ביקשת פיצוי כפול? קבל ביטול
התובע טען שבדלתות שרכש התגלו ליקויים, וביקש פיצוי בסכום כפול מעלותן. בית המשפט קבע שהעיסקה תבוטל, אך התובע לא יקבל פיצוי נוסף
התובע רכש מפרפקט ליין 11 דלתות תמורת 7,700 שקל, שהותקנו על ידי מתקין מטעמה. לטענתו, כחצי שנה לאחר מכן המשקוף באחד החדרים התנפח, הדלת בחדר האמבטיה חרקה, ובחדר המשחקים נותר רווח גם כשהדלת סגורה.
אחרי שהתלונן, סיפקה פרפקט ליין לתובע שלושה משקופים חדשים אך לטענתו כעבור מספר חודשים גילה שאותם משקופים שוב התנפחו וגם בדלתות נוספות התגלו ליקויים. התובע טען שפרפקט ליין סירבה לבדוק את הנושא כיוון שהאחריות על הדלתות פגה.
התובע דרש פיצוי של 26 אלף שקל. בדיון שנערך בבית המשפט, ביקש להעמיד את תביעתו על 14 אלף שקל.
פרפקט ליין טענה כי היא אינה מספקת שירותי התקנה, וכי האחריות הניתנת על ידה אינה מכסה ליקויים בהתקנה. עם זאת, בעקבות תלונתו של התובע ולפנים משורת הדין, הסכימה להחליף שלושה משקופים ללא עלות. לטענתה, לאחר שפנה אליה התובע שנית, הסבירה לו כי שנת האחריות תמה, והציעה לו לפנים משורת הדין לספק לו משקופים חדשים בהנחה, אך התובע סירב.
לאחר הדיון בבית המשפט, הציעה פרפקט ליין לתובע להחליף שישה משקופים וכן לתת לו אחריות לשנה, אך התובע סירב בטענה כי אינו מאמין במוצר.
ביטול העסקה ללא פיצוי נוסף
השופט גדעון ברק מבית משפט לתביעות קטנות ברחובות קבע כי התובע לא הוכיח כי נגרמו לו נזקים בסכום של 14 אלף שקל, וודאי שלא בסכום של 26 אלף שקל, כפי שתבע מלכתחילה.
"לא ייתכן מצב שתובע שהינו בבחינת המוציא מחברו יגיש תביעה לבית המשפט על קיום ליקויים מבלי להוכיח את הליקויים הנטענים" כתב השופט.
נפסק כי התובע הגיש תביעה על סכום בלתי מתקבל על הדעת ביחס לתמורה ששילם וסירב לכל הצעה לתיקון הליקויים, ולכן נראה כי אינו מעוניין בתיקון הליקויים אלא בפיצוי כספי בלבד. בנסיבות אלה, כשפרפקט ליין אכן מצאה ליקויים בדלתות אך התובע לא אפשר לה לתקנם, יהיה זה צודק לבטל את העסקה כך שפרפקט ליין תשיב לתובע את הסכום ששילם, והתובע לא יקבל כל פיצוי נוסף מעבר לכך.
עוד נקבע, שכיוון שהתובע מלכתחילה לא צירף אף מסמך המוכיח את תביעתו, אין מקום לחייב את פרפקט ליין בהוצאות משפט.
לפסק הדין
אתר המשפט הישראלי פסק דין
דלת
צילום: עמית מגל
מומלצים