המיתון פגע בשופרסל: הרווח ירד ל-96 מיליון ש'
ברבעון המקביל אשתקד רשמה שופרסל רווח נקי של 101 מיליון שקל. ההרעה בתוצאות מגיעה בעקבות ההאטה במשק הישראלי ברבעון השני, כמו גם התחרות הגוברת בתחום הקמעונאות
חברת שופרסל מדווחת היום (ג') על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של 2009. הרווח הנקי ברבעון השני לשנת 2009 הסתכם ב-96 מיליון שקל, לעומת 101 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. המכירות הסתכמו בכ-2.78 מיליארד שקל, בדומה לרבעון המקביל בשנה שעברה.
ההרעה בתוצאות התפעוליות של שופרסל מגיעה בעקבות ההאטה במשק הישראלי ברבעון השני, כמו גם התחרות הגוברת בתחום הקמעונאות והמזון הייתה לרועץ בפני החברה. מעבר לכך, אין להתעלם מהעובדה כי מכירות פסח קיבלו ביטוי משמעותי יותר ברבעון המקביל אשתקד ביחס לרבעון הנוכחי, כך שחלק מההרעה בתוצאות מיוחסת לכך.
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת של שופרסל נפגע בצורה מהותית יותר וירד ל-76 מיליון שקל, לעומת 125 מיליון שקל. חלק קטן מהירידה בתזרים מפעילות שוטפת מיוחס לרווח הנקי. יחד עם זאת, חלק גדול מיוחס לעלייה בלקוחות - 139 מיליון שקל.
רפי ביסקר ושולם פישר, יו"רים משותפים של דירקטוריון שופרסל, אמרו היום: "אנו מרוצים מאוד מהתוצאות הטובות של החברה. החברה ממשיכה באסטרטגיה הממוקדת, המאפשרת לה לשמור על שיעורי רווחיות טובים ועל נתחי השוק שלה. הנהלת החברה הצליחה להתגבר על המצב הכלכלי והתחרותי בשוק והחברה השיגה רווח נקי גבוה ברבעון השני ובסה"כ בחציון הראשון של 2009. אנו שמחים להודיע כי החברה תחלק דיבידנד בסך 150 מיליון שקל".
תוצאות החברה לא איכזבו את תחזיות האנליסטים ואף היו טובות מהן, במיוחד בשיעור הרווחיות התפעולי. האנליסט גיל דטנר מאקסלנס נשואה, העריך כי שיעור הרווח התפעולי יעמוד על 4.4%, בעוד שבפועל הציגה החברה שיעור של 4.8%. טרם פרסום הדו"חות אמר דטנר כי "בעוד שהשוק לא מצפה לתוצאות חזקות במיוחד, ירידה חזקה במכירות או שיעור רווח תפעולי לרבעון מתחת ל-4% יאותתו לשוק שהחברה מתקשה להתמודד עם הלחצים התחרותיים ששוררים על רקע המיתון הכלכלי. זה עשוי לפגוע במחיר המניה אשר עלתה בכ-20% מאז תחילת יוני".