נתקעה בלי מטבח 3 שבועות; איקאה תפצה
החברה שלחה מודד לבית הלקוחה, למרות שחלקי המטבח לא היו זמינים במלאי באותה עת. ביהמ"ש: איקאה תפצה את הצרכנית ב-1,000 שקל
התובעת הגיעה לסניף איקאה בנתניה כדי לרכוש מטבח. לטענתה, היא הגיעה למקום כמה פעמים, נפגשה עם יועצת המטבחים, ואף שילמה למודד מטעם איקאה אשר הגיע לביתה. אך לבסוף נמסר לה שהחלקים שהזמינה אינם במלאי, ויש לחכות חודש-חודשיים עד להגעתם.
הואיל והיה עליה לעמוד בלוח זמנים דחוק, הזמינה התובעת מטבח במקום אחר. היא נאלצה לחרוג בהרבה מהתקציב שעמד לרשותה, וכן לחיות בדירה ללא מטבח במשך כשלושה שבועות. התובעת דרשה פיצוי של 17,800 שקל.
איקאה טענה כי לא נקשר הסכם מחייב בינה לבין התובעת, וכי המשא ומתן נוהל בתום לב ובדרך מקובלת.
לא נפל פגם בניהול המשא ומתן
השופטת אנה שניידר מבית-המשפט לתביעות קטנות בירושלים קבעה כי לא נפל כל פגם בהתנהגות איקאה במשך המו"מ לרכישת המטבח, ולכן אין מקום לפיצוי התובעת בשל מלוא הנזקים הנטענים על ידה.
השופטת קיבלה את טענת איקאה שלפיה לא היתה לה כל דרך לדעת אם החלקים קיימים במלאי לפני שהחליטה התובעת באופן סופי, בעזרת יועצת המטבחים, אילו חלקים תרצה להזמין.
עם זאת, נקבע כי לא היה מקום לשליחת המודד לביתה של התובעת לפני שאושרו החלקים שבדעת התובעת להזמין למטבח. "נראה שבשליחת המודד יצרה הנתבעת כלפי התובעת מצג לפיו החלקים זמינים ולא תהיה בעיה להספקתם בהתאם למידות שיאושרו על ידי המודד. בכך יצרה הנתבעת אצל התובעת ציפיה סבירה שהעסקה תגיע לידי גמר במועד הרצוי לתובעת", כתבה השופטת.
נקבע כי בנסיבות אלה ראוי וצודק לפצות את התובעת ב-1,000 שקל. הואיל ורוב רובה של התביעה נדחה, לא חויבה איקאה לשלם הוצאות משפט לתובעת.
לעיון בפסק הדין
לאתר המשפט הישראלי פסק דין