית הרכב. "אני חושב שכל הממשלות האירופיות חולקות בדעה הזו - אנחנו לא נמתין. יש מקרה חירום. אנחנו צריכים תגובה משמעותית בנוגע למימון ענף הרכב". פילו הוסיף כי פתרון אפשרי הוא שהבנק המרכזי האירופי יחקה את פעולת הבנק המרכזי של ארצות הברית. אך מכיוון שיש התנגדות לנושא, על הממשלות לפעול בעצמן, הוא מסביר.


רנו. הולאמה במלחמת העולם השנייה, הופרטה ב-1996

 

ביום שני האחרון אמר שר התעשייה של צרפת, לוק שאטל, כי הממשלה עשויה לדרוש מניות ביצרניות הרכב המקומיות, בתמורה לסיוע. בהקשר זה יש לציין כי רק בשנת 1996 עברה רנו מבעלות ממשלתית לידיים פרטיות, זאת יותר מ-50 שנה לאחר שהולאמה במהלך מלחמת העולם השנייה. לפי ההערכות, ממשלת צרפת לא מתכוונת לחזור ולהחזיק ברנו כחברה ממשלתית, לאחר שבשנות ה-90 הגיעו הצרפתים למסקנה שבעלות מסוג זה אינה תועלתית לרנו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רנו. הסיוע בדרך?
צילום: גלעד ארצי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים