שתף קטע נבחר

החבילה חזרה לחו"ל - דואר ישראל תפצה

חבילה ששלח אדם מניו זילנד לארץ לא נמסרה והוחזרה לחו"ל. בית המשפט קבע כי חברת דואר ישראל תפצה אותו ב-1,200 שקל

אדם שלח למשפחתו חבילה מניו זילנד לישראל באמצעות חברת דואר ישראל בתחילת אפריל 2008. עלות משלוח החבילה היה 102.11 דולר. החבילה, שהכילה מתנות וחפצים שונים, הגיעה לישראל בסוף אפריל והועברה לסניף הדואר בקרית יובל בירושלים.

 

 

לטענתו, אימו, אליה שלח את החבילה, לא קיבלה כל הודעה בדבר הגעת החבילה ואף פנתה מיוזמתה מספר פעמים לסניף הדואר, אך שם נמסר לה כי החבילה טרם הגיעה וכי זמן הגעת חבילה מסוג זה עומד על כחודשיים. בסוף חודש מאי, נשלחה החבילה חזרה לניו זילנד על ידי דואר ישראל.

 

הישראלי הניו זילנדי הגיש תביעה לבית-המשפט לתביעות קטנות בירושלים בה דרש פיצוי של 3,000 שקל, הכולל הוצאות, דמי משלוח חוזרים ופיצוי חומרי ונפשי.

 

דואר ישראל טענה, כי שלחה שתי הודעות בדבר הגעת החבילה, אך איש לא הגיעה לאסוף אותה, ולכן משלא נאספה בתוך למעלה מ 30 ימים, נשלחה חזרה לניו זילנד.

  

רשלנות הדואר אינה חמורה

השופט אברהם טננבוים מבית המשפט לתביעות קטנות בירושלים קבע, כי דואר ישראל התרשלה בכך שהחזירה את החבילה לשולח בלא סיבה מוצדקת, אך הפיצוי לו זכאי התובע, מוגבל לפיצוי הקבוע בחוק.

 

השופט דחה את טענת הדואר לפיה החבילה לא נדרשה חרף שתי הודעות שהונחו בתיבת הדואר של הנמענת, וקבע כי בנסיבות המקרה, בהן אימו של התובע ידעה על משלוח החבילה ואף פנתה בעצמה על מנת לברר את מועד הגעתה, הרי שלו הייתה מקבלת את הודעות חברת הדואר, ודאי הייתה ניגשת לסניף ואוספת את החבילה.

 

יחד עם זאת נקבע, כי אי מסירת החבילה והחזרתה לשולח נעשתה בשוגג, ולכן אין לראות ברשלנות הדואר כ"רשלנות חמורה". נקבע, כי התובע זכאי לפיצוי הקבוע בחוק בסך 840 שקל (205$), וכן לפיצוי של 360 שקל בגין הוצאות ועוגמת נפש, ובסך הכל 1,200 שקל.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מכאן החבילה נשלחה. ניו זילנד
צילום: דרור פיק
ומכאן היא נשלחה בחזרה בלי שנאספה. דואר ישראל
צילום: יהונתן לבל
מומלצים