ניו יורק טיימס ויאהו נפגעו בשל צמצום בפרסום
הגרדיאן הבריטי מדווח כי שרווחי החברות צנחו בשיעור החד זה כמה עשורים בשל הירידה בפרסום עקב המשבר. מנכ"ל הניו יורק טיימס: "המפרסמים משכו ידיהם מהמדיה המודפסת"
המוציא לאור של הניו יורק טיימס ופורטל האינטרנט יאהו חשפו את תוצאותיהם הכספיות העגומות אמש (ג'). רווחי שתי החברות צנחו בשיעור החד זה כמה עשורים בשל הירידה בפרסום עקב המיתון בארה"ב; כך מדווח היום הגרדיאן הבריטי.
הניו יורק טיימס, שמוציא לאור 18 עיתונים מודפסים, הפסיד 74.5 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2009, לעומת 335 אלף דולר ברבעון המקביל אשתקד. זאת, על אף שבימים האחרונים נודע על זכיית העיתון ב-5 פרסי פוליצר. ההכנסות מהפרסום צנחו ב-27%, והאפילו על עלייה קטנה בהכנסות ממכירות העיתונים עקב עלייה במחיריהם.
"המפרסמים משכו ידיהם מפרסום במדיה המודפסת - בכל הקטגוריות - כלל ארצי, קמעונאי ודרושים", אמרה מנכ"ל הניו יורק טיימס, ג'אנט רובינסון. מנכ"ל יאהו, קרול ברטז, נשמעה אף היא פסימית מאוד, "יאהו אינה מחוסנת בפני המגמה השלילית בכלכלה", היא אמרה.
יאהו דיווחה על צניחה של 13% בהכנסות, כתוצאה ממצוקת המזומנים מצד חברות הרכב והבנקים, למרות שהתוצאות היו טובות מהצפוי. על רקע הדו"חות, מתעתדת החברה לפטר כ-5% מכוח העבודה שלה, המונה 13.5 אלף איש.
רווחי יאהו צנחו ל-118 מיליון דולר בלבד ברבעון הראשון של השנה, זאת לעומת 537 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד. עם זאת, כ-400 מיליון דולר מהרווח ברבעון המקביל אשתקד הינו עקב מכירת החזקות יאהו בעליבאבא הסינית.