מי אמר שוונציה שוקעת?
לא ברור אם זה הקסם האיטלקי שכבש אותה, אבל המעצב(נ)ת מרוצה כמעט מכל מה שראתה על השטיח האדום בפסטיבל ונציה. אמנם לא הכל מושלם, אבל כשפריס הילטון מצליחה להפתיע אי אפשר לבקש יותר
אחרי שנפגעה נפשה קשות מהופעתה של המלכה-האם, החליטה המעצב(נ)ת לנסוע לנפוש מעט בוונציה כדי להביא מזור לכאביה ולנסות ליהנות ממזג אוויר שלא מצריך ניגוב מסיבי של זיעה. מובן שנלקחה בחשבון האפשרות שפסטיבל ונציה, שבמקרה נפל באותו תאריך, יגרום לכאבים נוספים, אך מצוידת בכדורים משככי כאבים, כוסית שמפניה ושמלה שעוצרת את הדם מלהגיע למוח, צעדה לה המעצב(נ)ת על השטיח האדום כדי לחזות באימה ובעונג שהצטרפו להם יחדיו.
הראשונים בהם נתקלה המעצב(נ)ת היו ג'ורג' קלוני והדוגמנית/מלצרית/מה שזה לא יהיה התורנית שלו, אליזבת קנאליס. ג'ורג'י היקר התהדר בחליפה עם עניבת פרפר, לכאורה לא משהו מיוחד, אבל הבחור יודע איכות מהי וגם יודע לבחור מה שמתאים לו, או לפחות מקשיב למי שמתאים לו. המכנסיים עם פס המשי בצד משוות לו מראה ארוך יותר, כאילו הוא לא מספיק גבוה, ובקיצור עושה אותו אפילו עוד יותר מרשים. קנאליס בחרה בצבע שמתאים לה מצוין, קשה לומר עליה משהו רע, וזה לא שהמעצב(נ)ת לא חיפשה, אבל באמת שכל דבר רע יהיה מקנאה כי הבחורה נראית מעולה. אין ספק, מדובר בפתיחה מרשימה עם זוג מושלם.
קשה לטעות כשאתה יודע מה צריך לעשות. הזוג קלוניס (צילום: AP)
הפגישה הבאה היתה עם ריימונד אמסלם שמשחקת בסרט הישראלי "לבנון". בדומה לקנאליס, גם אמסלם בחרה בשמלה מבד נשפך בגזרה מחמיאה. הבעיה היחידה היא כמות הצבע שנשפכה בתחתית השמלה ומטרידה משהו את העין, כאילו מדובר בסוג של מלחמה שהתנהלה שם למטה ושפיכות הדמים היתה ללא מעצורים. אם הדוגמה היתה ממשיכה להיות נינוחה יותר כמו בחלק העליון של השמלה, זה היה מוצלח יותר. גם אודם כהה פחות היה מעניק יותר עדינות לפנים. על פניו זה לא מושלם, אבל גם לא רע בכלל.
את מאט דיימון לא ראתה המעצב(נ)ת הרבה זמן ולכן הופתעה לגלות אותו מחויך, כשהוא מלווה בלוסיה אשתו. דיימון בחר גם הוא בחליפה שחורה ועניבת פרפר. המעצב(נ)ת לא היתה מתנגדת להאזין לשיחה שלו עם קלוני לגבי התאמת הבגדים, אבל בניגוד לקלוני, דיימון הולך על וסט מתחת לז'קט, שיוצר למכנסיים מראה כאילו הם מתחילים מעל לפופיק. לוסיה, לעומתו, בחרה גם היא בשמלה ארוכה (כנראה לאף אחת לא ממש התחשק לעשות את הרגליים), ואמנם השמלה יפהפיה, אבל הגזרה לא כל כך מחמיאה, בעיקר בגלל החיתוך שנעשה באזור הבטן. טוב היה אם השמלה היתה נחתכת תחת החזה כמו שהיא, ואליו היה מחובר חלק תחתון עד לתחתית מלווה בכיווצים מתאימים מתחת לחזה כדי להסתיר את הבטן. הצורה הזו של השמלה מעניקה לה מראה קובייתי קצת וחבל.
לפעמים כשמתאמצים זה לא יוצא. הזוג דיימון (צילום: רויטרס)
טילדה סווינטון מאוד אוהבת להסתבך עם המעצב(נ)ת וכאילו עושה לה דווקא. כשהמעצב(נ)ת כבר היתה ממש רגועה אחרי השלישייה הראשונה, באה לה סווינטון בלבן בוהק וללא שום צורה. באופן כללי חליפות לבנות נותנות אוטומטית תחושה של חגיגיות, אפילו פסטיבליות כלשהי, אבל כדי שחליפה תהיה מחמיאה ותבליט את מה שצריך, היא צריכה להיות בגזרה שמתאימה. סווינטון בוחרת במכנסיים רחבים ובז'קט בעל מפתח עגול חונק בלי שום גזרה ובלי שום צורה. אפילו אם היתה משאירה את המכנסיים ובוחרת בז'קט בגזרה צמודה מעט במותניים, פתוחה באזור החזה, כבר היתה נרשמת פעילות חיובית. אבל שוב, נראה שסווינטון ידעה מבעוד מועד שהמעצב(נ)ת מגיעה וחמדה לה למיגרנה.
לשמחתה ולהפתעתה הרבה של המעצב(נ)ת, אחרי שעברה מספר טיפולים למיגור כאבי הראש, פגשה המעצב(נ)ת טילדה שונה לחלוטין בשעות הערב. הפעם בחרה סווינטון בשמלה שחורה וזרקה מעט צבע בשפתיה. אין ספק שמדובר בשיפור מזהיר לעומת הבוקר. המעצב(נ)ת מתלבטת אם באמת מדובר בחוסר הבנה באופנה או פשוט עצלנות לשמה, כי ברור לה שיש איזה זיק של תקווה כאן, והיא מקווה שההתעלפות שלה מול סווינטון מהבוקר הועילה קצת לאופנה של טילדה באופן כללי.
איזבל הופר, שחקנית נפלאה שהמעצב(נ)ת מאוד מעריכה, החליטה כנראה שלא מתאים לה להחליף לבגדים נורמליים ונשארה עם כתונת הלילה שלה, שגם עליה המעצב(נ)ת היתה מוותרת בשל גזרתה. התפירה באזור המותניים התחתונים, הבד שנופל יותר מדי כי אין לו גזרה להיאחז בה, השיממון היצירתי בתסרוקת ובכלל, יוצרים מראה של מישהי שלא ממש התאמצה ולא ממש אכפת לה. מזל שהנעליים קצת קורצות שיק, אבל זה לא מספיק.
מייקל מור ואשתו, קת'לין גלין, השקיעו הרבה יותר מאיזבל. מייקל לבש את החליפה המסורתית שלו, זו שיושבת בארון ומחכה לטקסים שיש פעם-פעמיים בשנה, וזה בסדר גמור. קת'לין השכילה לבחור בשמלה שעושה לה טוב. המעצב(נ)ת היתה ממליצה על צבע כהה יותר, אבל הגזרה שמבליטה את החזה, מאריכה את הצוואר ומסתירה את הבטן, אבל חושפת רגליים בדיוק באורך הנכון, מתאימה בול. תוסיפו את השל שנועד לשמור מפני הקרירות וגם לכסות את הזרועות, והרי לכם מישהי שלמדה בדייקנות את השיטות להתלבש נכון. אגב, נעליים ללא קשירה באזור הקרסוליים היו מתקבלות בברכה, אבל לא כולם יכולים להיות מושלמים. ובכל זאת, כל הכבוד.
מישהי קראה את כל הטורים של המעצב(נ)ת (צילום: רויטרס)
כשנתקלה המעצב(נ)ת באווה מנדז היתה בטוחה שלזו היתה פגישה מקרית עם חתוליה של המעצב(נ)ת, כי פשוט אין הסבר אחר למה שקרה לשמלתה. זכרונות לא קלים מתקופות עתיקות עלו ושבו אל מוחה של המעצב(נ)ת כשניסתה להיזכר באיזו שנה השאירו את התועבה הזו שנקראת מראה הקרעים. היא עדיין לא זוכרת. הטראומה כנראה קשה מדי והיא מבקשת לדעת למה? למה עושים לה דווקא? מה היה רע בשמלה שהחלק התחתון שלה הוא בד אחיד שנמתח ונצמד לחמוקיה של מנדז? זה לא אמנותי, זה לא יצירתי וזה לא אופנתי. המעצב(נ)ת מצדה היתה נותנת למנדז לבלות עוד כמה שעות עם החתולים, אולי זה היה מונע ממנה להגיע ככה לפסטיבל.
לפעמים כשאופנה מסוימת נכחדת, זה אומר הכל. מנדז (צילום: AP)
ואחרונים חביבים, וביניהם הפתעה אחת גדולה, הם פריס הילטון והצמוד התורני שלה (הם לא נפרדו כבר?) דאג ריינהרדט. הילטון מפתיעה בבחירה סולידית של שמלה בלי יותר מדי שטויות עליה ובלי לחשוף יותר ממה שצריך. לא ברור אם הכריחו אותה להביט במראה לפני שיצאה, אבל בכל מקרה פריס עושה בחירה חכמה. כן, גם המעצב(נ)ת היתה מופתעת לרגע, אך מיד התעשתה ומחאה כף לנוכח האירוע. ריינהרדט, לעומת זאת, נראה לא שייך למקום, כאילו חנטו אותו בתוך החליפה. ולראיה שהוא לא ממש במקום המתאים לו, הוא דורך על השמלה היפה של הילטון. ואם הם עדיין לא נפרדו, זו בהחלט סיבה שיכולה להתאים.
בפסטיבל ונציה קרה לנו הנס של הילטון. פריס-דאג (צילום: רויטרס)
- עוד טורים של המעצב(נ)ת - בזמן ynet