שתף קטע נבחר
 

"אני מציע על ג'אמפ 18 מיליון, מישהו מציע יותר?"

אבי מלכה, בעלי ml והמועמד להפעיל את ג'אמפ, מסביר למה משתלם לו לרכוש רשת אופנה שחייבת 50 מיליון שקל, ואיך הוא יעשה את העבודה יותר טוב מרמי שביט, ואומר: "נהפוך לאחת מקבוצות האופנה הגדולות בארץ"

"רמי שביט הוא איש שיווק מעולה, עובדה שהוא הרים את המשביר. אבל הוא לא יצרן ולא ניהל רשת אופנה, לא היו לו את הכישורים המקצועיים לכך. בג'אמפ הוא לא ידע להביא את המוצר", כך אמר אבי מלכה - הבעלים של קבוצת ml והמועמד להפעיל את רשת ג'אמפ, בראיון ל"ממון" - לאחר שהשופטת ורדה אלשיך אישרה ביום חמישי את בקשת הקפאת ההליכים של רשת האופנה, השקועה בחובות של כ-50 מיליון שקל. עם זאת, הבקשה של מלכה להפעיל את הרשת, תמורת סכום של 18 מיליון שקל, טרם אושרה על ידי הנאמן של ג'אמפ.

 

"אני אציל את ג'אמפ", אומר מלכה, "זה עדיין מותג בועט שמוכר 300 אלף שקל ליום, ויש לו זכות קיום. מדובר במותג אופנה ייחודי שפונה לקהל של 35 פלוס בבשורה של אופנה עדכנית לנשים, לאמהות, ולא לחתיכות צעירות. הקהל של ג'אמפ לא קיבל מענה במקום אחר ולכן יש לו את כל הסיכויים להצליח".

 

אבל קרייזי ליין יושב על אותה משבצת, לא?

 

"קרייזי ליין מיועד לקהל שמרני יותר ובוגר."

 

הרכישות של רשת טאג וומן על-ידי H&O, ושל רשתות ג'אמפ ואירית על-ידי המשביר לא הוכיחו עצמם וגרמו להפסדים. אתה לא מסתכן ברכישת ג'אמפ?

 

ml" לא לוקחת סיכון ברכישת ג'אמפ משום שהיא סינרגטית לנו ומשום שאני לא בונה על הגדלת המחזורים, בטח לא בתקופת משבר כלכלי, אלא על סינרגיה שתביא להתייעלות של 4 מיליון שקל בשנה".

 

איך תעשה את זה?

 

"אני אפעיל את ג'אמפ על אותו מטה של ml ועל אותו מערך לוגיסטי. היכולת שלנו להשתמש במפעל של ג'אמפ ולייצר חלק מהסחורות בארץ ולא בסין תביא להתייעלות בml- משום שתאפשר לנו להגיב במהירות, ללא צורך בהחזקת מלאים גדולים. הייצור בסין מכתיב הזמנות חצי שנה מראש מהמפעל הסיני, ובכמויות גדולות, כך שגם צריך לממן מלאי גדול וגם אם מפספסים טרנד קשה לתקן.

 

"התוספת של ג'אמפ, שהמחזור השנתי שלה כ90- מיליון שקל והיא מפעילה כ50- חנויות, תחזק אותנו מול הספקים ונהפוך לאחת הקבוצות הגדולות באופנה בארץ, עם 1,000 עובדים".

 

השופטת ורדה אלשיך ביקרה אתכם על כך שהגשתם את בקשת הקפאת ההליכים ברגע האחרון כדי להעמיד את הנושים בפני עובדה מוגמרת.

 

"רמי שביט ניסה במשך חצי שנה למכור לי את הרשת, כולל הלוואה בסך 10 מיליון שקל שנתן לי לשם כך. אבל מנחם קופיץ, השותף והמייסד, שם כל רגל אפשרית, ממניעים אמוציונליים. אף אחד לא רצה להגיע להקפאת הליכים, אני באתי נקי כפיים לעסקה בהליך רגיל, אבל לצערי התנאים המתלים לקיום העסקה לא קוימו. אני מציע עבור ג'אמפ 18 מיליון שקל, אם מישהו אחר יציע יותר, שייקח.

 

"ברגע שנאושר כמפעיל – ורוב הסיכוים שנאושר – נתחיל להפעיל את המפעל של ג'אמפ, נזרים חומרי גלם ונזרים סחורות לחנות. הכוונה היא להמשיך להפעיל את ג'אמפ כמותג עצמאי".

 

לנוכח המשבר הכלכלי והירידה במכירות האופנה, מה אתה צופה בעתיד?

 

"אין לי ספק שנראה עוד מיזוגים בענף. אני מאמין שמשפחת ליבנת, שאמורה לרכוש את מלוא השליטה בH&O- מידי גאון אחזקות, תשקול למזג אותה עם רשת גולף שבבעלות קבוצת אי.די.בי, שמשפחת ליבנת היא מבעלי השליטה בה. גם רשת לי קופר – שלאחרונה, בגלל מצוקה, השתלטה עליה קרן פימי – תימכר בעתיד לאחד ממותגי האופנה החזקים בארץ. רשתות אחרות גם הן תחפשנה מיזוגים משום שכיום, מלבד עלויות, לגודל יש חשיבות מול בעלי הקניונים."

 

כלומר?

 

"בשנה האחרונה ענף הקניונים הפך ריכוזי ומוחזק בידי מספר קבוצות, באמצעות רכישות כמו מליסרון את רמת אביב, עזריאלי את גבעתיים וכו.' כדי להיות שוכר משמעותי כבר לא מספיק לפתוח חנות בודדת או שתיים בקניון, צריך לעמוד מולם עם כמה מותגים, כדי שתהיה לך עמדת מיקוח".

 

הכתבה המלאה מתפרסמת היום במגזין "ממון" של ידיעות אחרונות

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אבי מלכה
רשת ג'אמפ
צילום: יריב כ"ץ
מומלצים