שתף קטע נבחר

הרווח הנקי של סלקום זינק ב-15% ברבעון

חברת הסלולר מדווחת על הכנסות בסך 1.608 מיליארד שקל - עלייה של 0.5%. מנכ"ל סלקום: התוצאות ראויות לציון לאור פעילותה של החברה בסביבה תחרותית מאתגרת, רגולציה חזקה וסביבה מקרו-כלכלית לא יציבה

זינוק ברווחי חברת סלקום: הרווח הנקי של חברת הסלולר עלה ברבעון השני של השנה ב-15% והסתכם ב-277 מיליון שקלים. כך עולה מדו"חותיה הכספיים של החברה המתפרסמים הבוקר (ב').

 

הכנסות סלקום הסתכמו ב-1.608 מיליארד שקלים - עלייה של 0.5%. הכנסות החברה משירותים (ללא הכנסות מציוד קצה) הסתכמו ב-1.42 מיליארד שקל - עליה של 0.7%.

 

החברה הודיעה כי תחלק דיבידנד לרבעון השני בסך 3.05 שקלים למניה. מדובר בסכום כולל של כ-300 מיליון שקלים.

 

מצבת מנויי החברה גדלה בתקופה זו בכ-20,000, והיא עומדת נכון לסוף יוני 2009 על כ-3.228 מיליון מנויים. מצבת מנויי הדור השלישי עומדת על כ-877 אלף מנויים נכון לסוף יוני 2009.

 

"דיבידנד המהווה כ-108% מהרווח הנקי"

מנכ"ל סלקום, עמוס שפירא, אמר בתגובה: "ברבעון זה, סלקום, המפעילה הסלולרית הגדולה והמובילה בישראל, הוסיפה לחזק את מעמדה בשוק, והמשיכה להציג צמיחה בהכנסות, ברווח התפעולי, ברווח הנקי ובתזרים המזומנים, תוך גידול ושיפור עקביים במצבת המנויים שלה.

 

"תוצאות אלה ראויות במיוחד לציון לאור פעילותה של החברה בסביבה תחרותית מאתגרת, רגולציה חזקה וסביבה מקרו-כלכלית לא יציבה. סביבה מקרו-כלכלית זו השפיעה בעיקר על ההכנסות משירותי נדידה, בשל התיירות הנכנסת והיוצאת שהמשיכה להיפגע.

 

"השפעה זו של הירידה בהכנסות משירותי נדידה קוזזה במלואה על ידי הצמיחה המהירה בשירותי התוכן והערך המוסף, שעלו ביותר מ-30% ברבעון זה, כמו גם בשירותי התקשורת הקווית בהם אנו ממשיכים להציג צמיחה משמעותית כמעט ללא תוספת לעלויות החברה וזאת בשל הסינרגיה הקיימת לליבת העסקים שלנו.

 

"בנוסף, צעדי ההתייעלות שלנו שנמשכו גם ברבעון זה, איפשרו לנו להפחית את ההוצאות התפעוליות, כמו גם את שיעור הוצאות אלה מסך ההכנסות, דבר שאיפשר לנו להציג צמיחה הן ברווח התפעולי וברווח הנקי והן בתזרים המזומנים.

 

"ברבעון הזה המשכנו להוציא לפועל את האסטרטגיה שלנו להתמקד בליבת העסקים שלנו, תקשורת ניידת, תוך טיפול בצרכי המנוי הגוברים להיות מקוון באופן תמידי ובכל מקום (anywhere consumer). הצרכן מחפש באופן תמידי תכני בידור ומידע, או כפי שנקרא "infotainment".

 

"אנו ממשיכים במדיניותנו להציע למנויינו את מגוון המכשירים העונים על צרכיהם המשתנים תוך שמירה על מדיניות רכש שקולה. במסגרת זו, השקנו, בהשקה ראשונה בישראל, את מכשיר ה-"אנדרואיד" של סמסונג עם מערכת ההפעלה של google, ובתקופה הקרובה אנו נשיק גם את ה-iPhone של Apple".

 

מנהל הכספים הראשי של החברה, טל רז, אמר: "תוצאות רבעוניות חזקות אלו הושגו בעיקר בשל הגידול בהכנסות משירותי תוכן וערך מוסף כמו גם בהכנסות מתקשורת קווית.

 

"בנוגע לתזרים המזומנים, אנו המשכנו ברבעון לייצר תזרים מזומנים פנוי חזק ביותר, אשר גדל ב-33% לעומת שנה קודמת והסתכם ב-400 מיליון שקלים, דבר המאפשר לנו שוב לחלק דיבידנד המסתכם לכ-300 מיליון שקלים והמהווה כ-108% מהרווח הנקי, לבעלי המניות שלנו".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צמיחה בשירותי התוכן והערך המוסף
מומלצים