שתף קטע נבחר

הידד, הראש היהודי שוב ממציא לנו פטנטים

לא מזמן נתבשרנו על עוד המצאה שיווקית לזכות הגניוס של עמנו - תשלום תמורת הזכות לשלם. בזק תגבה 5 שקלים על תשלום החשבון באמצעות הנציג הטלפוני, ובחברות אחרות בוודאי תוהים: איך לא חשבנו על זה קודם?

הגדלת הכנסות היא אחת המשימות המרכזיות המוטלות על כל מנהל שיווק. האמצעים להשגת היעד הזה אינם רבים: העמקת נתח לקוח (הגברת המכירות ללקוחות קיימים); רכישת לקוחות חדשים; החדרת שירותים/מוצרים חדשים והעלאת מחירים (כשהמחירים אינם בפיקוח) ואולי עוד אמצעי אחד או שניים.

 

אלא שנקיטת כל אחד מהאמצעים אלה כרוכה בהשקעות כבדות, בה בעת שהתוצאות אינן מובטחות. אבל לא אלמן ישראל; הראש היהודי הוא הראש היצירתי והפורה ביותר, והוא מעשיר את עולם העסקים והשיווק בהמצאות מקוריות, ללא גבול.

 

דוגמה טובה לכך היו הבנקאים שלנו, שהמציאו את רעיון העמלות והפכו אותו למקור הכנסות בלתי נדלה. כאשר עברו כל גבול וחויבו לצמצם את מספר העמלות, הכנסותיהם רק גדלו. איך? פשוט מאוד. הם ייקרו את העמלות שנותרו.

 

המועמד לתואר "איש השיווק של השנה"

ההמצאה האחרונה בתחום הגיעה מבית מדרשה של בזק. כפי שפורסם בראשונה ב-ynet, החל ב-1 ביוני כל מי שישלם את חשבונו באמצעות נציג שירות בטלפון יחויב בתשלום 5 שקלים.

 

"מטרת המהלך לייעל ולשפר את השירות ללקוחות החברה", נמסר. אתם הבנתם את זה? מה עושים הגויים כשהעומס על המוקדים של חברתם גדול מדי? פשוט מאוד, הם מוסיפים מוקדנים. אחרי הכל מדובר בשירות. ולא סתם שירות - אלא שירות לקבלת כסף.

 

אבל בבזק יושבים יהודים ולא גויים. והם למדו באקדמיה שהשיווק עוסק בהפיכת בעיות להזדמנויות. והנה נקרתה לידיהם בעיה שניתן להפוך אותה להזדמנות גדולה. במקום הוספת מוקדנים שרק מגדילה את ההוצאות, אפשר לגבות כסף תמורת שירותיהם, ולהעביר אותם לסעיף הכנסות. מדהים, לא?

 

מבזק נמסר בראשית החודש שרק 3%-2% מהלקוחות משלמים באמצעות נציגי השירות. הם צודקים. אבל מי אלה אותם 3%? בעיקר מבוגרים, זקנים או עולים חדשים, שלא כל כך מסתדרים עם תלאות המענה האוטומטי. אז שישלמו 5 שקלים - מה זה כבר משנה?

 

אלא שחישוב מהיר וגס ביותר מראה שה"קנס" החדש יכניס לבזק יותר מ-9 מיליון שקל בשנה, וכל זאת מבלי להשקיע אגורה. יפה, לא? סמנכ"ל השיווק של בזק הוא המועמד שלי לתואר "איש השיווק של השנה" מטעם האיגוד הישראלי לשיווק.

 

אני בטוח שברגע זה ממש, כשאתם קוראים טור זה, יושבים מנהלים ברשות הדואר, מכים על מצחם ושואלים את עצמם איך הם לא חשבו על זה קודם? והם כבר שקועים בפיתוח הרעיון לייצר מסלולים מהירים בסניפי הדואר העמוסים. כל מי שלא ירצה להשחית את זמנו בתורים הארוכים, יוכל לעבור למסלול המהיר תמורת 5 שקלים.

 

גם בעיריות כבר שוקלים לאמץ את הרעיון של בזק, ולחייב תמורת שירות אנושי. בחברות הכבלים והלוויין - המתחבטות קשות בשאלה איך להגביר הכנסות - יתחילו לגבות תשלום בעבור כל פנייה למוקד השירות, ולא ירחק היום שגם ברשתות השיווק יציעו לקונים קופות במסלול מהיר תמורת תשלום מיוחד.

 

מי שירצה לשלם בכרטיס אשראי יחויב בדמי טיפול (זה הרי עולה להם), מי שישלם במזומן יחויב בדמי ספירה ומי שישלם בהמחאה יחויב בדמי גביה.

 

ואז יבואו שוב הבנקאים, ויראו שהם היו הראשונים ונשארו היצירתיים מכולם, ויחייבו אותנו באמצעות חברות כרטיסי האשראי שלהם תמורת השימוש בכרטיס בשקל לחודש דמי טיפול/גבייה/שמירה/ פיקוח או כל שם אחר שיעלה במוחם הקודח, ויעשו לנו חשבון ש"כולה" שקל בחודש או 12 שקל בשנה. בוטנים! אבל בשבילם זאת הכנסה שנתית של עשרות מיליוני שקלים. בלי לעשות כלום.

 

והנה נוכל לרשום עוד המצאה אדירה לזכות הראש היהודי: תשלום תמורת הזכות לשלם.

 

נ.ב

אל תצפו שהגויים יעתיקו מאיתנו את הרעיון הזה. התמימים האלה עדיין מאמינים ששירות הוא מנוף שיווקי, ולא מקור להגדלת הכנסות.

 

הכותב הוא מנכ"ל ADMAN - החברה למשאבי אנוש לענפי הפרסום, השיווק והתקשורת

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים