שתף קטע נבחר

"חברת סלולר לא מחויבת לקליטה מקסימלית"

בית-המשפט קבע שלקוח פלאפון אינו זכאי לניתוק הקשר עמה ללא תשלום ולפיצויים בגלל ניתוקים - במידה בלתי נסבלת, לטענתו - בשיחות שהוא מנהל מביתו

מנוי של חברת פלאפון החליט לתבוע את החברה על כך שבשני קווי הטלפון הנייד שברשותו חלים ניתוקים רבים של שיחות שנעשות בביתו - במידה בלתי נסבלת לטענתו. בתביעה שהגיש לביהמ"ש השלום בראשון-לציון ביקש הלקוח לנתק את הקשר עם החברה מבלי לשלם את הקנסות הכרוכים בכך, וכן פיצוי בסך 5,000 שקל. 

 

קשיי קליטה - אפשר גם אחרת

 

בכתב ההגנה הודתה פלאפון כי הקליטה בבית אינה מקסימלית כי אם טובה, והציגה טבלה מסודרת לגבי מספר הניתוקים בשני הטלפונים הניידים, בהשוואה לכלל השיחות בכל אחד מהטלפונים.

 

בסך הכל, לפי נתוני פלאפון, הקליטה היא של 98% בממוצע. נוסף על כך, הנתבעת הציעה לתובע שלושה פתרונות: אנטנה ביתית, אוזניית Bluetooth וחיבור ללא תשלום לשירות עקוב אחרי למכשיר של בזק, כשהוא בבית. התובע סירב לכל פתרון.

 

עוד טענה פלאפון כי "השירות הסלולרי מושפע מתנאים סביבתיים, וקיימת אפשרות כי במקום סגור כמו ביתו של התובע בקומה 9, לא תהיה קליטה אופטימלית". לכן החברה אינה מתחייבת לקליטה אופטימלית, בשל מאפייני הרשת הסלולרית.

 

"מספר הניתוקים אינו תומך בטענות התובע"  

בפסק דינה כתב השופטת יעל בלכר: "התובע לא סתר את הנתונים שהציגה הנתבעת ביחס לאיכות הקליטה ומספר הניתוקים, ואף הודה שקיימת בעיה נקודתית בלבד בבית. גם בבית, לפי נתוני הנתבעת שלא נסתרו, מספר הניתוקים אינו תומך בטענות התובע למספר בלתי סביר של ניתוקים".

 

השופטת אף ציינה את מספר הניתוקים לפי חברת פלאפון: בפברואר היו 28 ניתוקים מתוך 1,565 שיחות; במרס 28 ניתוקים מתוך 2,601 שיחות; באפריל 42 ניתוקים מתוך 2,152 שיחות; ובמאי 18 ניתוקים מתוך 909 שיחות.

 

לנוכח זאת קבעה השופטת: "ובשים לב לכך שמדובר ברשת סלולרית על מאפייניה, התשתית העובדתית הנטענת לא הוכחה. אין, אפוא, עילה לביטול ההתקשרות עם הנתבעת ולפסיקת פיצויים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
"בעיה נקודתית בלבד"
צילום: index open
מומלצים