תבע חמש שנים לאחר הרכישה ולא יקבל פיצוי
אדם שטען כי כיסאות שרכש "מתנדנדים", הגיש תביעה כעבור חמש שנים מרכישתם. בית-המשפט דחה את התביעה, וקבע כי סביר להניח שבפרק זמן זה, הכסאות היו מתבלים בכל מקרה
בספטמבר 2003, אדם רכש מולנטינו איילון ייצור ושיווק רהיטים עשרה כסאות ושולחן תמורת 8,300 שקל. לטענתו, כעבור מספר חודשים החלו הכיסאות להתנדנד, והם אף תוקנו על-ידי החנות, אך התיקון לא היה מקצועי.
האיש טען כי כעבור זמן לא רב הכיסאות שבו "להתנדנד", אך הפעם החנות סירבה לתקן את הכיסאות או להחליפם, למרות שהתחייבה לתת אחריות לכיסאות למשך 5 שנים. הלקוח הגיש תביעה לבית-המשפט לתביעות קטנות בירושלים, בה דרש לבטל את העסקה, ולקבל פיצוי של 15,000 שקל.
החנות הכחישה כי נתנה לתובע אחריות למשך 5 שנים וטענה כי תקופת האחריות הנהוגה היא לשנה אחת בלבד. לטענתה, קיבלה את הכיסאות לתיקון כשנתיים לאחר הרכישה למרות שתקופת האחריות תמה, ולמרות שהתובע הודה כי הכיסא היחיד אותו היה צורך לתקן נשבר כתוצאה מרשלנותו.
בעת הדיון, הסכים נציג החנות לתקן את הכיסאות ולהובילם מבית התובע וחזרה על חשבון החנות, אך התובע סירב לכך.
לא ניתן לקבוע כיום מהי סיבת הפגמים
השופט אריה רומנוב דחה את התביעה, וקבע כי התובע לא הצליח להוכיח את תביעתו.
בית-המשפט קבע כי בשל פרק הזמן הארוך (למעלה מחמש שנים) שחלף מעת ביצוע העסקה עד להגשת התביעה, לא ניתן כיום לקבוע את סיבת הפגמים בכיסאות, ובכל מקרה, סביר להניח שבתקופה כזו היו הכיסאות מתבלים בכל מקרה. בנוסף, התובע לא הגיש חוות דעת מומחה בעניין, והביא לדיון רק כסא אחד, כך שבית המשפט לא יכול היה להתרשם מהכסאות האחרים.
למרות שהתביעה נדחתה, קבע השופט כי ראוי שהחנות תעמוד מאחורי הצעתה בבית המשפט, וככל שהתובע ירצה בכך, תתקן את הכיסאות על חשבונה.
לעיון בפסק הדין
לאתר המשפט הישראלי פסק דין