שתף קטע נבחר

 
צילום: קלוגר זולטן

מסעות צ'רלי בארץ הקודש

כיצד התגלגל הסיפור של "צ'רלי וחצי" מהקולנוע הפרסי אל בועז דוידזון, מניין הגיע שם הסרט ומה האג'נדה החברתית שעמדה מאחוריו? התסריטאי אלי תבור בראיון למאגר העדויות

 

מתוך הראיון של התסריטאי אלי תבור לפרויקט "מאגר העדויות של הקולנוע הישראלי"

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

ynet ממשיך להביא לכם קטעים בלעדיים מתוך "מאגר העדויות של הקולנוע הישראלי", האנציקלופדיה המצולמת של תעשיית הסרטים המקומית לאורך השנים. והפעם: אלי תבור מספר מנין הגיע הסיפור ל"צ'רלי וחצי", מה האידיאולוגיה שעמדה מאחוריו ומאחורי סרטי הבורקס של שנות ה-70 בכלל, וחושף את המקור לשמו של הסרט.

 

אלי תבור, תסריטאי ועיתונאי, נולד בתל אביב ב-1934. ב-1955 תבור החל לעבוד ככתב זוטר בעתון "העולם הזה", שם נשאר עד 1979. ב-1967 כתב

יחד עם אורי זוהר את התסריט ל"כל ממזר מלך".

 

מאז הפך תבור לתסריטאי המבוקש ביותר בארץ. הוא כתב, בין השאר, תסריטים ל"סלומוניקו" (1972), "צ'רלי וחצי" (1974), "חגיגה בסנוקר"            (1975) ו"סרט וארוחת בוקר" (1977). בשנת 1978 כתב עם בועז דוידזון את התסריט ל"אסקימו לימון". בעקבות ההצלחה הבינלאומית חסרת התקדים של הסרט, תבור כתב לו חמישה סרטי המשך.

 

  • הקטע לקוח מתוך הראיון עם אלי תבור לפרויקט "מאגר העדויות של הקולנוע הישראלי" של מרט פרחומובסקי ואביטל בקרמן, בתמיכת מפעל הפיס, קרן הקולנוע הישראלי, סינמטק ירושלים וסינמטק תל-אביב.
  • לקטע הקודם ממאגר העדויות: מדוע ירה מנחם גולן על מטוס ישראלי?

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
תבור. אג'נדה חברתית מ"העולם הזה"
צילום: הלן יאנובסקי
לאתר ההטבות
מומלצים