ג'נרל מוטורס: מותג האמר יימכר לסינים
יצרנית הרכב פושטת הרגל הודיעה אמש (ג') כי היא נמצאת במגעים מתקדמים למכירת מותג האמר לידי הסינים. עתיד חדש למותג השטח האמריקני?
האמר, מותג השטח הכל-אמריקני, בקרוב מתוצרת סין? ג'נרל מוטורס, שפתחה ביום שני בהליך פשיטת רגל, הודיעה אמש (ג') על מגעים מתקדמים למכירת מותג האמר לידי סצ'ואן טנגזהונג (Sichuan Tengzhong) הסינית.
המותג, שביטא בשיאו את פסגת תעשיית הרכב האמריקנית, סובל מעליית מחירי הדלק וממעבר למכוניות קטנות וחסכוניות. תדמית השטח, שהפכה אותו לכוכב המכירות של ראשית שנות ה-2000, היא גם זו שקברה אותו עם הזינוק במחירי הנפט ולאחריו פרוץ המשבר של 2008.
האמר. עובר לבעלות סינית
"נמשיך את המסורת של האמר"
יאנג יא, מנכ"ל טנגזהונג, חברת הנדסה שמייצרת כלי רכב כבדים לבניית כבישים וגשרים, אמר כי מותג האמר ישמור על אותו כיוון כפי שהיה בימי בעלות ג'נרל מוטורס. "מותג האמר הוא שם נרדף להרפתקה, חופש והתלהבות,
ואנחנו מתכוונים להמשיך את המסורת הזו בכך שנאפשר להאמר להתחדש ולצמוח בדרכים חדשות".
הוא הוסיף כי בכוונת החברה לבחון את המותג לעומק במטרה למצוא דרכים בהן ניתן להפוך אותו למתאים יותר לתקופה, בהן פיתוח מוצרים חדשים וידידותיים יותר לסביבה וחסכוניים יותר בדלק. כמו כן, בטנגזהונג מתכוונים להשיק את המותג בשוק הסיני, משווקי הרכב הגדולים והחשובים בעולם. לצורך כך הם צפויים להקים מפעל ייצור מקומי לרכבי המותג, ממנו צפוי ייצוא בשלב מאוחר יותר למדינות נוספות.
מג'נרל מוטורס נמסר כי מותג האמר ימשיך להיות מנוהל על-ידי אותם מנהלים, ומטה המותג יישאר בארצות הברית. בג'נרל מוטורס גם הדגישו כי למרות העברת הבעלות, הייצור לשוק האמריקני יישאר באמריקה, וכי תודות להסכם נמנעו פיטוריהם של כ-3,000 עובדים.
החתימה על ההסכם הסופי צפויה ברבעון השלישי של השנה. עד אז, ב-GM וטנגזהונג מסרבים לספק פרטים נוספים על העסקה, ובכלל זה כמה ישלמו הסינים - אם בכלל - עבור המותג.
ביבואנית האמר לישראל, חברת UMI, אמרו אתמול כי למכירת המותג לא צפויה השפעה על שיווקו בארץ. יש לציין כי בשנת 2008 מכר המותג 58 כלי רכב בישראל - ירידה של יותר מ-50% בהשוואה לנתוני 2007. גם 2009 אינה מאירה פנים עד כה למותג: רק 17 כלי רכב נמכרו בארבעת החודשים הראשונים של השנה - בהשוואה ל-29 בתקופה המקבילה אשתקד.