שתף קטע נבחר
 

האם ג'נרל מוטורס רוצה למכור את אופל?

המשבר החריף בתעשיית הרכב והחשש מפשיטת רגל, דוחקים את ג'נרל מוטורס לשקול צעדים דרסטיים. אחד מהם - מכירת אופל או חלק ממנה

שר האוצר הגרמני, קרל-תאודור זו גוטנברג, אמר אתמול (שבת) כי הוא מקיים שיחות עם רוכשים אפשריים לאופל הגרמנית, חטיבת-בת של ג'נרל מוטורס. דברים אלה נאמרו בתגובה לדיווח ב"שפיגל", בו נטען כי נכון לעתה אין מתעניינים רציניים במותג. גוטנברג ביקר לאחרונה בארה"ב, שם נפגש עם מנכ"ל ג'נרל מוטורס, ריק וואגוניר. שניהם הסכימו, כך מקורות המקורבים לשיחות, כי הקונצרן נדרש למצוא משקיע פרטי לאופל, ולהפחית בכך את הצורך בסיוע ממשלתי.

 

גוטנברג סירב לומר איזה סיוע עשויה אופל לקבל מממשלת גרמניה - אם בכלל - אך לפי הדיווחים היצרנית זקוקה ליותר משלושה מיליארד יורו כדי לצלוח את המשבר הכלכלי. במסגרת התוכנית, אם אכן תאושר, עשויה ממשלת גרמניה לדרוש נתח מאופל בתמורה לסיוע שתגיש לה. "אני יכול רק לדווח כי מתקיימות שיחוות עם מתעניינים רציניים יותר ופחות", כך אמר לאחרונה גוטנברג לכתבים, והוסיף כי העניין של משקיעים פוטנציאלים במותג, תלוי באופן ישיר בתוכנית החילוץ לו תזכה ג'נרל מוטורס בארצות הברית.


אופל. ג'נרל מוטורס תאבד את הבעלות הבלעדית? (צילום: רויטרס)

 

יצרנית הרכב הגרמנית אופל, שפועלת למעלה מ-100 שנה ונמצאת בבעלות ג'נרל מוטורס מאז 1929, היא מותג הרכב השני בגודלו בקונצרן האמריקני אחרי שברולט, עם מכירות של 1.5 מיליון כלי רכב ב-2008. בכירי ג'נרל מוטורס הודיעו בעבר כי הם פתוחים לרעיון של מכירת חלקים מאופל למשקיעים נוספים. כיום מחזיק הקונצרן ב-100% ממניות המותג הגרמני. האפשרות לפרידה מאופל מגיעה זמן קצר בלבד לאחר שג'נרל מוטורס הודיעה על פרידה מסאאב, חטיבת הרכב השוודית שלה, לאחר 19 שנות בעלות.

 

אופל, הנמצאת בקשיים בגלל המשבר הכלכלי ומצבה העגום של בעלת הבית, מציגה כבר תקופה ארוכה תוצאות מסחריות מדאיגות, והמיתון העולמי וצניחת המכירות באירופה כתוצאה מכך, לא הועילו לה. דבריו של גוטנברג הגיעו בעקבות דיווחים בתקשורת המקומית, לפיהם אין מתעניינים רציניים ביצרנית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אופל. זקוקה ל-3.3 מיליארד יורו כדי לשרוד
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים