פלאפון תפצה לקוח בגין ניתוקים חוזרים בקו
צרכן התלונן כי שיחות רבות למכשירי הטלפון הניידים שלו נכשלות ומתנתקות. ביהמ"ש: פלאפון תזכה אותו ב-30 דקות שיחה לכל מכשיר, ותפצה אותו ב-2,000 שקל
התובע מחזיק בחמישה מכשירי טלפון ניידים של פלאפון, ולטענתו, מספר רב של שיחות נכשל ומתנתק. הוא פנה לפלאפון כמה פעמים, אך נענה כי אין כל בעיה בקו. התובע הגיש תמלילי שיחה בינו למוקדנים של פלאפון, שמהם עולה כי ידוע לחברה כי יש בעיות בתקשורת באזור מגוריו של התובע, שכונת הר חומה בבירה. התובע דרש החזר בגין ניתוקים אלה.
אתה קולט?
- לא היתה קליטה במחצבה - פלאפון תפצה
- "חברת סלולר לא מחויבת לקליטה מקסימלית"
- פלאפון תפצה תושב שועפט בגין קשיי קליטה
פלאפון טענה כי אין כל בעיה בקו של התובע, וכי אמנם בוטל אתר שידור בהר חומה, אך הדבר לא השפיע על איכות הקליטה. למרות זאת, הסכימה פלאפון לזכות את התובע ב-30 דקות שיחה לכל פלאפון.
לא סביר שאדם יגיש תביעה כשהכל תקין
השופטת מלכה אביב מבית-משפט לתביעות קטנות ירושלים קיבלה את התביעה, וקבעה כי טוב היתה עושה פלאפון לו היתה מפצה את התובע, וחוסכת את ההליכים המשפטיים על השלכותיהם.
השופטת קבעה כי היא מאמינה לתובע על דבר הניתוקים הרבים, ודחתה את טענת פלאפון שלפיה פרקי הזמן הארוכים שחלפו בין פניות התובע אליה מצביעים על כך שאין בסיס לתביעה.
"מטבע הדברים, אדם אינו 'רץ' להתלונן ולהגיש תביעות מיד כאשר יש ניתוקים (...) בניגוד לתקלה מוחלטת, בתקלה מסוג זה, צריך שיעבור זמן רב יחסית כדי שאדם יאבד את סבלנותו וינקוט צעדים", כתבה השופטת.
נקבע כי פלאפון תזכה את התובע ב-30 דקות שיחה לכל פלאפון ממועד ביטול אתר השידור בהר חומה ועד ליום הגשת התביעה, וכן תפצה אותו ב-2,000 שקל בעבור הוצאות ההליך, הטירדה וחוסר הנוחות שנגרמו לו, בעיקר לנוכח דרך התנהלות פלאפון בהליך.
מכיוון שבעית הקליטה לא נפתרה גם לאחר הגשת התביעה, תמשיך פלאפון לפצות את התובע עד לפתרון מלא של הבעיה.
לעיון בפסק הדין
לאתר המשפט הישראלי פסק דין
אנטנת סלולר. ארכיון
צילום: תומריקו
מומלצים