שתף קטע נבחר
 
צילום: רועי צוקרמן

קטן וחמוד: החזון החשמלי של מיצובישי קרוב

שי אגסי? במיצובישי לא שמעו על היזם הישראלי שרוצה להציע כאן מכוניות חשמליות, ומתכננים בעצמם שני דגמים לא מזהמים שישווקו בקרוב

מיצובישי שועטת קדימה עם חזון המכוניות הלא מזהמות. היצרנית הקטנה יחסית, הציגה בז'נבה שתי מכוניות קטנות חשמליות, ללא זיהום אוויר וללא שימוש בבנזין. השתיים מבוססות על אותה הפלטפורמה, ומצוידות במנוע אחורי-מרכזי ובהנעה אחורית.


מיצובישי i MiEV ספורט אייר. ספורטיבית קטנה וחמודה להפליא (צילומים: רועי צוקרמן) 

 

ה-i (איי) היא עירונית קטנה, שיכולה להתחרות ביונדאי i10 ופיאט פנדה אם תשווק בישראל. אורכה 345 ס"מ בלבד, רוחבה 160 ס"מ ונתון גובה של 152 ס"מ מאפשר מרווח מספק בתא הנוסעים. בסיס הגלגלים גדול ביחס לאורך הכללי - 255 ס"מ. זאת, תודות לשימוש בפלטפורמת מנוע מרכזי-אחורי, בו יחידת הכוח ממוקמת ממש לפני הסרן האחורי.

 

מיצובישי מציעה את ה-i ביפן מזה מספר שנים, עם מנוע בנזין. גרסה חשמלית תצא לדרך שם בקרוב מאד, והיפנים מקווים להתחיל בשיווק באירופה בתוך כשנה. הדגם ממנו התרשמנו בז'נבה, תחת השם i MiEV, ראשי תיבות של "רכב חשמלי חדשני של מיצובישי" (Mitsubishi innovative Electric Vehicle), הוא הדגם האירופי בגרסת תצוגה. השינויים אינם גדולים, והמרכב העגלגל תפח מעט כדי לעמוד בתקני הבטיחות ולהתאים לציפיות המרווח באירופה: האורך צמח מ-339.5 ס"מ ל-345, הגובה מ-147.5 ל-152 ס"מ ואילו הרוחב ובסיס הגלגלים לא השתנו - 160 ו-255 ס"מ בהתאמה.


80 כ"ס ומשקל עצמי נמוך - ובלי זיהום 

 

ה-MiEV הקטנה מצוידת במנוע חשמלי עם 63 כ"ס ו-18.3 קג"מ. מיצובישי אינה מפרסמת בשלב זה נתוני ביצועים וטווח נסיעה של הרכב, שיוצע באירופה בתוך כשנה. בשלב מאוחר יותר, ה-i MiEV תשווק גם תחת מותגי פיז'ו וסיטרואן, במסגרת הסכם שיתוף פעולה עליו דיווחנו בעבר, ושאושר רשמית בז'נבה.

 

אגב, השם של מכונית התצוגה השתנה מאז החלה מיצובישי לפתח טכנולוגיה חשמלית. בתחילה ראשי התיבות של MiEV היו Mitsubishi in-wheel motor Electric Vehicle, או בתרגום חופשי - מיצובישי עם מנוע חשמלי בתוך הגלגל. אלא שהיפנים שינו את השם לאחר שעברו מטכנולוגיית מנוע בתוך גלגל, למנוע אחד מרכזי.


i MiEV. עירונית עם מקום לארבעה ומנוע חשמלי לא מזהם 

 

יש גם חשמלית ספורטיבית

דגם שני שהגיע לז'נבה, הוא ה-i MiEV ספורט אייר (Air, אוויר). מדובר בגרסה ספורטיבית של ה-i, המבוססת על אותה פלטפורמה ועושה שימוש ברעיון דומה: מנוע מרכזי-אחורי והנעה אחורית. אלא שכאן יש יחידת כוח חזקה יותר - 80 כ"ס ו-23.4 קג"מ, וגם מרכב קל יותר - 980 ק"ג לעומת 1,080 ב-i הרגילה.

 

הספורט אייר היא מכונית ספורטיבית קטנה, עם עיצוב חמוד להפליא. היא ארוכה ב-20 ס"מ מהדגם העירוני, אך יתר הממדים זהים. גם כאן, מיצובישי אינה מפרסמת נתוני ביצועים של המכונית, וסיכוייה להגיע לייצור אמנם קיימים - אך נראים קטנים יותר מאלה של הגרסה העירונית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
i MiEV. עירונית חשמלית
צילום: רועי צוקרמן
עיצוב חמוד
צילום: רועי צוקרמן
מקום לארבעה
צילום: רועי צוקרמן
ספורט אייר, גרסת הביצועים
צילום: רועי צוקרמן
נטענת משקע החשמל
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים