שתף קטע נבחר
 

בעולם האופנה הדוגמנית הזו נחשבת לשמנמנה

ואולי דווקא בגלל זה היא כיכבה על מסלולי שבוע ההוט-קוטור בפריז, כי מה ינחם את המעצבים בעיצומו של המשבר שפגע בהם אנושות אם לא הצללית הנשית הקלאסית

הדוגמנית ההולנדית לארה סטון, בת 27, הייתה הכוכבת הגדולה של שבוע אופנת העילית המקוצר – בן שלושה ימים בלבד – שהתקיים בפריז. ז'אן פול גוטייה, בחר בסטון לפתוח את התצוגה שלו. היא לבשה מעיל טרנץ' מעור שחור ונראתה כמו השחקנית האגדית בריג'יט ברדו. אצל קרל לגרפלד, מעצב בית שאנל, היא סיימה את התצוגה הארוכה והעשירה בשמלת כלה לבנה ובזרועותיו של הדוגמן בטיס ג'יאביקוני הצעיר, בן חסותו החדש של לגרפלד.

 

עלייתה ועלייתה של לארה סטון

ההצלחה המטאורית סטון איננה מקרית. מי שהפכה אותה מדוגמנית כמעט אלמונית שימי החסד שלה בעולם האופנה מאחוריה לכוכבת מבוקשת היא עורכת ווג הצרפתי קרין רוטפלד. רוטפלד, סטייליסטית מוכשרת ומוערכת

שעבדה לצידו של תום פורד בגוצ'י, היא המתחרה הגדולה של עורכת הווג האמריקאי הידועה אנה ווינטור (זו האחרונה, אגב, לא טרחה כלל להגיע לתצוגות). כאחת הנשים המשפיעות ביותר בעולם האופנה, סימנה רוטפלד את סטון כדוגמנית שיש לקדם. "לדור החדש של הדוגמניות יש את הציפור הנדירה שלו. שמה לארה סטון, יש לה מראה הורס, מבנה גוף מדליק, שפתיים עבות ואופי לוחמני", אמרה רוטפלד על לארה.

 

בחודש פברואר האחרון הוקדש ווג הצרפתי כולו לסטון. היא כיכבה בכל כתבות האופנה וצולמה על ידי מיטב הצלמים עם הסטיילינג המעולה של רוטפלד (באחת ההפקות היא אפילו מצולמת כבריג'יט ברדו, ממש כמו בתצוגה של גוטייה). ההצלחה של סטון, שבמונחים הביזאריים של עולם האופנה נחשבת לעגלגלה ואפילו לשמנמנה, נתפסת כתשובה של מעצבי האופנה לביקורת הקשה שהם סופגים על השימוש שלהם בדוגמניות במראה אנורקסי מתקדם.

 

דיוות, זהב ומיתון. עוד בשבוע ההוט קוטור

בכלל, נראה שהמשבר הכלכלי מעודד את המעצבים לקחת פחות סיכונים ולחזור לצללית נשית קלאסית יותר. ז'אן פול גוטייה, למשל, בחר כהשראה לתצוגה שלו בסרטים ישנים ובדיוות עבר מפורסמות כמו סימון סניורה, בריג'יט ברדו, מיי ווסט ומרלן דיטריך. הדוגמניות של גוטייה נבחרו בקפידה בהתאמה לסגנון הבגדים שהציגו, והמעצב נעזר גם בשירותיהן של כמה כוכבות-עבר כמו ארין אוקונר הבריטית.


בהשראת דיוות עבר. ז'אן פול גוטייה (צילומים: יפה עירון-קוץ)

 

המשבר הכלכלי ריחף כעננה כבדה מעל לשבוע האופנה והשפיע על אופי התצוגות. התצוגה של בית ז'יבנשי התקיימה בחלל פתוח שבעבר התקיים בו שוק למכירת סוסים, ואילו ג'ון גליאנו לבית דיור ויתר על האוהל הענק שהקים עבור תצוגות קודמות בגן מוזיאון רודן או במגרשי הפולו ביער בולון וערך את התצוגה בסלון הפרטי האגדי של המותג בשדרות מונטנייה, בו נהגו להציג כריסטיאן דיור ואיב סאן לורן. את הדגמים עיצב גליאנו בהתאם למקום. נושא התצוגה היה "תאי ההלבשה של הדוגמניות בשנות החמישים", ולכל דגם הותאמו בגדים תחתונים, חזייה, מחוך או תחתונים בסגנון שנות החמישים. חלק מהדוגמניות הופיעו לבושות רק למחצה, ובכך גם חסך גליאנו כבדרך אגב, כשהציג רק חצי מלתחה.

 

התיאוריה הכלכלית שכבר כתבנו עליה כאן, לפיה בתקופות משבר כדאי להשקיע בזהב, הוכיחה את עצמה בכל הקשור לאופנה. הזהב התפזר על כל המסלולים: גוטייה ואלכסיס מביל מביל הציגו שמלות מזהב, ריקרדו טישי לז'בנשי עיטר את הדוגמניות בתכשיטי זהב גדולים, קרל לגרפלד לשאנל הציג בגדי טוויד מוזהבים וגם הבלונד-פלטינה ההוליוודי חזר לככב על ראשי הדוגמניות.


למה להציג בגד שלם כשאפשר רק חצי. גליאנו לבית דיור (למעלה ולמטה)



זהב, זהב ועוד זהב. למעלה: אצל ז'יבנשי; למטה: אצל אלכסיס מביל; ולבסוף: אצל שאנל 



 

יפה עירון-קוץ מדווחת ומצלמת בבירת האופנה:

סיכום שבוע האופנה לגברים

בתוך הסלון הבינלאומי להלבשה תחתונה

לכל הכתבות של יפה מפריז


 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סטון א-לה ברדו אצל גוטייה
צילום: יפה עירון-קוץ
סטון סוגרת את התצוגה של שאנל
צילום: יפה עירון-קוץ
זהב ובגדול אצל ז'יבנשי
צילום: יפה עירון-קוץ
ז'יבנשי עושה זהב בדואי
צילום: יפה עירון-קוץ
גם שאנל מכסים את הפנים
צילום: יפה עירון-קוץ
גוטייה מתרפק על דיוות מהעבר
צילום: יפה עירון-קוץ
עוד גוטייה
צילום: יפה עירון-קוץ
לאשה בפייסבוק
מומלצים