מאוגוסט: קיה תשווק בקוריאה רכב כלאיים ראשון
קיה פורטה LPI תהיה מכונית כלאיים ראשונה של היצרנית הקוריאנית. תשווק בדרום קוריאה החל מאוגוסט, עם הבטחה לתצרוכת דלק של 21.5 ק"מ לליטר בממוצע. לא צפויה להגיע לישראל
קיה השיקה את מותג המכוניות הידידותיות לסביבה שלה, יחד עם מכונית ראשונה שתשווק תחתיו. למותג קוראים אקו דיינמיקס ( Eco Dynamics), ולמכונית - פורטה LPI. מדובר במכונית כלאיים עם מנוע בנזין ומנוע חשמלי, בנוסחה דומה לזו שתציג חברת האם יונדאי חודש קודם לכן - האלנטרה LPI.
שתי המכוניות, שמבוססות על אותה פלטפורמה, חולקות גם את מערכת ההנעה: מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר שמספק 115 כ"ס, תיבת הילוכים אוטומטית רציפה ומנוע חשמלי שנתון ההספק שלו לא פורסם. מדובר במכונית כלאיים "מתונה" - כלומר כזו בה המנוע החשמלי נועד רק להפחתת תצרוכת הדלק, ולא להחלפת מנוע הבנזין למרחקים ממושכים. ובמילים אחרות - מתחרה אפשרית להונדה סיוויק IMA, לא לטויוטה פריוס. בקונצרן יונדאי מבטיחים כי מכונית כלאיים מלאה תוצע החל מ-2011 תחת מותג קיה, וככל הנראה גם תחת מותג יונדאי.
קיה פורטה LPI
הפורטה LPI יכולה לצרוך בנזין או גפ"מ, הנחשב לפופולרי מאד בקוריאה בגלל מחירו הנמוך. עם גפ"מ היא תציג תצרוכת דלק של 17.2 ק"מ לליטר בממוצע, ואילו עם בנזין התצרוכת תהיה 21.5 ק"מ לליטר. את האנרגיה החשמלית, שתיוצר בעיקר על-ידי שימור אנרגיית הבלימה, תאגור הפורטה במצברי ליתיום-יון פולימר, הנחשבים לקטנים, קלים ויעילים יותר ממצברי ניקל-מטל, הנמצאים בשימוש במכוניות כלאיים כיום.
ה-LPI מבוססת על הפורטה, מכונית סדאן קומפקטית המשווקת בקוריאה (ובחודשים הקרובים תגיע לארה"ב), ולא נמכרת בינתיים בשוק האירופי. מכונית זו צפויה להחליף בעתיד את הסראטו המיושנת. מחברת טלקאר, יבואנית קיה, נמסר ל-ynet כי נכון לעתה אין תוכניות שיווק למכונית זו בישראל, מכיוון שהיא הושקה עד עתה רק בדרום קוריאה.